Διαμορφώνουν όλο και πιο δυσμενείς και επικίνδυνες συνθήκες για τις ζωές μας.
Με μηχανική βλάβη, για ακόμη μία φορά, εκτέλεσε το δρομολόγιο του το European Express στις 19/12, φτάνοντας στον Πειραιά με 5 ώρες καθυστέρηση και χωρίς καμία ενόχληση από τις αρχές και το υπουργείο ναυτιλίας. Χωρίς να δώσει καμία εξήγηση άλλωστε, η εταιρία ανακοίνωσε ένα εορταστικό πρόγραμμα δρομολογίων έχοντας περικόψει δρομολόγια κατά πως αυτή έκρινε.
Έτσι στερούν στην ουσία σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ακόμη και τη δυνατότητα των νησιωτών να ταξιδέψουν αυτές τις μέρες προς το Πειραιά και κάνουν εξαιρετικά δύσκολο και το ταξίδι αυτών που θα ήθελαν να επισκεφτούν τα νησιά μας. Με ένα πρόγραμμα δρομολογίων που προβλέπει οι αναχωρήσεις από το Πειραιά να απέχουν έως και 5 ημέρες η μία από την άλλη (από τις 3 μέχρι τις 8/1 δεν υπάρχει δρομολόγιο), αλλά και το αντίστροφο, για πρώτη φορά σε αυτό το βαθμό είναι αλήθεια, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις μέρες των εορτών κάθε είδους πρόβλημα που σχετίζεται με τη διαβίωση σε νησιωτικές περιοχές.
Οι ζωές όσων ακόμα κατοικούν σε νησιωτικές περιοχές εξαρτώνται με κάθε τρόπο από την θαλάσσια συγκοινωνία. Τα τελευταία χρόνια οι εφοπλιστές έχοντας απαλλαγεί από όποιο θεσμικό πλαίσιο έθετε κάποιους περιορισμούς (το οποίο βέβαια σε αγαστή συνεργασία με το υπουργείο έκαναν κουρέλι), σε καθεστώς πλήρους ασυδοσίας ρυθμίζουν και θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, χωρίς να λογοδοτούν σε κανέναν. Δεν πέρασαν πολλές μέρες άλλωστε, από τη μαζική διαμαρτυρία των Ικαριωτών στο υπουργείο ναυτιλίας, όπου λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι όλα υπακούουν στη βούληση των εφοπλιστών και ότι το κράτος, το οποίο επινοεί κάθε μέρα φόρους και χαράτσια για εμάς, δε μπορεί να έχει λόγο στα δρομολόγια και τα πλοία των νησιωτικών γραμμών.
Στο ταξίδι της επιστροφής από τη κινητοποίηση για την υγεία (29/11) τα λόγια των υπουργικών αρχών επιβεβαιώθηκαν, αφού το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» σύμφωνα με τον ύπαρχο του πλοίου πραγματοποίησε το ταξίδι κάνοντας δοκιμές και ρυθμίσεις στις μηχανές! Έτσι το ταξίδι έγινε με πολλές ώρες καθυστέρηση, σε αποπνιχτικό περιβάλλον αφού το σύστημα κλιματισμού του πλοίου έβαζε μέσα καυσαέρια και με τις τουαλέτες κοινής χρήσης κλειστές λόγω βλάβης. Ακόμη παράνομα, ο εφοδιασμός καυσίμων έγινε με τους επιβάτες να βρίσκονται σε αυτό. Οι εύλογες διαμαρτυρίες των επιβατών που συγκέντρωσαν 132 υπογραφές σε σχετικό κείμενο, το οποίο και επέδωσαν στις λιμενικές αρχές Σύρου, αντιμετωπίστηκαν τουλάχιστον με φαιδρό τρόπο από τις αρχές οι οποίες πραγματοποίησαν υποτίθεται έλεγχο και δεν βρήκαν κανένα πρόβλημα. Λίγες μέρες μετά ανακαλύπτουμε ότι και το «νέο» πλοίο που δρομολόγησε η εταιρία έχει αντίστοιχα προβλήματα.
Κυβέρνηση και υπουργείο, υποταγμένοι πλήρως στις ανάγκες και τα συμφέροντα των εφοπλιστών, παρέχουν σε αυτούς κάθε δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τις ανάγκες μας και υποτάσσοντας τις στα συμφέροντα τους, να διαχειριστούν, να ορίσουν, ακόμη και να θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, σύμφωνα με αυτά. Οι μνήμες όμως από το ναυάγια του «Σαμίνα» είναι νωπές για να μείνουμε παρατηρητές σε αυτά τα βρώμικα παιχνίδια.
Γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα πια, ότι αν αφήσουμε την ακτοπλοΐα στα χέρια των εφοπλιστών και του υπουργείου τους, οι ζωές μας θα απειλούνται διαρκώς με κάθε τρόπο. Μόνο με ένα καθημερινό αγώνα, μέσα και έξω από τα σάπια πλοία τους θα διεκδικήσουμε καλύτερες θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Αγωνιζόμαστε για ασφαλή πλοία και τακτικά δρομολόγια.
Να ελεγχθούν τώρα τα πλοία που έχουν δρομολογηθεί στο νομό και παρουσιάζουν διαρκώς κάθε είδους βλάβες.
Απαιτούμε την διεξαγωγή των δρομολογίων την περίοδο των εορτών, τουλάχιστον με βάση το κανονικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα και πάντως αρνούμαστε την όποια περικοπή στα ήδη λιγοστά δρομολόγια.
Πυξίδα 21/12/2013