Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Μπορεί τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια να έχουν μεταβιβαστεί από το 2016 στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), όμως το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να αναζητεί τρόπους για την αξιοποίησή τους. Προς την κατεύθυνση αυτή, πρόσφατα, με απόφασή του, το αρμόδιο υπουργείο ανέθεσε στην εταιρεία Λάμδα την παροχή υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης. Το αντικείμενο της ύψους 119,6 χιλ. ευρώ (προ ΦΠΑ) είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζο.
Δεδομένου ότι η σύμβαση είναι δωδεκάμηνης διάρκειας, υπερβαίνει, δηλαδή, τον ορίζοντα της κυβερνητικής θητείας, αλλά και ότι αρμόδια για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων είναι η ΕΕΣΥΠ, παραμένει άγνωστο, εάν τα πορίσματα της μελέτης του χρηματοοικονομικού συμβούλου θα αξιοποιηθούν.
Το σκεπτικό, πάντως, του αρμόδιου υπουργείου φαίνεται να απορρέει από υπουργική απόφαση του Υποδομών του περασμένου Οκτωβρίου, σύμφωνα με την οποία “είναι αναγκαία για λόγους δημοσίου συμφέροντος που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)”.
Τα σχέδια αξιοποίησης
Βάσει παλαιότερης μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ, η ομάδα των οκτώ μικρών αεροδρομίων σε Αλεξανδρούπολη, Άραξο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Νέα Αγχίαλο, Λήμνο, Χίο και Κάρπαθο είχε εκτιμηθεί ότι είχε ανάγκη από επενδύσεις ύψους 26 εκατ. ευρώ. Βάσει της ίδιας μελέτης, 15 ακόμη εγκαταστάσεις που χαρακτηρίζονται ως “αεροπορικοί σταθμοί” θα έπρεπε να απορροφήσουν επενδύσεις 14 εκατ. ευρώ. Αυτές βρίσκονται στη Σητεία, τα Κύθηρα, το Καστελόριζο, την Ικαρία, τη Νάξο, την Κάσο, την Πάρο, την Κάλυμνο, τη Σκύρο, την Λέρο, την Αστυπάλαια, την Καστοριά, την Μήλο, τη Σύρο και την Κοζάνη.
Οι δύο αυτές ομάδες αεροπορικών εγκαταστάσεων, που θα μπορούσαν να απορροφήσουν επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνόλου της επιβατικής κίνησης, με το υπόλοιπο 90% να εντοπίζεται στα 14 περιφερειακά που θα αναλάβει να αναβαθμίσει η Fraport-Slentel.
Αναδημοσίευση από : https://www.capital.gr