Home ΚοινωνίαΕλλάδα Αντιδράσεις για τον «κόφτη» στις άγονες αεροπορικές γραμμές

Αντιδράσεις για τον «κόφτη» στις άγονες αεροπορικές γραμμές

by ikariaki.gr
15 views
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΚΡΙΤΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΕΝΟΨΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

assets_LARGE_t_942_44514417_type13031

Της Μαρίας Μόσχου

Την πλήρη ανατροπή του νομικού πλαισίου που ισχύει σήμερα στις άγονες αεροπορικές γραμμές προβλέπει προσχέδιο υπουργικής απόφασης που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) προκαλώντας σημαντικές αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο μειώνεται κατά 50% το ποσό των επιδοτήσεων για την κάλυψη των γραμμών, διατηρούνται στους 28 οι προορισμοί που χαρακτηρίζονται άγονες γραμμές, αλλά μειώνονται δραστικά τα επιδοτούμενα δρομολόγια από και προς αυτούς.

Η νέα μειωμένη επιδότηση φτάνει περίπου τα 22 εκατ. ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 ήταν 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο όταν στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΥΠΑ το 2009 το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22,1 εκατομμύρια).

Στις άγονες γραμμές περιλαμβάνονται οι πτήσεις από Αθήνα προς Ζάκυνθο, Σύρο, Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο, Κάλυμνο και Κοζάνη ? Καστοριά. Επίσης, αφορά τις πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Καλαμάτα, Σκύρο και Λήμνο ? Ικαρία. Τέλος, περιλαμβάνει και τα δρομολόγια: Άκτιο – Σητεία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, Ρόδος – Κάρπαθος -Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Κως – Λέρος – Αστυπάλαια, Κέρκυρα -Άκτιο – Κεφαλλονιά – Ζάκυνθος και Ρόδος – Καστελόριζο.

Διαχωρισμός
Επιπλέον το προσχέδιο προβλέπει διαχωρισμό του έτους σε τρεις περιόδους τη χαμηλή περίοδο από τον Νοέμβριο έως και τον Μάρτιο, τη μέση στην οποία περιλαμβάνονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και την υψηλή από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο.

Με βάση αυτό τον διαχωρισμό ορίζεται και η μέγιστη τιμή ναύλου για τη χαμηλή και μέση περίοδο (ίδιος ναύλος) και για την υψηλή θερινή περίοδο. Οι τιμές κυμαίνονται από 35 ευρώ στη χαμηλή περίοδο για το δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά έως και 100 ευρώ για τη θερινή περίοδο στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα. Παράλληλα σύμφωνα με το νέο σχέδιο, εάν κανένας αερομεταφορέας δεν εκδηλώσει εγγράφως μέχρι τις 30 Ιουλίου 2016 στην ΥΠΑ, την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, σε μία ή περισσότερες από τις 28 άγονες γραμμές, από την 1η Οκτωβρίου 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 η Ελλάδα θα περιορίσει την πρόσβαση σε ένα μόνον αερομεταφορέα για κάθε μια ή περισσότερες από τις γραμμές αυτές. Στην περίπτωση αυτή, θα χορηγήσει, κατόπιν υποβολής προσφορών, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών από την 1η Οκτωβρίου 2016. Κριτήριο για την επιλογή των αερομεταφορέων, που θα κληθούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, θα είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για την κάθε άγονη γραμμή.

Το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα που προβλέπει το προσχέδιο για το σύνολο των 28 γραμμών ανέρχεται σε περίπου 13 εκατομμύρια. Το υψηλότερο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα που ορίζεται είναι 1,2 εκατομμύριο ευρώ για τη γραμμή Ρόδος-Κάρπαθος-Κάσος, στο 1 εκατομμύριο ανέρχεται για τη γραμμή Αθήνα-Μήλος, ενώ το μικρότερο οικονομικό αντιστάθμισμα ύψους 12.000 ευρώ το χρόνο θα έχουν οι γραμμές Αθήνα- Πάρος, Αθήνα-Σκύρος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Σάμος, Θεσσαλονίκη-Χίος, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Σκύρος και Άκτιο-Σητεία.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, θα είναι: Οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα των δρομολογίων εβδομαδιαίως, καθώς και το δίκτυο των πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης των γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Η νέα σύμβαση, σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο της ΥΠΑ για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016 και θα λήξει Σε περίπτωση που τα διατιθέμενα αεροσκάφη δεν διαθέτουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για την κάλυψη του ελάχιστου αριθμού προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως, οι συχνότητες πτήσεων μπορούν να αυξηθούν αναλόγως.

Αν οι πτήσεις δεν εκτελεσθούν λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα πρέπει να εκτελούνται κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες, κατά τρόπο ώστε να ικανοποιείται η εβδομαδιαία ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ελάχιστες εβδομαδιαίως προσφερόμενες θέσεις που προβλέπονται.

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
ΩΡΑΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΥΛΟΙ

Όσον αφορά στα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18:30 κατά την χειμερινή περίοδο ΙΑΤΑ και πριν από τις 21:00 κατά τη θερινή περίοδο. Τα δρομολόγια της Παρασκευής και Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.

 

 

 

 

Αναδημοσίευση από : http://www.imerisia.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue