Προς τον Πρόεδρο της NEL LINES
Κύριο Μιλτιάδη Βάγγερ
Αθήνα, 5 Φεβρουαρίου 2013
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Επιτρέψτε μου να σας καταθέσω τις τελευταίες πληροφορίες που αφορούν τη ακτοπλοϊκή σύνδεση στης ΝEL με τα νησιά μας Σάμο, Ικαρία και Φούρνους και τα προβλήματα που έχουν προκληθεί συνολικά από τα χρονοδιαγράμματα των πλόων και προφανώς τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Αυτή τη στιγμή πάνω από 70 νταλίκες περιμένουν τον απόπλου για τα νησιά μας ενώ στις αγορές έχουν εμφανιστεί ήδη ελλείψεις σε βασικά αγαθά, π.χ. αλεύρι. Το ωράριο λειτουργίας της λαχαναγοράς και η ώρα αναχώρησης του πλοίου σας από τον Πειραιά κάθε Κυριακή ουσιαστικά «ακινητοποιούν» ευπαθή προϊόντα επί 3-4 μέρες καθώς αυτά φτάνουν στη Σάμο (τελικός προορισμός) την Πέμπτη το πρωί με το δρομολόγιο της Τετάρτης. Στις δύσκολες αυτές ημέρες για όλους η προσπάθεια κάλυψης των αναγκών των νησιωτών της ακριτικής Ελλάδας πρέπει να είναι συνολική, συλλογική και με προτεραιότητα το δημόσιο συμφέρον χωρίς να παραγνωρίζονται τα διογκωμένα προβλήματα των εταιρειών και των εργαζομένων σε αυτές.
Το αίτημα του Δήμου Σαμίων για τη δρομολόγηση «αρματαγωγού» είναι μία λύση στο άμεσο και καίριο θέμα του εφοδιασμού των τοπικών αγορών. Η αλλαγή δρομολογίου εάν είναι δυνατή με αναχώρηση Δευτέρα θα ρύθμιζε πιθανότατα τις ανάγκες των νησιών με τη σωστή κατανομή της παραλαβής των νωπών προϊόντων και των λοιπών εμπορευμάτων.
Παράλληλα η αποδρομολόγηση του European Express και του Θεόφιλος που είναι επιδοτούμενες γραμμές έχουν εντείνει τις αντιδράσεις αλλά και την εύλογη απορία των συμπατριωτών για το τι πραγματικά συμβαίνει. Εάν η αποδρομολόγηση αυτή οφείλεται σε επίσχεση εργασίας και όχι σε τεχνικούς λόγους συντήρησης και ελέγχου, τότε θα ήταν προτιμότερο ίσως να αναδειχθεί το πρόβλημα της μεγάλης καθυστέρησης της καταβολής των οφειλομένων χρημάτων από τις επιδοτούμενες γραμμές. Είναι επίσης σαφές ότι τα νησιά μας κατά την τουριστική περίοδο στη οποία όλοι έχουν επενδύσει πολλά χρειάζονται ένα μεγάλο πλοίο που θα δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες επισκεψιμότητας και παραμονής στη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους.
Το σχέδιο νόμου που ορίζει τέσσερις (4) μήνες δρομολόγησης από τους οποίους οι τρεις (3) είναι συνεχόμενοι, δίδει τις πραγματικές διαστάσεις των αναγκών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και δημιουργεί προϋποθέσεις για ένα πρώτο πλαίσιο μονιμότητας και μεγάλης διάρκειας συμβάσεων στις θαλάσσιες μεταφορές.
Με τιμή,
Μιχάλης Αγγελόπουλος
armoniaradio.gr