Σάμος 16/11/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Σάββατο 15 Νοέμβρη στη σύσκεψη φορέων με τον Υπουργό Ναυτιλίας, που έγινε στην αίθουσα της Περιφερειακής ενότητας Σάμου, διαμαρτυρήθηκα έντονα και μετά αποχώρησα, γιατί ως περιφερειακός Σύμβουλος δεν μπορούσα να δεχτώ από τον φορέα που συμμετέχω και πραγματοποιούσε την σύσκεψη, τέτοια συμπεριφορά στους εκπροσώπους του Εργατικού Κέντρου Σάμου (ΕΚΣ) και του Νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους του ιδιωτικού και του Δημόσιου τομέα.
- Ο κος Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε ότι έρχεται πρώτη φορά Υπουργός ναυτιλίας, στη Σάμο. Δεν είναι αλήθεια. Η αλήθεια είναι ότι πρώτη φορά σε σύσκεψη φορέων με Υπουργό, εμποδίστηκαν οι φορείς των εργαζομένων να παραδώσουν υπόμνημα και μάλιστα οι πιο μαζικοί.
- Δεν είναι τυχαίο, επειδή την ίδια ώρα έκαναν συγκέντρωση διαμαρτυρίας και χάλαγαν το κλίμα ευφορίας που υπήρχε στην αίθουσα, από μια μερίδα παρευρισκομένων.
- Εμποδίστηκαν από την αστυνομική δύναμη να μπούνε στη σύσκεψη να παραδώσουν ένα υπόμνημα στον υπουργό. Μετά την έντονη διαμαρτυρία μου, τελικά μπήκαν και οι 2 φορείς και παρέδωσαν το υπόμνημα στον υπουργό και αποχώρησαν. Δεν αληθεύει ότι ήθελαν να μπουν όλοι οι διαδηλωτές, αλλά ήταν στους μόνους που ζητήθηκε πρόσκληση. Έγινε αντιληπτό στη πορεία ότι υπήρχε πρόσκληση για το ΕΚΣ και μπορούσε να μπει, όχι όμως η ΑΔΕΔΥ που εξακολουθούσε να είναι φορέας ανεπιθύμητος.
- Είτε με πρόσκληση είτε χωρίς, ήταν αδιανόητο να εμποδιστούν να παραδώσουν το υπόμνημά τους οι 6 εκπρόσωποι των Δ.Σ των 2 φορέων.
- Οι προσκλήσεις, όπως δόθηκαν ήταν για να φιλτράρουν τους παρευρισκόμενους. Ήταν με ταξικά κριτήρια. Απέκλεισαν τους β΄θμιους φορείς των εργαζομένων (ΕΚΣ & ΑΔΕΔΥ), ενώ οι εκπρόσωποι των εφοπλιστικών εταιρειών ήταν σε περίοπτη θέση.
- Ενώ είχαν καλέσει το Επιμελητήριο και όλους τους α΄θμιους συλλόγους εργοδοτικών οργανώσεων, ΄΄ξέχασαν’’ όλα τα α΄θμια σωματεία εργαζομένων και αγροτών. Απέκλεισαν δηλαδή, τα φτωχά λαϊκά στρώματα. ΄΄Ξέχασαν’’ παντελώς τους άνεργους οικοδόμους, τους εποχιακούς ξενοδοχοϋπάλληλους, τους μισοάνεργους ιδιωτικούς υπάλληλους. Όπως και τους αμπελουργούς, τους κτηνοτρόφους, τους μελισσοκόμους, τους ελαιοπαραγωγούς.
Για τις δηλώσεις του υπουργού έχω να παρατηρήσω τα παρακάτω:
- Δεν είπε ότι θα λυθούν τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των νησιών μας. Για καθημερινή σύνδεση με Πειραιά με σύγχρονα ασφαλή και φθηνά πλοία. Οπότε προς τι από κάποιους να είναι τόσο ικανοποιημένοι και τα ευχαριστήρια προς τον Υπουργό.
- Όσο για τη Θεσσαλονίκη την έκοψε οριστικά. Μας είπε ότι ανεβαίνει το κόστος για τους εφοπλιστές και δεν θα τη βάλει τη γραμμή, αλλά και ότι αυτό είναι και αίτημα φορέων της Σάμου. Να μας πει ποιοι είναι αυτοί οι φορείς. Προφανώς κάποιοι χειροκροτητές που συναντώνται κεκλεισμένων των θυρών.
- Ούτε θα καταργήσει τους νόμους της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που οδήγησαν τους νησιώτες στην απομόνωση, ούτε την άρση του καμποτάζ με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων που οδηγεί τους ναυτεργάτες στην ανεργία χωρίς Συλλογική σύμβαση και απλήρωτους.
- Επίσης ότι κάποια λιμάνια στο Νομό πρέπει να κοπούν.
- Το μόνο που μας είπε είναι ότι υπάρχει κρίση και μειώθηκαν τα κέρδη των κακόμοιρων των εφοπλιστών και κάτι πρέπει να κάνουμε. Θα αυξήσει κι άλλο τις επιδοτήσεις για τους εφοπλιστές στα δρομολόγια του Β. Αιγαίου. Δεν είπε τίποτα όμως, για τους κατοίκους των νησιών μας που περνάνε δύσκολα με τη μείωση του εισοδήματος και την αύξηση των χαρατσιών, ότι θα μειώσει τα εισιτήρια. Ούτε καν για τους άνεργους, για τους πολύτεκνους και τα ΑΜΕΑ και τους φοιτητές.
- Οι επιδοτήσεις μειώθηκαν συνολικά αλλά επί της ουσίας αυξήθηκαν ανά δρομολόγιο. Διότι μειώθηκαν και τα πλοία που κάνουν τις γραμμές στο Αιγαίο από 88 το 2009 σε 63 το 2014, αλλά και τα δρομολόγια, αφού κατάργησαν τη 10μηνη υποχρεωτική δρομολόγηση σε μια γραμμή και έτσι οι εφοπλιστές με λιγότερα πλοία παίρνουν περισσότερες επιδοτήσεις ανά δρομολόγιο.
- Για κάποια άλλα θέματα που είπε για εξορθολογισμό των επιδοτήσεων, ήταν μια προσπάθεια να μπούμε σε αντιπαράθεση με άλλα νησιά η με τους στεριανούς.
- Όσο για το ενδιαφέρον του ότι αγωνιά να βάλει σύγχρονα καράβια είναι ‘’καθρεφτάκια για ιθαγενείς’’. Αν το θέλει, τότε να καταργήσει το νόμο που απελευθερώνει τα όρια ηλικίας των πλοίων και να επαναφέρει δρομολόγηση πλοίων μέχρι 30 ετών που θα ελέγχονται από δημόσιο φορέα με συμμετοχή του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.
Αντώνης Δράκος
Περιφερειακός Σύμβουλος
Βόρειου Αιγαίου