ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΥ ΤΗΣ ΧΙΟΥ.
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου ΛΑ.Σ
για το λιμάνι της Χίου
Και να που δυστυχώς γίναμε και πάλι προάγγελοι «κακών»….
«Το λιμάνι της Χίου έκλεισε», «Το λιμάνι της Χίου κρίνεται ανασφαλές κι η λειτουργία του ανεπαρκής»…. Πηχυαίοι τίτλοι που προδιαγράφουν τις επικίνδυνες συνθήκες στο λιμάνι για την απώλεια ανθρώπινων ζωών και την ίδια ώρα κάποιοι ανευθυνοϋπεύθυνοι, μέρος του προβλήματος, να πέφτουν από τα σύννεφα.
Κροκοδείλια δάκρυα και «Ιερή» αγανάκτηση για την καθημερινότητα των πολιτών του νησιού αλλά και του εμπορίου του, λόγω της αιφνιδιαστικής μεταφοράς του λιμανιού στα Μεστά με απόφαση της εταιρείας, αλλά την πάπια για την ταμπακέρα των κινδύνων του λιμανιού και των ευθυνών τους είτε ως υπουργείο, είτε ως περιφερειακή ή δημοτική αρχή.
Δυστυχώς οι διαχρονικά υπεύθυνοι αυτών των εγκληματικών πολιτικών , αντιλαμβανόμενοι τα ζωτικά προβλήματα στα δίκτυα συγκοινωνιών που οι ίδιοι προκάλεσαν, μπροστά στην οργή και την αγανάκτηση του κόσμου με αφορμή το κρατικό έγκλημα στα Τέμπη, είπαν να κάνουν το αυτονόητο για να μην θρηνήσουμε κι άλλες ανθρώπινες ζωές.
Αφού πρώτα ξεπούλησαν τη δημόσια περιουσία, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα επενδυτών, ντόπιων και ξένων (βλ. Το νότιο τμήμα του λιμανιού της Χίου έχει ήδη περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ ως μαρίνα, περιορίζοντας τον λειτουργικό του χώρο), έδωσαν το πράσινο φως στην ΑΤΤΙΚΑ GROUP, την ακτοπλοϊκή εταιρεία που εκτελεί τις διασυνδέσεις των νησιών μας με την ενδοχώρα , εν μια νυκτί να μεταφέρει το λιμάνι υποδοχής και απόπλου στα Μεστά,( 45 χιλιομ μακριά από το κέντρο και χωρίς την απαιτούμενη για τις ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών, συγκοινωνία, αδιαφορώντας για τις επιχειρήσεις, τους μεταφορείς, τους κατοίκους των χωριών μας που θα πληρώνουν χρυσή την μετακίνησή τους) προκειμένου να εκβιάσει καταστάσεις- μονοπώλιο γαρ- να αυξήσει κι άλλο την κερδοφορία της, εκφράζοντας μάλιστα το αδήριτο ενδιαφέρον της για το «κοινό καλό».
Πολλοί μας κατηγόρησαν και μας κατηγορούν ότι δεν θέλουμε την ανάπτυξη. Την ανάπτυξη όπως αυτοί βέβαια την εννοούν, μοιράζοντας λεφτά σε «εργολάβους» «επενδυτές» για έργα και υποδομές που τα νησιά μας, οι θάλασσές μας, δεν μπορούν να «σηκώσουν».
Παρά τις αναφορές των αρμόδιων φορέων από το 2021 τύρβαζαν περί άλλων, ενώ με συνοπτικές διαδικασίες και παρά τις αντιρρήσεις και καταγγελίες μας ότι είναι «πεταμένα λεφτά» εάν δεν φτιαχτεί πρώτα ένα ασφαλές και σύγχρονο λιμάνι, οι διοικούντες αιρετοί των νησιών μας αποφάσισαν να φτιάξουν υδατοδρόμια για υδροπλάνα, τα οποία θα προσθαλασσώνονται στο νότιο τμήμα του λιμανιού, δυσχεραίνοντας, ακόμη περισσότερο, την ήδη προβληματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.
Μην πέφτετε λοιπόν κύριοι της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ από τα σύννεφα και με δηλώσεις σας κατηγορείτε αυτούς, που εδώ και χρόνια κρούουν το κουδούνι του κινδύνου…
Γιατί εδώ και χρόνια, γνωρίζατε το πώς λειτουργούν οι συγκοινωνίες στα νησιά μας.
Το πόσα βαπόρια «έκρουσαν την πλώρη» στην προκυμαία, σκίζοντας τους δρόμους και θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές .
Το πως «κόλλησαν» καταμεσής του λιμανιού γιατί δεν γίνονταν τακτές εκβαθύνσεις.
Το πως δεινοπαθούν τα πλοία να δέσουν με καιρό.
Το τί κινδύνους ελλοχεύει η μη ύπαρξη προσκρουστήρων ή οι εκφορτώσεις επικίνδυνων υλικών που αποτελούν βόμβα για την πόλη και τους κατοίκους της….
Αλλά η πεπατημένη υπάρχει... εάν συμβεί και στα μέρη μας ένα αντίστοιχο δυστύχημα-έγκλημα, όπως στα Τέμπη, θα ψάχνουμε τις ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα που στην περίπτωσή μας θα είναι ο …λιμενάρχης(;) ή η «κακιά η ώρα» και η «κακιά η χώρα;…
Δυστυχώς όμως, με τα ίδια υλικά του «κόστους – οφέλους», που φτάσαμε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, έτσι προσπαθούν να «κτίσουν» και το μέλλον του λιμανιού της Χίου.
Αυτοί οι οποίοι προώθησαν τις ιδιωτικοποιήσεις είτε ως κυβερνήσεις είτε ως αντιπολιτεύσεις είτε με κρατική συμμετοχή είτε χωρίς, είναι οι ίδιοι που ιδιωτικοποίησαν για τα κέρδη τους σιδηρόδρομους και τους άφησαν απροστάτευτους.
Είναι αυτοί και οι συνεχιστές τους, που παρέδωσαν και το νότιο τμήμα του λιμανιού της Χίου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Είναι οι ίδιοι, που από το 2018 δεν έκαναν τις εκβαθύνσεις που χρειαζόταν το λιμάνι μας, είναι οι ίδιοι, που σχεδιάζουν «Master plans» χωρίς να παίρνουν υπόψη όλες τις παραμέτρους και κυρίως τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων για να ταξιδεύουν με ασφάλεια και να τους παρέχονται φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όλο το χρόνο.
Είναι αυτοί που περίμεναν από έναν υπηρεσιακό παράγοντα να πει τα αυτονόητα, για να αποφασίσουν να ζητήσουν ελεγκτές για το λιμάνι, κατηγορώντας ταυτόχρονα όσους μίλησαν για τα ζητήματα ασφάλειας .
Γι αυτό είναι και επικίνδυνοι.
Για το λιμάνι της Χίου απαιτείται άμεσα :
–ενίσχυση της ασφάλειας με προσκρουστήρες
–ανακαίνιση της αίθουσας επιβατών και πύλη Σένγκεν,
–ενίσχυση και επανασχεδιασμός των λιμενοβραχίονων ,
–σαφής διαχωρισμός των λειτουργιών του,
–συχνές εκβαθύνσεις και μέτρα ασφαλείας στη χερσαία ζώνη για την προστασία των πεζών,
— Αποδέσμευση από το ΤΑΙΠΕΔ του τμήματος της μαρίνας
— Εκπόνηση και επιτέλους περάτωση των μελετών του Master Plan σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο , επιστήμονες λιμενικών έργων, των εμπλεκόμενων φορέων και όχι μόνο μελετητικών γραφείων.
–Στο λιμάνι των Μεστών πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν και τα έργα που το αφορούν , όπως αίθουσα επιβατών, βελτίωση οδικού δικτύου από και προς το λιμάνι, πύλη Σένγκεν, διασύνδεση με άλλα γειτονικά νησιά, ένταξή του στην προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων.
–τέλος, επιδοτήσεις έγκαιρα όλων, μέσω του καθεστώτος του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη. (ΜΑΝ)
Τώρα είναι η ώρα επιτέλους να απαιτήσουμε , όλοι αυτοί οι κυβερνητικοί , περιφερειακοί και δημοτικοί κλακαδόροι ,της ελεύθερης αγοράς των υπερκερδών του κεφαλαίου σε βάρος μας, που θεωρούν κόστος την ασφάλειά μας , να αναλάβουν τις ευθύνες τους και σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε το Χιώτικο λαό να διεκδικήσει τα δικαιώματά του και να προστατέψει τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους.
18/03/23
Οι Περιφερειακοί και Δημοτικοί σύμβουλοι της Λαικής Συσπείρωσης