Στις 23 Σεπτεμβρίου, το «Ε» αποκάλυπτε ότι η διοίκηση του λιμανιού της Σμύρνης δέχθηκε να μειωθεί το κόστος ελλιμενισμού του πλοίου που θα εξυπηρετεί τη γραμμή Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη. Στο σχετικό ρεπορτάζ σημειώναμε: «Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα, φαίνεται πως η διοίκηση του λιμένα της Σμύρνης δέχεται να προχωρήσει σε μείωση του κόστους ελλιμενισμού για τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Δηλαδή φαίνεται να ξεπερνιέται το βασικό πρόβλημα που υπήρχε ως τώρα. Όμως το πλοίο που θα δρομολογηθεί στη γραμμή, θα πρέπει να φέρει ένα νέο σύγχρονο εξοπλισμό για τον έλεγχο των επιβατών, αντίστοιχο αυτού που εγκαθίσταται στα τελωνεία εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα το πλοίο θα πρέπει να αποκτήσει πρόσβαση στο διαδίκτυο με γραμμές ασφαλείας, για να μεταδίδει τα στοιχεία ελέγχου των επιβατών του στις κρατικές και τις κοινοτικές αρχές».
Στις 3 Οκτωβρίου, ο πλοίαρχος του «Νήσος Σάμος», Γιώργος Αρβανίτης, δήλωνε στο «Ε» για το ζήτημα αυτό: «Το πλοίο μας έχει πολύ μεγάλο γκαράζ και μπορεί να εξυπηρετήσει πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών που κατευθύνονται από την περιοχή της Σμύρνης προς την Ελλάδα και την Ευρώπη. Η εταιρεία έχει κάνει τις προσπάθειες, περιμένει να υπάρξει μια θετική ανταπόκριση από την τουρκική πλευρά».
Συναντήσεις Μπουτάρη
Τις προηγούμενες ημέρες, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ανακοίνωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης του, ότι επιτεύχθηκε συμφωνία για μείωση του κόστους ελλιμενισμού και έναρξη των δρομολογίων στις αρχές του 2017. Ο ίδιος εξήγησε πως το κόστος ελλιμενισμού του πλοίου στη Σμύρνη ήταν 19.000 ευρώ, ενώ στη Θεσσαλονίκη 8.000 ευρώ.
Ο κ. Μπουτάρης δούλεψε συστηματικά και μεθοδικά για να αντιμετωπισθεί το ζήτημα καθώς το προηγούμενο διάστημα είχε μεταβεί στην Άγκυρα και είχε συναντήσεις με την ηγεσία του τουρκικού Υπουργείου Μεταφορών. Οι συναντήσεις αυτές έγιναν παρουσία εκπροσώπων της «Hellenic Seaways».
Οι προσπάθειες του κ. Μπουτάρη και της HSW πάτησαν πάνω στο δρόμο που άνοιξαν οι συναντήσεις του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το Σεπτέμβριο και με τον πρώην πρωθυπουργό της Τουρκίας, Αχμέτ Νταβούτογλου, το Μάρτιο. Μάλιστα το Μάρτιο, οι δύο πρωθυπουργοί είχαν υπογράψει και πρωτόκολλο συνεργασίας που αφορούσε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Σμύρνης και την συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Αλλαγές στα δρομολόγια
Η ενεργοποίηση της γραμμής αυτής θα αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της ακτοπλοΐας στο βόρειο Αιγαίο. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Μπουτάρης, το δρομολόγιο θα έχει διάρκεια 12 ωρών και θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα. Το πιθανότερο είναι πως θα πραγματοποιείται ένα ακόμη δρομολόγιο την εβδομάδα, μόνο που αυτό θα έχει τελικό προορισμό τον Πειραιά και ενδιάμεσους σταθμούς τη Μυτιλήνη και την Σύρο. Ίσως την καλοκαιρινή περίοδο να προστεθούν κι άλλα δρομολόγια, καθώς η κίνηση θα είναι αυξημένη.
Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, το πλοίο που θα εκτελεί τα δρομολόγια αυτά, θα είναι το «Νήσος Σάμος», άλλωστε το πλοίο αποκτήθηκε κυρίως για να εξυπηρετεί αυτή τη γραμμή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τουρκικής πλευράς, σε ετήσια βάση θα υπάρχει ζήτηση για τη μεταφορά 20.000 φορτηγών αυτοκινήτων.
Κόμβος η Λέσβος
Με βάση τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, τα δρομολόγια του πλοίου θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο, η πλευρά της «Hellenic Seaways» θέλει τα δρομολόγια να ξεκινήσουν το Μάρτιο.
Η συγκεκριμένη γραμμή θα μετατρέψει, σταδιακά, το λιμάνι της Μυτιλήνης, σε διαμετακομιστικό κέντρο. Διότι εκτός από τα φορτηγά που θα κατευθύνονται προς τη Θεσσαλονίκη, το πλοίο θα μεταφέρει και φορτηγά που θα κατευθύνονται προς τον Πειραιά. Κατά το πέρασμα του πλοίου από τη Μυτιλήνη, τα φορτηγά με κατεύθυνση τον Πειραιά θα αποβιβάζονται και θα μπαίνουν στο πλοίο της γραμμής Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς.
Με την συγκεκριμένη γραμμή θα γίνουν πολύ πιο εύκολες οι μεταφορές οχημάτων και εμπορευμάτων από τη Μυτιλήνη προς τη Θεσσαλονίκη και την κεντρική Μακεδονία, καθώς η Λέσβος θα αποκτήσει σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση με το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ο αντίκτυπος θα είναι θετικός και για τα άλλα νησιά του βορείου Αιγαίου που διαθέτουν ικανοποιητική ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Μυτιλήνη (Χίος, Σάμος, Ικαρία).
Πιο κοντά η Σμύρνη με τη Λέσβο
Πολύ μεγάλα θα είναι τα οφέλη της Λέσβου από τις αφίξεις τουριστών. Το «Νήσος Σάμος», που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει πάνω από 2.200 επιβάτες, θα φέρει τη Λέσβο «πιο κοντά» στη Σμύρνη και τη Θεσσαλονίκη. Στην περίπτωση της Σμύρνης, θα μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος του ταξιδιού και θα υπάρξει μεγάλη αύξηση του αριθμού των τουριστών που επισκέπτονται το νησί από τη γειτονική χώρα.
Η σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα κι από αυτή την περιοχή προς τη Λέσβο. Διότι οι κάτοικοι της κεντρικής Μακεδονίας θα γνωρίζουν ότι μπορούν εύκολα να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους προς το νησί.
Η δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» στη γραμμή της Σμύρνης, θα σημάνει την επιστροφή του «Αριάδνη» στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.
Το μόνο αρνητικό αποτέλεσμα από την σύνδεση αυτή, θα είναι η μείωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη. Στην οποία είναι δρομολογημένο ως σήμερα το «Νήσος Μύκονος». Ίσως στα τέλη του 2017, να δούμε υποβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής.
Αναδημοσίευση από : http://www.emprosnet.gr