Home Εκπαίδευση Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Κάλεσμα σε Γεν. Συνέλευση – Κοπή πίτας Συλλόγου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Κάλεσμα σε Γεν. Συνέλευση – Κοπή πίτας Συλλόγου

by ikariaki.gr
3 views

0000o0d120gykgyys5kklkjl9_2

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ

[email protected]

                                                                     ΠΡΟΣ:Μέλη Συλλόγου

                                                                     ΔΟΕ

                                                                                                                                                                ΜΜΕ

 

 

ΘΕΜΑ: Κάλεσμα σε έκτακτη επείγουσα Γενική Συνέλευση

 

Καλούνται τα μέλη του Συλλόγου σε έκτακτη επείγουσα Γενική Συνέλευση ενόψει της Γενικής απεργίας της 4ης Φλεβάρη για το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και για να συζητήσουμε για την παραπέρα πορεία του κλάδου (βλ. και τα σχετικά συνημμένα από ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ).

 

Επίσης θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες και τους τρόπους υλοποίησης της συζήτησης για «Το σχολείο που βιώνουμε – Το σχολείο που οραματιζόμαστε» (βλ. και το σχετικό συνημμένο από ΔΟΕ).

 

Ακόμη, θα συζητήσουμε άλλα τρέχοντα θέματα.

 

Τέλος, θα κόψουμε την πίτα του Συλλόγου.

 

Η Γενική Συνέλευση θα γίνει την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου στις 18:30 στο Δημοτικό Σχολείο Ευδήλου.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                                                                       Η Γραμματέας

 

 

Φώτης Μαντζώρος                                                         Μαρίνα Ζαχαροπούλου

 

 

10169400_6430796579350629_2509493389839793090_n

Αρ. Πρωτ. 350 Αθήνα 13/1/2016

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Θέμα:  Πρόγραμμα δράσης του κλάδου ενάντια στη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος

 

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη σημερινή του συνεδρίαση εκτίμησε όλη την ασφυκτική κατάσταση που έχει δημιουργήσει για τους εργαζόμενους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με το μισθολόγιο που έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή από 1-1-2016 και με το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που σχεδιάζει να ψηφίσει άμεσα, αφού πρώτα πάρει την έγκριση των δανειστών.

    Με το  μισθολόγιο – φτωχολόγιο υπηρετεί τις μνημονιακές επιταγές για σκληρή και παρατεταμένη λιτότητα  και βάζει για πολλά χρόνια στο «ψυγείο» τους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, θυσιάζοντάς τους στο όνομα της εφαρμογής του 3ου μνημονίου. Σε συνδυασμό δε με τη γενικότερη οικονομική μνημονιακή πολιτική, με τη φοροεπιδρομή, την ακρίβεια (ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, κλπ) και την αύξηση των κρατήσεων για τα ασφαλιστικά ταμεία, συνεχίζει να βαθαίνει τη σκληρή λιτότητα.

Αυτό όμως που αποτελεί αληθινό εφιάλτη για τους εργαζόμενους είναι το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό που εισάγει καταιγισμό σαρωτικών αλλαγών στις συντάξεις, στις εισφορές και στις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Κατεδαφίζει όλα όσα ισχύουν στο ασφαλιστικό σύστημα μέχρι σήμερα και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος.

Το νέο Ασφαλιστικό, μια αντεργατική – αντιασφαλιστική αναδιάρθρωση, μετατρέπει το σύστημα σε ανταποδοτικό και πλήττει καίρια τους σημερινούς ασφαλισμένους, τους προς συνταξιοδότηση, αλλά και όλους τους σημερινούς συνταξιούχους, αφού με αυτό θεσπίζονται ενιαίοι κανόνες, προσαρμοσμένοι στους δημοσιονομικούς στόχους Κυβέρνησης και δανειστών, με τον επανυπολογισμό των συντάξεων που ήδη καταβάλλονται και με την ενοποίηση όλων των Ταμείων σε ένα (Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης).

  Είναι απόλυτα βέβαιο ότι η διαπραγμάτευση με τους «θεσμούς» θα οδηγήσει σε ένα σχέδιο νόμου με ακόμα χειρότερους όρους αλλά και ότι στο μέλλον θα υπάρχουν ειδικές ρήτρες που θα μεταβάλουν το ύψος των συντάξεων αυτόματα και δικτατορικά στο πλαίσιο της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων.

Γίνεται, επομένως, ξεκάθαρο ότι το σχέδιο που παρουσιάστηκε με μεγαλόστομες κορώνες περί σκληρής διαπραγμάτευσης είναι μια κακόγουστη παράσταση της  μνημονιακής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που επιδιώκει να αποκρύψει το  έγκλημα που συντελείται σε βάρος του μόχθου των εργαζομένων και του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης.

Με τις κυβερνητικές προτάσεις που ανακοινώθηκαν:

  • Οι συντάξεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με τις σημερινές κατά 15% με 30%, αλλά και σε σχέση με εκείνες που θα δίνονταν με το Ν3863/2010.
  • Θα γίνει επανυπολογισμός των ήδη αποδιδόμενων συντάξεων με βάση τα νέα δεδομένα και αν προκύψει μείωση κάτω ακόμα και από τα σημερινά άθλια επίπεδα, η σύνταξη θα συνεχίσει (εάν βέβαια υπάρχει η δυνατότητα και ισχύσουν οι δεσμεύσεις) να αποδίδεται στο σημερινό της ύψος ( το οποίο είναι μειωμένο κατά 40% σε σχέση με το 2009) με το τρικ της «προσωπικής διαφοράς», η οποία όμως παύει σταδιακά να υπάρχει μετά τον Ιούλιο του 2018, οπότε οι μειώσεις που προκύπτουν θα ενσωματωθούν κανονικά στις ήδη αποδιδόμενες συντάξεις.
  • Πραγματοποιείται «σφαγή» των «νέων» συνταξιούχων και των συντάξεων αναπηρίας.
  • Αυξάνονται οι εισφορές για την επικουρική σύνταξη. Από 1/1/2016 και μέχρι την 31/12/2018, το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης, διαμορφώνεται σε ποσοστό 3,5% από 3% για τον ασφαλισμένο και σε ποσοστό 4% από 3% για τον εργοδότη (ο οποίος τα τελευταία χρόνια αποδίδει μειωμένες εισφορές κατά 3,9 μονάδες.
  • Καθιερώνεται νέος μαθηματικός τύπος για τις εφάπαξ παροχές, σύμφωνα με τον οποίο οι μειώσεις θα κυμανθούν από 10% έως 15%, ενώ για τα μερίσματα του μετοχικού ταμείου πολιτικών υπαλλήλων αυτές θα φτάσουν στο 30%.
  • Καταργείται σταδιακά το ΕΚΑΣ. Μετά το 2019 δεν θα καταβάλλεται σε κανέναν συνταξιούχο και συνολικά οι χαμηλοσυνταξιούχοι χάνουν περίπου 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
  • Εφαρμόζεται  ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις (κανόνας βιωσιμότητας). Οι ήδη καταβαλλόμενες (σύμφωνα με την κυβέρνηση) θα παραμείνουν ως έχουν μέχρι 31/12/2018 (έχουν ήδη μειωθεί κατά 6%), οπότε θα ισχύσουν και γι’ αυτές οι μειώσεις.
  • Πραγματοποιείται από 1/1/2016 ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων κύριας ασφάλισης και εφάπαξ (πρόνοιας) σε ένα υπέρ-ταμείο. Αποτέλεσμα θα είναι η λεηλασία όσων αποθεματικών έχουν απομείνει σε κάποια επιμέρους Ταμεία και η σταδιακή μετατροπή του νέου φορέα σε μια υποτυπώδη, υποβαθμισμένη δομή με δραματικές συνέπειες για όλες τις συντάξεις.

Είναι  αυτονόητο ότι, η κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης με την ταυτόχρονη υφαρπαγή των ασφαλιστικών εισφορών που αποτελούν τον πυρήνα της ασφαλιστικής «μεταρρύθμισης» της κυβέρνησης μας θα βρει απέναντί της όλους τους εργαζόμενους, όλη την κοινωνία.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απέναντι σ’ αυτήν την «κήρυξη πολέμου» καλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια πανστρατιά για την αποτροπή της ψήφισης των μέτρων που επιβάλλουν κυβέρνηση και δανειστές.

  • Συμμετέχουμε δυναμικά στο παλλαϊκό συλλαλητήριο που οργανώνει η ΑΔΕΔΥ, το Σάββατο 16 Ιανουαρίου και ώρα 12 στην Πλατεία Ομονοίας για την Αθήνα καθώς και σε όλα τα συλλαλητήρια που πραγματοποιούνται εκείνη την ημέρα σε όλη την Ελλάδα. Για την ενίσχυση της μαζικότητας της συμμετοχής των εκπαιδευτικών καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. των περιοχών της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου σε συνεργασία με τα νομαρχιακά τμήματα της ΑΔΕΔΥ να φροντίσουν για τη συμμετοχή, όσο δυνατό, περισσότερων εκπαιδευτικών με λεωφορεία που για το σκοπό αυτό θα μισθώσει η ΑΔΕΔΥ.
  • Αποφασίζουμε από σήμερα τη δυναμική συμμετοχή του κλάδου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην απεργιακή κινητοποίηση που θα πραγματοποιήσει η ΑΔΕΔΥ κατά την κατάθεση – ψήφιση του σφαγιαστικού νομοσχεδίου.
  • Βρισκόμαστε σε συντονισμό με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ( ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ) για την καλύτερη οργάνωση του αγώνα και την πραγματοποίηση δυναμικών κινητοποιήσεων του χώρου της εκπαίδευσης.
  • Καλούμε όλους τους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου να καταψηφίσουν το απαράδεκτο νομοσχέδιο.

 

  Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων μέχρι και τις 28 Ιανουαρίου 2016 μέσα από τις οποίες θα γίνει πλήρης ενημέρωση των εκπαιδευτικών, θα ενισχυθεί η αγωνιστική συσπείρωση του κλάδου μπροστά στην αναμενόμενη απεργιακή κινητοποίηση και θα παρθούν αποφάσεις για τη συνέχεια και ένταση των αγώνων απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε.

Ø  Στο πλαίσιο αυτό, μετά την ολοκλήρωση των Γ.Σ. καλούμε τους προέδρους όλων των Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. σε ολομέλεια προέδρων που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

 

 

Αγωνιζόμαστε όλοι μαζί για:

 

  • Αποκλειστικά Δημόσιο Ασφαλιστικό Σύστημα, που θα λειτουργεί με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες. Η ασφάλιση δεν είναι εμπόρευμα.
  • Καθολικό δικαίωμα στην Κοινωνική Ασφάλιση για όλους χωρίς προϋποθέσεις.
  • Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού.
  • Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ.
  • Να πληρώσουν οι εργοδότες και το κράτος, την κρίση του ασφαλιστικού συστήματος.
  • Να έχουν ελεύθερα και χωρίς προϋποθέσεις δωρεάν περίθαλψη από ένα αποκλειστικά δημόσιο υγειονομικό σύστημα, όλοι οι πολίτες που διαμένουν στη χώρα Έλληνες ή μετανάστες, εργαζόμενοι ή άνεργοι.
  • Άμεση χρηματοδότηση όλων των Ταμείων (ΜΤΠΥ, ΕΤΕΑ, ΤΠΔΥ) για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Ανακεφαλαίωση των Ασφαλιστικών Ταμείων για αποκατάσταση των απωλειών λόγω του PSI. Ειδικά για το ΤΠΔΥ απαιτείται να συμπεριληφθούν οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις του προς τους συνταξιούχους (800.000.000 ευρώ) στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου.

 

Απαιτούμε:

  • Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά κ.λπ.) και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθήθηκαν την πενταετία των μνημονίων.
  • Να μην περάσουν τα βάρβαρα μέτρα του τρίτου μνημονίου και ο νέος νόμος της Κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΑΝ.ΕΛ. για την ασφάλιση.
  • Να επιστραφούν στα Ασφαλιστικά Ταμεία τα αποθεματικά που υπεξαίρεσαν οι τράπεζες, οι εργοδότες και το κράτος: τα 70 δις ευρώ που λεηλατήθηκαν έως το 2010 και τα δεκάδες δις που χάθηκαν με τα δομημένα ομόλογα και το «κούρεμα» του PSI.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

 

Για το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος                                                                                                  Ο Γενικός Γραμματέας

Κικινής Θανάσης                                                                                             Φασφαλής Νίκος

10169400_6430796579350629_2509493389839793090_n

Αρ. Πρωτ. 314 Αθήνα 21/12/2015

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Θέμα : Το σχολείο που βιώνουμε  – Το σχολείο που οραματιζόμαστε: κριτική και διεκδικήσεις.

Τα τελευταία 25 χρόνια με την εφαρμογή νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών πολιτικών και με πρόσχημα την κρίση, επιχειρείται το δημόσιο σχολείο και η δημόσια εκπαίδευση να μετασχηματιστούν από δημόσια αγαθά σε εμπόρευμα.  Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν μειώσεις δημοσίων δαπανών, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών, θυματοποίηση των εκπαιδευτικών για τις επιδόσεις των μαθητών, αναζήτηση νεοφιλελεύθερων «συνταγών»  για τις παθογένειες της δημόσιας εκπαίδευσης (π.χ. αξιολόγηση, ανταγωνισμός  σχολείων κλπ). Τις πολιτικές αυτές προωθούν και πιέζουν για την επιβολή τους  διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ. Όλο και περισσότερο η εκπαίδευση από δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση της πολιτείας γίνεται υπηρεσία και εμπόρευμα όπου ο καταναλωτής πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο. Η ΔΟΕ εκφράζοντας την ανάγκη των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επιδιώκει να φέρει στο προσκήνιο τη φωνή αυτών που λειτουργούν τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί, πρώτοι απ’ όλους θα πρέπει να μιλήσουν δημόσια  για τη δουλειά τους. Το ΔΣ της ΔΟΕ έχοντας αίσθηση της ευθύνης αναλαμβάνει  την οργάνωση αυτής της συζήτησης. Οι εμπειρίες και οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πράξης μπορούν να συμβάλουν στη διατύπωση συγκεκριμένων αιτημάτων  αλλαγής του υπάρχοντος σχολείου.

Κεντρικό ερώτημα είναι το πώς το σχολείο μπορεί να αλλάξει, να γίνει καλύτερο, πώς το σχολείο μπορεί να γίνει ωφέλιμο για όλους τους μαθητές. Γιατί μετά από τόσες μεταρρυθμίσεις και μεγαλεπήβολα σχέδια η πλειοψηφία των μαθητών συνεχίζει την παπαγαλία; Γιατί η γνώση δεν ανοίγει ορίζοντες αλλά βιώνεται ως αγγαρεία; Γιατί ο ρυθμός μετάδοσης της ύλης μοιάζει με τρένο που οι μαθητές αγκομαχούν για να το προφτάσουν; Γιατί όλα τα δεδομένα συνηγορούν στην αναπαραγωγή και ενίσχυση των ταξικών/κοινωνικών ανισοτήτων μέσω (και) των εκπαιδευτικών μηχανισμών;

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. υλοποιώντας την από 1/12/2015 ομόφωνη απόφασή του για την ανάδειξη, μέσα από μια μεγάλη συζήτηση στο εσωτερικό του Κλάδου, τόσο των προβλημάτων όσο και του οράματος των Εκπαιδευτικών της Π.Ε. για το σχολείο του σήμερα και του αύριο καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να οργανώσουν τη συζήτηση με όποιον τρόπο θεωρούν προσφορότερο (έκτακτες Γ.Σ., ομάδες εργασίας, ανοικτές συζητήσεις, προτάσεις από τους Συλλόγους Διδασκόντων κτλ.) ώστε να είναι σε θέση να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε σειρά εκδηλώσεων – συζητήσεων που θα πραγματοποιήσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το κορυφαίο αυτό ζήτημα. Μετά το πέρας της πρώτης αυτής φάσης θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις – συζητήσεις – δράσεις σε επίπεδο Περιφερειών με τη συμμετοχή των Δ.Σ. των Συλλόγων, εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών δασκάλων. Επιδίωξη του ΔΣ είναι σε όσα θέματα υπάρξει ευρεία συμφωνία, αυτά να αποτελέσουν εισήγηση η οποία και θα κατατεθεί για συζήτηση στην 85η Γ.Σ. του Κλάδου με στόχο τη διαμόρφωση της πρότασης του Κλάδου για το σχολείο που οραματίζεται. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο οι Σύλλογοι να καταθέσουν τις προτάσεις τους και τους προβληματισμούς τους  αφού αυτές θα καταγραφούν, θα δημοσιευθούν και θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από το ΔΣ της ΔΟΕ.

Πιο συγκεκριμένα η πρώτη περιφερειακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την 1η  Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας (εκτός των Συλλόγων των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας) στις Σέρρες και η δεύτερη στις 2 Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας. Οι προτεινόμενες ημερομηνίες είναι ενδεικτικές και μπορούν εάν υπάρχουν ανυπέρβλητες δυσκολίες να μεταφερθούν μια εβδομάδα αργότερα. Για τους συλλόγους των άλλων Περιφερειών θα ανακοινώνονται σταδιακά οι ημερομηνίες. Σε όσες Περιφέρειες υπάρχουν δυσκολίες πραγματοποίησης κεντρικής συζήτησης (πχ νησιά) οι Σύλλογοι μπορούν, σε συνεργασία με τη ΔΟΕ, να οργανώσουν τη συζήτηση σε τοπικό επίπεδο.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με το Δ.Σ. του Ι.Π.Ε.Μ. – Δ.Ο.Ε. θα φροντίζει για την ενίσχυση της συζήτησης και του προβληματισμού με την αποτύπωση των πορισμάτων των επιστημονικών ερευνών και συνεδρίων μας.

Οι διαδικασίες αυτές σε καμία περίπτωση δεν εντάσσονται στον «εθνικό διάλογο» που οργανώνει αυτή την περίοδο το υπουργείο Παιδείας. Η συλλογική μας προσπάθεια για τον προσδιορισμό του σχολείου που διεκδικούμε είναι ανεξάρτητη από τις στοχεύσεις, τους περιορισμούς και τα χρονοδιαγράμματα του «εθνικού διαλόγου», αφού είναι πολύ πιθανό το σχολείο αυτό να διαφοροποιείται ριζικά από το σχολείο  της κυβερνητικής/μνημονιακής πολιτικής.

Το πλαίσιο συζήτησης που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (χωρίς αυτό να αποκλείει τον περαιτέρω εμπλουτισμό του) στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:

  • Αναλυτικά προγράμματα – εκπαιδευτικός προσανατολισμός και στόχοι του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου
  • Δομή του σχολείου
  • Διδακτέα ύλη
  • Σχολικά βιβλία
  • Ωρολόγιο πρόγραμμα
  • Εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
  • Κυρίαρχη ιδεολογία: σχολική γνώση και σχολικές πρακτικές
  • Χρηματοδότηση εκπαίδευσης
  • Εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών
  • Διοικητική δομή εκπαίδευσης (διοίκηση, γραμματειακή υποστήριξη κτλ.)
  • Ρόλος των στελεχών Εκπαίδευσης
  • Σχέση σχολείου με την κοινωνία

Για το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος                                                                                                  Ο Γενικός Γραμματέας

Κικινής Θανάσης                                                                                             Φασφαλής Νίκος

10169400_6430796579350629_2509493389839793090_n

Αθήνα 11/1/2016

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ “ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ- ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ”

 

            Παρατήρηση 1η: Το σύστημα δεν αφορά κατ’ αρχήν τους υπαλλήλους του Δημοσίου και των ΟΤΑ, καθώς γι’ αυτούς θα εκδοθεί ειδικός νόμος. Προβλέπεται, ωστόσο, ότι το Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης λειτουργεί με ενιαίους κανόνες για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

Παρατήρηση 2η: Το ΕΚΑΣ καταργείται από την 1-1-2020 και αντικαθίσταται από την εθνική σύνταξη.

Παρατήρηση 3η: Με το άρθρο 6 παρέχονται οι εννοιολογικοί προσδιορισμοί, που διέπουν το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Από την διατύπωση αυτών προκύπτει, ότι (α) η βασική (εθνική) σύνταξη και μόνο χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό ενώ η αναλογική σύνταξη χρηματοδοτείται από τις εισφορές. Συνεπεία αυτού, η πρόβλεψη της συνολικής εγγυητικής ευθύνης του κράτους για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών, μάλλον είναι κενή περιεχομένου (β) με την παράγραφο 4 του εν λόγω άρθρου οριστικοποιείται η απώλεια των δώρων, αφού πλέον ρητώς προβλέπεται, ότι η σύνταξη καταβάλλεται σε 12μηνη βάση.

            Παρατήρηση 4η: Η εθνική Σύνταξη καταβάλλεται πλήρης σε όσους διαμένουν στην Ελλάδα για 40 έτη μεταξύ των 15 και 67 ετών. Σε περίπτωση που υπολείπεται ο χρόνος διαμονής τα 40 έτη καταβάλλεται μειωμένη κατά 1/40 για κάθε χρόνο, που υπολείπεται των 40 ετών.

Σε περιπτώσεις δικαιούχων δύο συντάξεων (πχ Δημόσιο και ΕΤΑΑ), η εθνική σύνταξη καταβάλλεται μια και μόνο φορά. Η πρόβλεψη αυτή θα επιφέρει σοβαρές μειώσεις σε όσους θα ελάμβαναν δύο συντάξεις, έχοντας καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές και στους δύο ασφαλιστικούς φορείς, καθώς θα στερηθούν ένα μέρος της σύνταξης τους.

Παρατήρηση 5η: Για την εξαγωγή της ανταποδοτικής σύνταξης λαμβάνεται υπόψη πλέον ενιαία το σύνολο του ασφαλιστικού βίου και όχι τα τελευταία πέντε καλύτερα έτη της τελευταίας δεκαετίας ή ο τελευταίος μισθός. Σημειώνεται, ότι για την εξαγωγή του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών του εργαζομένου δεν λαμβάνονται υπόψιν τα επιδόματα αδείας και τα δώρα εορτών παρά το γεγονός, ότι και γι’ αυτά έχουν καταβληθεί ασφαλιστικές εισφορές. Αντίστοιχα, δεν λαμβάνεται υπόψη το τελευταίο έτος πριν την υποβολή αιτήσεως συνταξιοδότησης. Σημειωτέον, ότι σε περίπτωση (που είναι τρομερά συνήθης στο ΙΚΑ) που δεν μπορεί να εξαχθεί με βεβαιότητα το ποσό των συντάξιμων αποδοχών για συγκεκριμένα διαστήματα, τότε η σύνταξη υπολογίζεται παραλειπομένων των διαστημάτων αυτών.

Παρατήρηση 6η: Το νομοσχέδιο δημιουργεί ουσιαστικά συνταξιούχους δύο (και περισσότερων στην πραγματικότητα) ταχυτήτων, διακρίνοντας μεταξύ αυτών, που έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί και όσων πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από την 1-1-2016 και εφεξής. Η ως άνω πρόβλεψη έρχεται σε πλήρη αντίθεση προς την αρχή της ισότητας καθώς ασφαλισμένοι, που έχουν καταβάλλει ίδιες ή και μεγαλύτερες εισφορές σε σχέση προς τους ήδη συνταξιούχους θα βρεθούν να λαμβάνουν μικρότερες συντάξεις. Η παραβίαση της αρχής της ισότητας καθίσταται εντονότερη εάν λάβει κανείς υπόψη του, ότι το ίδιο το σχέδιο νόμου κάνει λόγο περί “ανταποδοτικής” συντάξεως, ήτοι συντάξεως, που στηρίζεται στην σχέση μεταξύ εισφορών και παροχών. Από την άλλη πλευρά, το σχέδιο προβλέπει τον επανυπολογισμό εντός του έτους 2016 όλων των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, με σκοπό τόσο οι νέες όσο και οι παλιές συντάξεις να έχουν κοινή μορφή και κοινούς κανόνες υπολογισμού (βασική-αναλογική, ίδιοι δείκτες αναπλήρωσης).

Η σκοπιμότητα πίσω από τον εν λόγω επανυπολογισμό έγκειται στο γεγονός, ότι μέσω αυτού, η Κυβέρνηση επιδιώκει να αποφύγει την εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έχει κρίνει, ότι όλες οι περικοπές, που έλαβαν χώρα από το 2012 μέχρι το 2014 είναι αντισυνταγματικές. Ήδη δε από τον Ιούνιο 2015 θα έπρεπε να σταματήσουν οι περικοπές αυτές, ενώ πλέον λόγω μη συμμόρφωσης οφείλονται σε όλους τους συνταξιούχους όλα τα ποσά των περικοπών, που συνέχισαν να παρακρατούνται από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα. Σημειώνεται, ότι μεταξύ των περικοπών, που έγιναν το έτος 2013 στις συντάξεις ήταν και η κατάργηση των δώρων και του επιδόματος αδείας. Είναι συνεπώς, έωλο το επιχείρημα, ότι δεν μειώνονται οι κύριες συντάξεις των ήδη συνταξιούχων από την στιγμή, που αυτές θα έπρεπε να έχουν ήδη αποκατασταθεί στα επίπεδα του 2012 και πλέον μετά την παρέμβαση της Κυβέρνησης θα μείνουν στα επίπεδα, που έχουν διαμορφωθεί στο τέλος του 2015, καθώς εκτός των ήδη υφιστάμενων το έτος 2014 περικοπών προστέθηκαν και οι περικοπές του 6% στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο 2015.

Οι κατηγορίες, που διαμορφώνει το σχέδιο νόμου είναι οι εξής:

(α) όσοι είναι ήδη συνταξιούχοι. Στην περίπτωση αυτή οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις επανυπολογίζονται βάσει των διατάξεων του νόμου, που θα εκδοθεί, όπως και ανωτέρω εκτέθηκε. Συνεχίζουν δε να καταβάλλονται στο ύψος, που ήταν πριν τον επανυπολογισμό τους μέχρι το έτος 2018. Μετά το έτος αυτό, το επιπλέον ποσό θα συνεχίσει να καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά και θα μειωθεί μέχρι την τελική εξάλειψη του με την αντιστοίχιση των συντάξεων, όσων θα συνταξιοδοτηθούν μετά την έκδοση του νόμου.

(β) σε όσους υποβάλλουν αιτήσεις συνταξιοδότησης μετά την δημοσίευση του νόμου, δημιουργούνται περαιτέρω κατηγοριοποιήσεις. Έτσι, όσοι υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μέσα στο 2016 και το ποσό της σύνταξης που τους αναλογεί υπολείπεται του ποσού της σύνταξης, που θα εκδίδονταν σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς κατά ποσοστό άνω του 20%, το ήμισυ της διαφοράς καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά μέχρι την εξάλειψη της από τις αυξήσεις των συντάξεων. Σε όσους βγουν σε σύνταξη το 2017 καταβάλλεται το 1/3 της διαφοράς και σε όσους βγουν σε σύνταξη το 2018 το 1/4 της διαφοράς.

Οι συντάξεις, που θα χορηγηθούν μετά την έκδοση του νόμου, αναπροσαρμόζονται (αυξάνονται) βάσει υπουργικής απόφασης, στην βάση συντελεστή, που εξαρτάται από την αύξηση του ΑΕΠ και την μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.  Το “σχέδιο” του Υπουργείου φαίνεται να είναι, ότι οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις θα παραμείνουν σταθερές (με την προσωπική διαφορά) μέχρι, που αυτή να εξανεμιστεί από τις αυξήσεις, που θα λάβουν οι νέοι συνταξιούχοι.

            Παρατήρηση 7η: Προβλέπεται, ότι όσοι έχουν λάβει σύνταξη από έναν ασφαλιστικό φορέα και διαθέτουν χρόνο ασφάλισης ή έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα σε άλλον ασφαλιστικό φορέα, μπορούν να ζητήσουν την προσαύξηση της σύνταξης τους με προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισης. Πρακτικά, η διάταξη φαίνεται να σημαίνει ότι όσοι είναι ασφαλισμένοι σε  δύο φορείς και υπό τις παρούσες συνθήκες θα ελάμβαναν δύο συντάξεις, πλέον θα λαμβάνουν μια με προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισης, που έχουν διανύσει στον άλλο ασφαλιστικό φορέα. Η μείωση, σε αυτή την περίπτωση είναι τεράστια, καθώς αφενός θα λάβουν μόνο μια εθνική σύνταξη (άρα απώλεια 384 ευρώ) και δεν θα λάβουν δύο συντάξεις αλλά μια, με προσαύξηση του χρόνου ασφάλισης βάσει αναλογιστικής μελέτης, που θα γίνει στο μέλλον.

Αντίστοιχα, σε όσους είναι ήδη συνταξιούχοι περισσότερων φορέων κοινωνικής ασφάλισης, το νομοσχέδιο προβλέπει, ότι θα καταβληθεί το άθροισμα των συντάξεων, χωρίς να ξεκαθαρίζει εάν θα καταβάλλεται η εθνική σύνταξη δύο φορές (πράγμα, μάλλον δύσκολο, αφού σε άλλο άρθρο προβλέπει, ότι η εθνική σύνταξη καταβάλλεται μία φορά και μόνο).

            Παρατήρηση 8η: Προβλέπεται, ότι θα εκδοθεί μέσω προεδρικού διατάγματος, που θα καταρτισθεί μέσα στο έτος 2016 ενιαίος κώδικας κοινωνικής ασφάλισης. Μέχρι την έκδοση του όλα τα θέματα, που δεν ρυθμίζονται από το νομοσχέδιο (παροχές, εισφορές, οφειλές κλπ) διέπονται από την νομοθεσία του ΙΚΑ, που εφαρμόζεται αναλογικά. Φρονώ, ότι είναι πρακτικά αδύνατο να εκδοθεί ενιαίος Κώδικας Ασφάλισης εντός ενός τόσο σύντομου χρονικού διαστήματος. Το δυστύχημα είναι, ότι δεν προβλέπεται η εφαρμογή των ήδη υφιστάμενων διατάξεων αλλά των διατάξεων, που αφορούν στο ΙΚΑ.

Παρατήρηση 9η: Το σχέδιο νόμου παραβλέπει πλήρως όλα τα τεχνικά ζητήματα, που σχετίζονται με την εφαρμογή του. Η πρόβλεψη του επανυπολογισμού των καταβαλλόμενων συντάξεων αλλά και η πολύπλοκη διαδικασία για την έκδοση των νέων, απαιτεί τεράστια προσπάθεια εκ μέρους των υπηρεσιών και είναι εξαιρετικά αμφίβολο, εάν μπορεί τελικώς να πραγματοποιηθεί και σε ποιό βάθος χρόνου. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς, ότι ήδη σήμερα εκκρεμούν 180.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης όγκος, που σωρεύτηκε εξαιτίας  της παρέμβασης στο ασφαλιστικό το καλοκαίρι του 2015. Η διοικητική ενοποίηση των φορέων, αντίστοιχα, χωρίς καμία μελέτη των πρακτικών δυνατοτήτων, επί των οποίων μπορεί να στηριχθεί φαίνεται ανέφικτη. Η ενοποίηση της νομοθεσίας σε έναν κοινό κώδικα φαντάζει, εξίσου, ανεδαφική.

Παρατήρηση 10η: Το κρισιμότερο ίσως σημείο, που προβληματίζει είναι το γεγονός, ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου είναι ακοστολόγητο. Οι πηγές και οι πόροι του ασφαλιστικού συστήματος, που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα του, η μελέτη των επιμέρους παραμέτρων, που θα δώσει την δυνατότητα στο σύστημα να λειτουργήσει για το μέλλον, δεν προκύπτουν από το σχέδιο, το οποίο περιέχει μόνο αυξήσεις εισφορών σε όλα τα επίπεδα (μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενοι, αγρότες). Εάν αναλογιστεί κανείς, ότι την ίδια στιγμή επίσης, χωρίς καμία κοστολόγηση και χωρίς καμία ουσιαστική μελέτη, μεταφέρει όλη την κινητή και ακίνητη περιουσία των εναπομείναντων ταμείων σε ένα “κουβά”, γεννά σοβαρά θέματα αναφορικά με την διαχείριση της περιουσίας των ταμείων, την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα και τις ζημιές, που ενδεχομένως επιχειρείται να κρυφτούν κάτω από το χαλί.

 

Η Νομική Σύμβουλος της Δ.Ο.Ε.

Μαρία Μαγδαληνή Τσίπρα

 

 

 

web_main4

 

Γενική Απεργία
Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

Σε νέα λεηλασία των συντάξεων με θύματα όλους τους συνταξιούχους και ιδιαίτερα όσους θα βγουν στη σύνταξη από την ψήφιση του νόμου και έπειτα οδηγεί το Σχέδιο-Πρόταση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προς τους δανειστές.

Οι προτάσεις της Κυβέρνησης είναι σαφές ότι δεν συνιστούν ασφαλιστική μεταρρύθμιση που θα σώσει την Κοινωνική Ασφάλιση, όπως η ίδια ισχυρίζεται. Κινούνται στην κατεύθυνση τήρησης των δεσμεύσεων που ανέλαβε και απορρέουν από το τρίτο μνημόνιο για μείωση των συνταξιοδοτικών δαπανών κατά 1,8 δις ευρώ για το 2016 και τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να τα δώσει στους δανειστές για την αποπληρωμή του επαχθούς, παράνομου και άδικου δημοσίου χρέους της χώρας.

Ο Νόμος που σχεδιάζεται να ψηφίσει, έρχεται να προστεθεί στους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς νόμους, στην αύξηση των ορίων ηλικίας στα 67 χρόνια ή στα 62 με 40 χρόνια εργασίας, στην αύξηση των εισφορών για την περίθαλψη στους ήδη συνταξιούχους, καθώς και στις περικοπές των δαπανών για συντάξεις. Πρόκειται για μια συνολική αντεργατική – αντιασφαλιστική αναδιάρθρωση, που διαλύει ότι έμεινε όρθιο από το Δημόσιο Ασφαλιστικό Σύστημα, μετατρέποντάς το σε ανταποδοτικό με κατεύθυνση να γίνει πλήρως κεφαλοποιητικό.

Μετά από τις μειώσεις των συντάξεων που έγιναν από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και τις πρόσφατες που επέβαλε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το καλοκαίρι, σχεδιάζουν τώρα νέες δραστικές μειώσεις σε όλους τους συνταξιούχους.

Η συνέχιση των αδιέξοδων και καταστροφικών πολιτικών της Κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής ένωσης και ΔΝΤ, θα βρει απέναντι τους αγώνες των εργαζομένων, των συνταξιούχων, του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας με κεντρικό στόχο την ακύρωση των σχεδίων για τη διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., καλεί τους εργαζόμενους του Δημοσίου σε μαζική συμμετοχή στη Γενική Απεργία της 4ης Φεβρουαρίου 2016 και στα Απεργιακά Συλλαλητήρια που θα πραγματοποιηθούν.

Μπορούμε να τους σταματήσουμε!
Η διάλυση της Κοινωνικής Ασφάλισης δεν θα περάσει!

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue