Με συμμετοχή 712 Δημοτικών Σχολείων, 124 Νηπιαγωγείων, ολοκληρώθηκε ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φιλοζωίας 2023 – 2024 με θέμα “Συμβιώνοντας με τα ζώα” , για τον οποίο συνολικά δημιουργήθηκαν 3.148 εικαστικά έργα.
Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Οι μαθητές συμμετείχαν με εικαστικά έργα, συγγραφή κειμένου – δοκιμίου, συγγραφή παραμυθιού, δημιουργία ποιήματος, μουσική σύνθεση, σποτ ευαισθητοποίησης για την προστασία και τον σεβασμό των ζώων μικρής διάρκειας, ψηφιακή δημιουργία.
Από την Ικαρία βραβεύτηκαν μαθητές από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Καρκιναγρίου και από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ραχών στον Άγιο Πολύκαρπο.
Αναλυτικά:
- Στον τομέα “Κολάζ” – ατομικό έργο/Τάξεις Ε&Στ- το 2ο Βραβείο απέσπασε η Καρίμαλη Ελπίδα – Μαρία από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ραχών – Άγιος Πολύκαρπος, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Νταφούλη Ολυμπία.
- Στον τομέα “Παραμύθι – Ιστορία” – Ομαδικό έργο/ τάξεις Ε&ΣΤ – το 2ο Βραβείο απέσπασε η Ε’ τάξη (8 μαθητές) από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ραχών – Άγιος Πολύκαρπος, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Νταφούλη Ολυμπία.
- Στον τομέα “Μικτή Τεχνική” – Ομαδικό Έργο/Νηπιαγωγεία – Το 2ο Βραβείο απέσπασε το Νηπιαγωγείο Καρκιναγρίου Ικαρίας, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την κα Ιγνατιάδου Αναστασία και την κα Χατζηκώστα Ελευθερία.
- Στον τομέα “Κολάζ” – Ομαδικό Έργο/Τάξεις Γ’&Δ” – το 1ο Βραβείο απέσπασε η Γ/Δ τάξη (5 μαθητές) από το Δημοτικό Σχολείο Καρκιναγρίου Ικαρίας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Μποτώνη Αναστασία.
Μικρό βίντεο με επιλεγμένες δημιουργίες μαθητών:
Το αρχείο με τις βραβεύσεις θα το βρείτε ΕΔΩ
Σκοπός των δράσεων στο πλαίσιο του διαγωνισμού είναι:
➢ Να βελτιώσει τα πρότυπα της καλής συμβίωσης των ανθρώπων με τα ζώα και να προαγάγει τη Φιλοζωία και την καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα ως μια αξιακή διάσταση του πολιτισμού μας.
➢ Να αναδείξει τη διαχρονική, πρότυπη, αυθεντική, σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, η οποία είναι μια πρωταρχική σχέση, υπαγορευμένη από την ίδια τη φύση, εφόσον από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας συμπορευόμαστε με τα ζώα και είμαστε μαζί με αυτά φιλοξενούμενοι στον πλανήτη μας μαζί με εκατομμύρια άλλες μορφές ζωής, τις οποίες οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε.
➢ Να κάνει συνειδητή τη σημασία των ζώων στη ζωή του ανθρώπου, γιατί, από καταβολής της ανθρωπότητας, τα ζώα αποτελούν σημαντικότατους παράγοντες για την επιβίωση, την ευημερία και την εξέλιξη του ανθρώπινου γένους. Τα χρησιμοποιούμε καθημερινά για την παραγωγή τροφής, για τη διεκπεραίωση εργασιών, ακόμα και για την πολύτιμη συντροφιά, την οποία μπορούν να προσφέρουν, που σε πληθώρα περιπτώσεων λειτουργεί ιαματικά και λυτρωτικά. Είναι γεγονός πως δίχως την παρουσία των ζώων η διαβίωσή μας πάνω στον πλανήτη θα ήταν αδύνατη.
➢ Να τονίσει ότι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα έχει ξεπεράσει τα στενά όρια της χρησιμότητας για την επιβίωση και ο δεσμός μεταξύ ανθρώπου και ζώου είναι μια αμφίδρομα ωφέλιμη και δυναμική σχέση, που επηρεάζεται από συμπεριφορές απαραίτητες για την υγεία και την ευεξία και των δύο. Τα οφέλη από την κατοχή ή την αλληλεπίδραση με τα ζώα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ο δεσμός του παιδιού με τα ζώα σχετίζεται με τη θετική συναισθηματική λειτουργία
του, με την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του και την κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Ειδικότερα για τα παιδιά με αναπηρία η παρουσία ενός ζώου και ο δεσμός μαζί του είναι καταλυτικής σημασίας.