8
- Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια ΔΟΥ, στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.
- Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
- Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις ΔΟΥ.
- Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών ύστερα από την επιστροφή τους από την ΔΟΥ. Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φμα) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.
- Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στη ΔΟΥ.
- Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.
- Διαδικασίες χορήγησης ΑΦΜ: Δήλωση χορήγησης ΑΦΜ φυσικού προσώπου (έντυπο Μ1).
- Διαδικασίες Έναρξης Εργασιών.
- Αιτήσεις Μεταβολής Εργασιών.
- Αιτήσεις μερικής ή ολικής άρσης απαγορευτικών μέτρων.
- Παραλαβή και διαβίβαση αιτημάτων για διαγραφή χρεών λόγω οικονομικής αδυναμίας, άρση ή περιορισμό κατασχέσεων, εξάλειψη ή περιορισμό υποθηκών.
- Υποβολή δηλώσεων συμψηφισμού με απαίτηση κατά του Δημοσίου ή γνωστοποιήσεων.
- Χορήγηση Αποδεικτικού Ενημερότητας μηνιαίας ισχύος ή Βεβαίωσης οφειλής.
- Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Στη δημιουργία των πρώτων 34 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων (ΚΕΦ), με στόχο τη διευκόλυνση και εξυπηρέτηση των πολιτών μετά τα «λουκέτα» σε 150 εφορίες, προχωρά το υπουργείο Οικονομικών.
Στα ΚΕΦ, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου, θα μεταβιβαστεί μέρος των αρμοδιοτήτων των εφοριών. Τα έξοδα στέγασης και λειτουργίας των κέντρων θα αναλάβουν οι ίδιοι οι δήμοι, ενώ το κόστος της μισθοδοσίας των υπαλλήλων που θα εργάζονται σε αυτά παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυράγανης, τα πρώτα 34 ΚΕΦ μπορούν να δημιουργηθούν στους δήμους: Ναυπακτίας, Ερμιονίδας Μεγαλόπολης, Δυτικής Αχαΐας, Κάτω Νευροκοπίου, Σουφλίου, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, Μινώα – Πεδιάδας, Χερσονήσου, Φιλιατών, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νέστου, Μουζακίου, Σοφάδων, Νεστορίου, Σικυωνίων, Αγιάς, Τυρνάβου, Μεσσήνης, Ζηρού, Πάργας, Μαρωνείας – Σαπών, Βισαλτίας, Νέας Ζίχνης, Καλαμπάκας, Δομοκού, Μακρακώμης, Αμυνταίου και Κισσάμου.