ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ.6978251145
Α.Π.: ,24/1/2017
ΠΡΟΣ:
Λιμενικό σταθμό Αγίου Κηρύκου
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων στηρίζει το πλαίσιο των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ που πήραν την πρωτοβουλία να προωθήσουν το αίτημα για έκπτωση σε ακτοπλοϊκές, αεροπορικές σιδηροδρομικές γραμμές και ΚΤΕΛ για τους εκπαιδευτικούς.
Σήμερα χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τις εστίες και τις οικογένειές τους στελεχώνοντας σχολεία σε όλη τη χώρα. Άλλοι είναι αναπληρωτές άλλοι μόνιμοι που παραμένουν για χρόνια στην περιφέρεια, αφού οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις έχουν περιοριστεί δραματικά. Θέμα με το κόστος υπάρχει και με ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μετακινήσεις εντός Νομών. Όπως μπορεί να γίνει κατανοητό υπάρχει αναγκαστική τακτική μετακίνηση συναδέλφων προς τα αστικά κέντρα, ιδίως από τις νησιωτικές περιοχές, όχι για εκδρομή, αλλά για να βρεθούν κοντά στους οικείους τους, πολλές φορές μάλιστα για να καλύψουν ανάγκες που αφορούν ηλικιωμένους γονείς, παιδιά ή ασθένειες.
Η στήριξη των εκπαιδευτικών, όπως ασφαλώς και άλλων κοινωνικών κατηγοριών (ανέργων, μαθητών, φοιτητών κλπ) αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Το κόστος της μετακίνησης, λειτουργεί σωρευτικά, αφού οι συνάδελφοι που μένουν μακριά από τα σπίτια τους αναγκάζονται να νοικιάζουν και σπίτια, ενώ οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι. Ως αποτέλεσμα, ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί επιδοτούν από την τσέπη τους τη στελέχωση των σχολείων της χώρας.
Οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ που υπογράφουμε απαιτούμε από τη κυβέρνηση να θεσπίσει έκπτωση 50% για τις μετακινήσεις σε καράβια, αεροπλάνα, τρένα και ΚΤΕΛ. Με αυτό το αίτημα ο σύλλογός μας καταθέτει στο λιμεναρχείο Αγίου Κηρύκου στις 2 Φεβρουαρίου 2017, στις 2μμ, το παρόν υπόμνημα διαμαρτυρίας.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ. 6978251145
Α.Π.: ,24/1/2017
ΠΡΟΣ:
Μέλη του Συλλόγου
ΜΜΕ
Ψήφισμα αλληλεγγύης στα εκπαιδευτικά σωματεία του νομού Κεφαλονιάς
(Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι ΕΛΜΕ: Κέρκυρας, Πειραιά, Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ΣΕΠΕ: “Γ. Σεφέρης”, “Αθηνά”, “Ρόζα Ιμβριώτη”, “Αριστοτέλης”, Χαϊδαρίου, “Κ. Βάρναλης”, Αμαρουσίου, Πρέβεζας, Σαλαμίνας, “Μ. Παπαμαύρος”, “Ν. Πλουμπίδης”, “Ρήγας Φεραίος”, Ημαθίας, “Θουκιδίδης”, “Έλλη Αλεξίου”, “Σωκράτης”, Λήμνου, “Μακρυγιάννη”)
Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων καταδικάζει απερίφραστα την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής Β΄ Βάθμιας του Δήμου Κεφαλονιάς, που απαγορεύει τη στέγαση των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε σχολικά κτίρια, καταστρατηγεί ακόμη και την υφισταμένη κουτσουρεμένη συνδικαλιστική νομοθεσία και οδηγεί σε «ντε φάκτο» δίωξη του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να συνδικαλίζονται. Η απόφαση αυτή επιπλέον, θέτει ως όρο «για την όποια περιοδική χρήση των σχολείων από τους φορείς το να εναρμονίζεται το περιεχόμενο της χρήσης με δημιουργικές δραστηριότητες»!!! Η απόφαση αυτή ουσιαστικά αναπαράγει πρακτικές και αντιλήψεις αποκλεισμού των ΕΛΜΕ και όλων των ΣΕΠΕ από τα σχολεία τόσο όσο αφορά τη στέγασή τους όσο και τη γενικότερη δράση τους.
Το ΔΣ θεωρεί την απόφαση αυτή αντιδραστική και επικίνδυνη αφού κινείται στο πλαίσιο μιας πολιτικής που επιδιώκει την συρρίκνωση έως και εξαφάνιση των συνδικαλιστικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων, εναρμονιζόμενη με το νέο νόμο για τα εργασιακά που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών του νησιού και θεωρούμε τη στάση αυτή ως επίθεση ενάντια στο συνδικαλιστικό κίνημα.
Η δράση των σωματείων των εκπαιδευτικών μέσα στα σχολεία είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο χώρος εργασίας αυτοδίκαια αποτελεί χώρο άσκησης της συνδικαλιστικής δράσης και λειτουργίας και ο κλάδος θα υπερασπιστεί αυτό το δικαίωμα. Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς να καταψηφίσει την κατάπτυστη απόφαση της Σχολικής Επιτροπής και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στα συνδικάτα των εκπαιδευτικών.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ. 6978251145
Α.Π.: ,24/1/2017
ΠΡΟΣ:
Δ/νση Π.Ε Σάμου
Περιφερειακή δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου
Υπουργείο Παιδείας
Μέλη του Συλλόγου
ΜΜΕ
Περιγραφική Αξιολόγηση: Κίνδυνος σε όμορφο περιτύλιγμα
Σε σχέση με την πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για πιλοτική εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο πίσω από τα ωραία λόγια του Υπουργείου.
Πρώτα απ’ όλα να διασαφηνίσουμε ότι η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από πλευράς Διευθυντών.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων καλούνται να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος, χωρίς να γνωρίζουν το περιεχόμενο και το πλαίσιό του. Για άλλη μια φορά το προτεινόμενο πρόγραμμα παραπλανητικά παρουσιάζεται ως προοδευτικό, λες και θα μπορούσε να μας απαλλάξει κι από όλα τα δεινά που φόρτωσαν στα σχολείο οι κατευθύνσεις του Ο.Ο.Σ.Α και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με τις συγκεκριμένες μεθοδεύσεις το Υπουργείο έχει άλλες στοχεύσεις από αυτές που διακηρύττει.
Γενικότερα, η αξιολόγηση δεν είναι μια ουδέτερη διαδικασία, γίνεται πάντα με βάση ορισμένα κριτήρια και υπηρετεί ορισμένους σκοπούς. Μιλώντας για αξιολόγηση, λοιπόν, χρειάζεται να έχουμε στο μυαλό μας ποιος την προωθεί, στα πλαίσια ποιανού συστήματος γίνεται, και προς ποια κατεύθυνση πιέζει.
Τη δεδομένη στιγμή η περιγραφική αξιολόγηση έρχεται μέσα στα σχολεία τα οποία ήδη αποτελούν μηχανισμούς κοινωνικής διαφοροποίησης του μαθητικού πληθυσμού και ένταξής του σε θέσεις ενός ιεραρχημένου κοινωνικού καταμερισμού εργασίας. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο ο εκπαιδευτικός καλείται να συντάξει ένα αρχείο/φάκελο που θα ακολουθεί το μαθητή στην πορεία του μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα ή και μετά από αυτό. Με άλλα λόγια ο μαθητής μετατρέπεται σε «ντοκουμέντο αμφιβόλου μελλοντικής χρήσης».
Το πρόγραμμα μιλάει για «ουσιαστική ισότητα ευκαιριών». Κρίνουμε, όμως, ότι η διαδικασία αυτή θα οξύνει τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Η δομή της εκπαίδευσης, το περιεχόμενο, οι στόχοι που υπηρετεί, τα αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, η ταξική και εθνική προέλευση των μαθητών, αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία και την εξέλιξη του μαθητή. Η οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης λειτουργεί μέσα στο πλέγμα των παραγόντων αυτών που προσδιορίζουν τη σχολική επίδοση, χωρίς ωστόσο να παρεμβαίνει ουσιαστικά στην επιρροή τους και απλά θα διαπιστώνει και θα περιγράφει αποτελέσματα. Πολύ περισσότερο αν αυτές υλοποιούνται μέσα από τυποποιημένες φόρμες.
Τη στιγμή που η κυβέρνηση απαξιώνει καθημερινά το δικαίωμα των μαθητών μας στην μόρφωση και διαλύει κάθε δημόσια δομή εκπαίδευσης, το Υπουργείο – ΙΕΠ επικεντρώνεται στον τρόπο αξιολόγησης. Πρωτίστως, οι μαθητές μας έχουν ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής.
Τέλος η πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών σήμερα, αποτελεί τον προπομπό της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αύριο. Κάτι που όλοι γνωρίζουν ότι αποτελεί εργαλείο απολύσεων, ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων και εγκαθίδρυση τρομοκρατίας απέναντι σε κάθε εργαζόμενο.
Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συναινέσουν και να μην ανταποκριθούν στην πρόσκληση του Υπουργείου – ΙΕΠ.
Είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών – μαθητών – σχολικής μονάδας.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ
τηλ. 6978251145
Α.Π.: ,25/1/2017
ΠΡΟΣ:
Δ/νση Π.Ε Σάμου
Περιφερειακή δ/νση εκπ/σης Β. Αιγαίου
Υπουργείο Παιδείας
Μέλη του Συλλόγου
ΜΜΕ
Μέτρα άμεσης στήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε νησιωτικές περιοχές
(Παρόμοια απόφαση έχουν πάρει και οι : ΕΛΜΕ: ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς, Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Λήμνου – Αγ. Ευστρατίου, ΣΕΠΕ: Λήμνου)
Οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε σε νησιωτικές περιοχές έχουμε να αντιμετωπίσουμε, μαζί με τα βάρη που αντιμετωπίζουν όλοι οι εργαζόμενοι, επιπλέον προβλήματα που προκύπτουν από τη φυσιογνωμία της εργασίας μας στη νησιωτική Ελλάδα και αφορούν τις μεγάλες αποστάσεις, τις δυσκολίες μετακίνησης, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, τις γενικότερες συνθήκες διαβίωσης.
Ο κλάδος των εκπαιδευτικών έχει την αντικειμενική ιδιαιτερότητα σε ένα μεγάλο τμήμα του, που περιλαμβάνει συμβασιούχους και μονίμους, της μεγάλης ετήσιας κινητικότητας και της απόστασης από τις εστίες, με τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγονται. Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που βρίσκεται μακριά από την οικογένειά και τον τόπο μόνιμης κατοικίας του, αναγκάζεται να ξοδεύει το σύνολο του ήδη τσακισμένου μισθού του σε μετακινήσεις και ενοίκια. Για τους αναπληρωτές συνάδελφους δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι, χρηματοδοτούν από την τσέπη τους την ολιγόμηνη υπηρεσία σε κάποιο νησί ή σε κάποια πολύ απομακρυσμένη περιοχή της χώρας.
Στις κυβερνητικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού από την Νίσυρο, όπου υποτίθεται θα εξαγγέλλονταν μέτρα ανακούφισης των νησιωτών, δεν δόθηκε απάντηση σε κανένα απ’ τα ουσιώδη προβλήματα που κι αυτοί αντιμετωπίζουν ως συνέπεια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής. Δεν ικανοποιήθηκε κανένα αίτημα, καμία ρύθμιση που να αφορά τα ζητήματα της εκπαίδευσης αλλά και τα μέτρα στήριξης, πιο ειδικά, των εκπαιδευτικών.
Βεβαίως για τους μόνιμα ωφελούμενους από την πολιτική της σημερινής, αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων, που κινούνται στις ράγες των κατευθύνσεων της ΕΕ, για τους εφοπλιστές και τους μεγάλους επιχειρηματίες, η λεγόμενη νησιωτική πολιτική της κυβέρνησης περιείχε δέσμη μέτρων και επιπλέον παροχών.
Οι συνεχιζόμενες περικοπές στις κρατικές δαπάνες δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στην Εκπαίδευση. Η στήριξη της εκπαίδευσης και της μόρφωσης των παιδιών μας είναι ευθύνη και υποχρέωση της κυβέρνησης και δεν δεχόμαστε να μπαίνει στον «κόφτη» μιας άδικης και αντιλαϊκής πολιτικής.
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι, αρκετά νησιά, κυρίως τους Αιγαίου, έχουν μετατραπεί σε χώρους εγκλωβισμού προσφύγων και μεταναστών εξαιτίας της απάνθρωπης και επικίνδυνης πολιτικής της ΕΕ και της κυβέρνησης. Το γεγονός αυτό πολλαπλασιάζει τα προβλήματα και τις δυσκολίες και απαιτεί ειδικά μέτρα στήριξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ που υπογράφουμε αυτό το υπόμνημα διεκδικούμε από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την άμεση ικανοποίηση των παρακάτω αιτημάτων:
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως επίσης και όλου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών όλων των σχολείων και όλων των μαθητών.
- Γενναία αύξηση του κονδυλίου χρηματοδότησης για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
- Μέτρα για τη φροντίδα και την εκπαίδευση των μικρών προσφύγων και μεταναστών παιδιών με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, απεγκλωβισμός και ελεύθερη μετακίνηση προς τους τόπους προορισμού τους. Μέτρα και δράσεις στα σχολεία για την αντιμετώπιση της ξενοφοβίας. Πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού.
- Φθηνές – ασφαλείς – τακτικές δημόσιες συγκοινωνίες, με παροχή έκπτωσης 50% στους εκπαιδευτικούς, χωρίς πλαφόν και περιορισμούς. Το αίτημα περιλαμβάνει τις μετακινήσεις με καράβια (ατομικά εισιτήρια και εισιτήρια αυτοκινήτων), αεροπλάνα, τρένα και ΚΤΕΛ.
- Επιδότηση ενοικίου σε όλους τους εκπαιδευτικούς που νοικιάζουν σπίτι. Εξασφάλιση δωρεάν στέγασης εκεί που υπάρχουν οι δυνατότητες και οι υποδομές (π.χ. δημόσια κτίρια, Ξενία κλπ).
- Δωρεάν σίτιση σε λέσχες.
- Επαναφορά των επιδομάτων παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών στο επίπεδο του 2009 και γενικότερη κάλυψη των απωλειών που είχαμε στα χρόνια της κρίσης.
- Παροχή επιδόματος θέρμανσης.
- Να αποτελέσει βασικό κριτήριο η νησιωτικότητα, το παραμεθόριο και προβληματικό των περιοχών στον ανακαθορισμό της μοριοδότησης των σχολείων και στον καθορισμό επιπλέον σχολείων ως δυσπρόσιτων, στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού για τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας που θα καθοριστεί από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ με ενιαία κριτήρια.
- Να αποδοθούν τα μόρια των υφιστάμενων δυσπρόσιτων για τα χρονικά διαστήματα που δεν έχουν προσμετρηθεί.
Οι διεκδικήσεις που προβάλουμε δεν αποτελούν στενά αιτήματα του κλάδου αλλά αφορούν τους όρους παροχής του δικαιώματος στη μόρφωση για τους μαθητές αυτών των περιοχών.
Ταυτόχρονα, αποτελούν και διεκδικήσεις συνολικά των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών (εργαζόμενοι, μικροεπαγγελματίες, μαθητές κ.α.), που πλήττονται από τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα.
- Για την ικανοποίηση των παραπάνω δίκαιων αιτημάτων μας, οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ που υπογράφουμε αυτό το υπόμνημα, θα προχωρήσουμε άμεσα σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και από κοινού συντονισμό της δράση μας με όλους τους εργαζόμενους, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και τους φορείς του λαϊκού κινήματος στα νησιά.
- Το υπόμνημά μας θα κατατεθεί στα κόμματα της Βουλής (πλην της ναζιστικής Χρυσής Αυγής) και την Κυβέρνηση απαιτώντας άμεσες λύσεις στα αιτήματά μας.
Διαμηνύουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε αγωνιστικά μέχρι να νικήσουμε!!
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά