Μετά και από τις δύο επιστολές που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, του Συλλόγου Ηλιαχτίδα και της ΕΛΜΕ Ικαρίας & Φούρνων, σχετικά με το ότι η διεύθυνση του ΕΕΕΕΚ Ικαρίας δεν δήλωσε το κεντό για ειδικότητα Εργοθεραπευτή αλλά για ειδικότητα Φυσιοθεραπευτή, η διευθύντρια του σχολείου, κα Δουρή Δαμασκηνή, απαντά.
Σύμφωνα με την κα Δουρή, τα παιδιά έχουν επιτακτική ανάγκη την φυσιοθεραπεία και θα δηλωθεί το κενό της Εργοθεραπείας σε δεύτερη φάση δηλώσεων.
Διαβάστε όσα γράφει η ίδια για το θέμα:
ΘΕΜΑ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΕΕΕΚ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΦΙΛΩΝ ΑΜΕΑ & ΑΝΑΠΗΡΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΙΚΑΡΙΑΣ
Διάβασα πολύ προσεκτικά τις δύο ανακοινώσεις που σχετίζονται με την απόφασή μου να δηλώσω στο ΕΕΕΕΚ Ικαρίας για το σχολικό έτος 2023-24 κενό Φυσικοθεραπείας ΠΕ28 και αποφάσισα να απαντήσω όσο πιο σύντομα γίνεται.
1. Είναι αληθές ότι δήλωσα κενό Φυσικοθεραπείας στο ΕΕΕΕΚ Ικαρίας, απόφαση που σχετίζεται άμεσα με τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού του σχολείου. Οι τέσσερις από τους εννέα μαθητές/τριες έχουν κινητικά προβλήματα (προβλήματα κινησιολογίας και ανάγκη υποστήριξης σε μαθητές/τριες που χρειάζονται ψυχολογική και σωματική στήριξη). Προσπαθώντας όσο το δυνατόν να είμαι διακριτική σε θέματα προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας, θα αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα. Μαθητής/τρια έφθασε από το Ειδικό Δημοτικό σχολείο σε εμάς μαζί με το στρώμα του/της. Ο Φυσικοθεραπευτής που εκείνη τη χρονιά διέθετε το σχολείο μας με μεγάλη προσπάθεια κατόρθωσε να τον/την σηκώσει όρθιο/α και να αποχωριστεί το παιδί το στρώμα του. Η μη κάλυψη του σχολείου με φυσικοθεραπευτή πέρυσι (και άλλες χρονιές) επιδείνωσε προβλήματα μαθητών-πάλι με διακριτικότητα λόγω προσωπικών δεδομένων των μαθητών- θα αναφέρω μόνο την αύξηση βάρους μαθητών, μείωση του εύρους της κίνησης και της ευελιξίας τους.
2. Το δεύτερο ζήτημα που κατανοώ ότι απασχολεί και τις δύο ανακοινώσεις είναι γιατί δεν δήλωσα κενό Εργοθεραπείας ΠΕ29. Αυτό έγινε γιατί όποτε δηλώθηκαν και τα δύο κενά, έσπευσαν να καλύψουν μόνο το κενό της Εργοθεραπείας με εκπαιδευτικό που αποσπάται στο σχολείο μας. Πρόθεσή μου είναι την εφετινή χρονιά να καλυφθεί η θέση της Φυσικοθεραπείας και σε μετέπειτα δεύτερη φάση δηλώσεων κενών (που πάντα ακολουθεί την πρώτη) να ζητήσω να καλυφθεί η θέση της Εργοθεραπείας. Εδώ θέλω να ξεκαθαρίσω ότι θεωρώ ισάξιες και τις δύο ειδικότητες, απλά προκρίνω την πρώτη λόγω των αναγκών του μαθητικού δυναμικού του σχολείου μας.
ΥΓ1. Μου έκανε εντύπωση ότι και οι δύο ανακοινώσεις αναφέρονται σε συγκεκριμένη συνάδελφο Εργοθεραπείας, που ήταν άμεσα διαθέσιμη να αποσπασθεί στο ΕΕΕΕΚ Ικαρίας. Αντίθετα, δεν είδα τα προηγούμενα έτη ανάλογες ανακοινώσεις για συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων (Φυσικοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Κοινωνικού λειτουργού κ.ά.) που (ακόμα και με καταγωγή από Ικαρία) αναγκάστηκαν να εργασθούν σε άλλα σχολεία της Ελλάδας. Μήπως υπάρχουν εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων, άλλοι με μηχανισμούς στήριξης και άλλοι όχι; Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΥΓ2. Στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕ επανήλθε το θέμα της αξιολόγησης. Σε προηγούμενη ανακοίνωσή τους είχα κατηγορηθεί για έλλειμμα αξιοπρέπειας. Οι «αξιοπρεπείς» κριτές μου πρέπει να γνωρίζουν ότι ο κριτής για τον καθένα/καθεμία μας είναι η τοπική κοινωνία, η οποία γνωρίζει τι έχω προσφέρει καθημερινά για την παιδεία των μαθητών του νησιού μου. Η «αξιοπρέπεια» μου δεν μου επιτρέπει να προβώ και εγώ σε ανάλογους χαρακτηρισμούς, απλώς κλείνω με την έκφραση «να μην κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια».
ΥΓ3. Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι παρέμεινα στη διεύθυνση του ΕΕΕΕΚ Ικαρίας μόνο για ένα λόγο: για την αγάπη που έχω στους χαρισματικούς αυτούς μαθητές μας και αντίστοιχα για την αποδοχή και την αγάπη που εισπράττω καθημερινά απ’ αυτούς.
Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Ικαρίας
Δουρή Δαμασκηνή