40
Κοινωφελής εργασία ΟΑΕΔ η κατανομή των προσλήψεων
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για tην έκδοση της νέος προκήρυξης του ΟΑΕΔ για την κοινωφελή εργασία του 2014 – 2015 . Η πρώτη προκήρυξη για τα πεντάμηνα του 2015 θα εκδοθεί μέσα στις επόμενες ημέρες με μεγάλη πιθανότητα αυτό να γίνει μέσα στον Οκτώβριο.
Οσοι προσληφθούν με την κοινωφελή εργασία του ΟΑΕΔ θα εργαστούν για πέντε και επτά μήνες σε κάποιες περιπτώσεις, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε σχολεία, νοσοκομεία, μουσεία ασφαλιστικά ταμεία, δικαστήρια κ.α Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων θα γίνουν, όπως και πέρυσι, αποκλειστικά ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Οργανισμού www oaed.gr. ενώ οι προκηρύξεις θα εκδοθούν ανά φορέα.
Σημειώνεται ότι θα υπάρξει ξεχωριστή προκήρυξη και προθεσμία για τις αιτήσεις που αφορούν προσλήψεις στα σχολεία της χώρας ενώ διαφορετική προκήρυξη θα βγει για τις προσλήψεις με πεντάμηνα σε δήμους και περιφέρειες. Ολοι οι υποψήφιοι θα υπογράψουν πεντάμηνες συμβάσεις εργασίας εκτός από αυτούς που θα προσληφθούν στα σχολεία και οι οποίοι θα εργαστούν με συμβάσεις διάρκειας επτά μηνών.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η κατανομή των θέσεων έχει ως εξής
Οι θέσεις ανά υπουργείο είναι οι εξής Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 600. Ανάπτυξης 95, Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη 70. Δικαιοσύνης 830. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και (Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης 25. Εθνικής Αμυνας 220. Εργασίας 2.600. Εσωτερικών 50. Μακεδονίας και Θράκης 25. Ναυτιλίας και Αιγαίου 190. Παιδείας 5.550. Πολιτισμού και Αθλητισμού 1 700, Τουρισμού 90, Υγειάς 2.500 και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων 460. Στον τομέα της Υγείας, για παράδειγμα, οι προσλήψεις θα αφορούν κυρίως τραυματιοφορείς, ενώ στα ασφαλιστικά ταμεία θα αφορούν διοικητικό προσωπικό που θα συνδράμει τις υπηρεσίες των Ταμείων για την ταχύτερη έκδοση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων
Μοριοδότηση
Η επιλογή των ανέργων θα γίνει με τα κριτήρια που ίσχυαν και στο προηγούμενο πρόγραμμα. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν δελτίο ανεργίας και η προτεραιότητα δίδεται στους μακροχρόνια ανέργους, όπως και σε ανέργους που διαμένουν σε νοικοκυριά που δεν έχουν κανέναν εργαζόμενο. Η οικογενειακή όπως και η οικονομική κατάσταση θα είναι από τα βασικά κριτήρια για τη μοριοδότηση των ανέργων.
Η κατανομή των συνολικά 50 000 θέσεων ανά περιφέρεια είναι η εξής: Αττική 15.000. Κεντρική Μακεδονία 10.000, Ανατολική Μακεδονία & Θράκη 3 500. Θεσσαλία. 4.000. Ηπειρος 2.000. Ιόνια Νησιά 975, Δυτική Ελλάδα 3.900. Πελοπόννησος 2.500. Βόρειο Αιγαίο 900. Κρήτη 2 .750, Δυτική Μακεδονία 1200. Νότιο Αιγαίο 1 275 και Στερεά Ελλάδα 2.000
Οι ειδικότητες που θα ζητηθούν
• Διοικητικού-Οικονομικού
• Κοινωνιολογίας
• Νοσηλευτών
• Χημικών μηχανικών
• Ψυχολόγων
• Ηλεκτρολόγων
• Κοινωνικών λειτουργών
• Επαγγελματιών Υγείας
• Διοικητικού λογιστικού
• Βρεφονηπιοκόμων
• Αρχαιολόγων
• Γεωπόνων
• Γενικών καθηκόντων
• Οδηγών
• Χειριστών μηχανημάτων
Στα κριτήρια μοριοδότησης και επιλογής των ανέργων που θα προσληφθούν για κοινωφελή εργασία λαμβάνονται υπόψη: Το χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας με ανώτατο όριο τους 36 μήνες
Για τους πρώτους 12 μήνες δίδεται 1 μόριο για κάθε μήνα. Για τους επόμενους 12 μήνες δίδεται 1.5 μόριο ανά μήνα και για τους τελευταίους 12 μήνες ο άνεργος πριμοδοτείται με 2 μόρια ανά μήνα
Για παράδειγμα ο υποψήφιος που θα υποβάλει αίτηση για την κοινωφελή εργασία και έχει 15 μήνες ανεργίας θα πάρει 12 * 4.5 μόρια, δηλαδή 16.5 μόρια συνολικά. Άνεργος με 22 μήνες θα πριμοδοτηθεί με 12+15 μόρια, δηλαδή συνολικά με 27 μόρια για το διάστημα της ανεργίας του κ,ο,κ.
Ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση
Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ. μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεικών οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς.
Εγγεγραμμένοι νέοι άνεργοι (18 έως 29 ετών) στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
Εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
Ανεργοι πτυχιούχοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού κοι τεχνολογικού τομέα εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.