Στο 37,5% του μετοχικού κεφαλαίου της μη εισηγμένης Hellenic Seaways, από 33,5% προηγουμένως, ανέβασε, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, τη συμμετοχή του ο όμιλος Grimaldi. Ο Γκριμάλντι, που ενεργεί μέσω της εισηγμένης ακτοπλοϊκής Minoan Lines –το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ελέγχει σε ποσοστό άνω του 94,3% διά της Grimaldi Compagnia di Navigazione Spa– φέρεται να απέκτησε το επιπλέον ποσοστό 3,9%, το οποίο διακρατούσε μέσω αμοιβαίων κεφαλαίων της η ασφαλιστική Interamerican. Παράλληλα, φέρεται να συνεχίζει τις επαφές με μικρομετόχους (ξεπερνούν τους 2.000) της ελληνικής ακτοπλοϊκής Hellenic Seaways, με στόχο να ισχυροποιήσει περαιτέρω τη θέση του.
Ο Ιταλός εφοπλιστής εμφανίζεται έτσι να θέλει να προεξοφλήσει τις εξελίξεις για τον έλεγχο της κερδοφόρας πλέον ακτοπλοϊκής Hellenic Seaways, αποκτώντας ποσοστό που θα τον καθιστά συμμέτοχο σε κάθε εξέλιξη. Είτε αυτό σημαίνει αγορά επιπλέον μετοχών σε ελκυστικές τιμές και εξασφάλιση του ελέγχου της εταιρείας είτε πώληση σε υψηλές τιμές. Ομως ο επιθετικός και αιφνιδιαστικός τρόπος με τον οποίο ενεργεί έχει δημιουργήσει καχυποψία τόσο μεταξύ του management της εταιρείας και άλλων μετόχων όσο και σε τοπικές κοινωνίες της άγονης γραμμής, οι οποίες εξυπηρετούνται από τα πλοία της Hellenic Seaways και ανησυχούν για το μέλλον και ενδεχόμενη κατάργηση των δρομολογίων αν περάσει η εταιρεία σε ξένη διοίκηση.
Συνομιλητές του Εμανουέλ Γκριμάλντι με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ» αναφέρουν, πάντως, πως ο Ιταλός επιχειρηματίας δεν έχει κρύψει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την Hellenic Seaways, συμπεριλαμβανομένων μετοχών της Τράπεζας Πειραιώς. Ο εφοπλιστής είχε στα τέλη Οκτωβρίου διατυπώσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο της Hellenic Seaways από την ελληνική τράπεζα. Κύκλοι της Hellenic Seaways ισχυρίζονται, βέβαια, πως το τίμημα που είχε εμφανιστεί στο πρόσφατο παρελθόν διατεθειμένος να καταβάλει απέχει πολύ από την πραγματική αξία της εταιρείας.
Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί πως η Minoan Lines στις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις εννεαμήνου αποτιμά τη συμμετοχή της (33,5%) στη Hellenic Seaways στα 50,750 εκατ. ευρώ, ποσό που μεταφράζεται σε αξία της τάξης των 152 εκατομμυρίων ευρώ για το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου. Να σημειωθεί πως η αξία του στόλου της Hellenic Seaways με βάση στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2015 ανέρχεται στα 248,8 εκατ. ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways μετά την τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που έγινε με απόφαση των μετόχων στη γενική συνέλευση της 19ης Νοεμβρίου 1999 ανέρχεται σε 194.037.500,00 ευρώ, διαιρεμένο σε 77.615.000 μετοχές, ήτοι 2,5 ευρώ ανά μετοχή. Με βάση τα 50 εκατομμύρια στα οποία αποτιμά στον ισολογισμό εννεαμήνου τη συμμετοχή της η Minoan (το 33,5% μεταφράζεται σε 26 εκατομμύρια μετοχές), η τιμή ανά μετοχή που υπολογίζει προκύπτει στα 2 ευρώ. Ομως διασταυρωμένες πληροφορίες της αγοράς μιλούν για προσφορές προς μικρομετόχους σε εύρος τιμών μεταξύ 1 και 1,3 ευρώ.
Αλλά η Hellenic Seaways, με βάση στοιχεία που αποκάλυψε στα τέλη Δεκεμβρίου το, υπό τον Αντώνη Αγαπητό, management της εταιρείας, κατά την τελευταία τριετία παρουσίασε σημαντικότατη βελτίωση λειτουργικής κερδοφορίας της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη EBITDA για το 2015 να εκτιμώνται στα 23 εκατ. Παράλληλα, έχει αναδιαρθρώσει σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες τον δανεισμό της, έχει αυξήσει τις γραμμές που καλύπτει επεκτεινόμενη στο Βόρειο Αιγαίο, δρομολογεί νέες γραμμές φέτος, ενώ πρόσφατα αγόρασε έναντι 3 εκατ. ευρώ 200 μέτρων επιβατηγό-οχηματαγωγό που θα δρομολογήσει στις γραμμές Πειραιάς – Μεστά Χίου – Μυτιλήνη – Λήμνος – Θεσσαλονίκη.
Αναδημοσίευση από : http://www.kathimerini.gr