Αγωνιστική Συνεργασία Εκπαιδευτικών
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Παρά την κυβερνητική προπαγάνδα, η χρονιά ξεκίνησε με προβλήματα και δυσκολίες για το σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών, για τα εργασιακά μας δικαιώματα. Η λαϊκή οικογένεια μαζί με το βάρος της φοροκαταιγίδας, της απληρωσιάς και της ανασφάλειας έχει να αντιμετωπίσει και το βραχνά της «δωρεάν παιδείας». Κοντεύουμε τα μέσα Οκτώβρη κι ακόμη δεν στελεχώθηκαν οι δομές Ειδικής Αγωγής στην περιοχή μας, δεν καλύφθηκαν τα κενά σε ειδικότητες. Δε βρέθηκε λύση για τις μεταφορές των παιδιών, ούτε υπήρξε δέσμευση για το πώς θα πραγματοποιηθούν οι διαγωνισμοί κάτω από ποιους όρους και προϋποθέσεις, αφού την ευθύνη για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών την πέταξαν με έντεχνο τρόπο στους μεταφορείς και την ευθύνη για ανακατανομή των μεταφερόμενων παιδιών στους εκπαιδευτικούς.
Ο αγώνας για την ανάκτηση των απωλειών συνεχίζεται – δυναμώνει! Καμιά απογοήτευση – Καμία αναμονή!
Για όλα αυτά είναι ανάγκη να συζητήσουμε, να ενημερώσουμε, να οργανώσουμε την αγωνιστική διεκδίκηση! Δεν ξεκινάμε από το μηδέν! Το προηγούμενο διάστημα στη περιοχή μας δώσαμε το μαχητικό παρών σε μια σειρά από κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας που αφορούσε το κλάδο και όχι μόνο αυτόν. Οι αγώνες του προηγούμενου διαστήματος είναι παρακαταθήκη! Η κοινή δράση, η συμμαχία, εργαζόμενων, ΕΒΕ, αγροτών, νεολαίας, γυναικών, οι απεργίες, τα συλλαλητήρια, τα μπλόκα των αγροτών, δείχνουν ότι το εργατικό – λαϊκό κίνημα είναι όρθιο, ζωντανό, μαχητικό, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που βάζουν κράτος, κυβέρνηση αλλά και συνδικαλιστικές τους ηγεσίες.
Η κατάσταση στην Παιδεία δεν εξαιρείται από τη γενικότερη επίθεση
Οι 20.000 μόνιμοι διορισμοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. αποδείχτηκαν απάτη!! Αντί να γίνουν μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν τα χιλιάδες ανάγκες σε εκπαιδευτικους η κυβέρνηση εξαφανίζει τα κενά ψαλιδίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών!! Με τις Υπουργικές Αποφάσεις και τις Τροπολογίες για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, την Ειδική Αγωγή, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνάσιου, τους περιορισμούς στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και τις ομάδες προσανατολισμού, η κυβέρνηση επιδιώκει να «εξαφανίσει» τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, να εμφανίσει ότι υπάρχουν πλεονάσματα. Η πρόκληση του υπουργείου συνεχίζεται όταν δηλώνει ότι: «Δεν θα πάρουμε αναπληρωτές εις βάρος της ψυχικής ηρεμίας των μαθητών»!! και ότι «τα προηγούμενα χρόνια γινόταν πάρτυ με τις προσλήψεις»(!!!!)
Οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς ξεπερνούν τις 27.000. Η «οικονομική στενότητα» που εμποδίζει τον υπουργό να κάνει προσλήψεις, δεν εμποδίζει τις επιδοτήσεις, τις φοροαπαλλαγές, τις διαγραφές χρεών στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους! Διεκδικούμε μόνιμη και σταθερή δουλεία για όλους, με μαζικούς διορισμούς εδώ και τώρα!
Με τις αντιδραστικές εγκυκλίους προς τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, με τις πρόσφατες ρυθμίσεις για την Πληροφορική και τους ξενόγλωσσους, με τις πολλαπλές αναθέσεις δημιουργούνται τεχνητά πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί, «δεξαμενή» για την διαρκή κινητικότητα των εκπαιδευτικών. Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την επίθεση και όχι ο κάθε συνάδελφος, η κάθε ειδικότητα μόνη της. Όλοι για έναν και ένα για όλους!
Το 3ο Μνημόνιο και τις προβλέψεις που περιλαμβάνει για την Παιδεία, όλοι μαζί
(ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ) το ψήφισαν
Χέρι – χέρι με τις περικοπές προωθείται η αντιδραστική προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας. Προωθείται η λογική των δεξιοτήτων από μικρή ηλικία, η αυτονομία (διοικητική και παιδαγωγική) της σχολικής μονάδας, δηλ. η κατηγοριοποίηση, το σχολείο πολλαπλών ταχυτήτων. Κάνουν το νηπιαγωγείο «προθάλαμο» του δημοτικού σχολείου και το υποτάσσουν στη λογική της γρήγορης και από νωρίς παροχής δεξιοτήτων καταστρατηγώντας τον διαπαιδαγωγητικό του ρόλο. Υποβαθμίζουν το ολοήμερο νηπιαγωγείο σε «παιδο-φυλακτήριο». Το σχολείο που θέλουν θα έχει πρόγραμμα και εργασιακά δικαιώματα «σούπα», που όλοι θα τα κάνουν όλα. Στο σχολείο αυτό δεν χωράει η μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Για το λόγο αυτό γενικεύεται η ελαστική εργασία με χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους να γυρίζουν κάθε χρόνο τη χώρα με μια βαλίτσα στο χέρι.
Ο ρόλος του νηπιαγωγείου είναι η διαπαιδαγώγηση, που στηρίζεται στην αυτενέργεια, την έκφραση του παιδιού, το οποίο με την κατάλληλη οργανωμένη και στοχευμένη παρέμβαση της νηπιαγωγού ανακαλύπτει τον κόσμο .
Μπορούμε να τους εμποδίσουμε! Να μην επιτρέψουμε η μόρφωση των παιδιών μας και τα δικαιώματά μας να μπουν στον μόνιμο κόφτη Κυβέρνηση – Ε.Ε. – ΣΕΒ – ΔΝΤ.
Στον αγώνα κανείς δεν περισσεύει. Όλοι μαζί στη ΓΣ, στη ζωή και τη δράση του σωματείου, σε κάθε αγωνιστική πρωτοβουλία.
Είναι μεγάλες οι ευθύνες των πλειοψηφιών παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού σε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ για την κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος στον κλάδο. Ήταν και είναι οι μόνιμοι εταίροι και συνομιλητές των εκάστοτε αντιλαϊκών κυβερνήσεων, οι μόνιμοι απόντες, ακόμα και από τους αγώνες που οι ίδιοι εξαγγέλλουν. Καλλιέργησαν αυταπάτες για την κυβερνητική εναλλαγή και τις δήθεν λύσεις από τα πάνω.
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ:
- Άμεση απόσυρση των κυβερνητικών τροπολογιώνκαι των Υπουργικών Αποφάσεων για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, την Ειδική Αγωγή, το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την κατάργηση των υπευθύνων στα εργαστήρια στη Β/θμια.
- Μαζικοί – Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των αναγκών.
- Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση. Καμμιά απόλυση αναπληρωτή. Κανένας εκπαιδευτικός καμίας ειδικότητας δεν περισσεύει. Όχι στις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες των παιδιών.
- ΟΧΙ στις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις πλασματικές υπεραριθμίες. Οργανική θέση για όλους.
- Να ανοίξουν άμεσα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευση και να στελεχωθούν με όλο το μόνιμο και αναγκαίο προσωπικό. Κανένα παιδί έξω από τη δομή που έχει ανάγκη.
- Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
- Να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (15 νηπιαγωγείο, Α, Β, Δημοτικού. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές)
- Να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμοςγια παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.
- Ούτε ένα 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για υλικά, αναλώσιμα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.
- Ένα γεύμα δωρεάν για όλους τους μαθητές με ευθύνη της Κυβέρνησης.
- Πρόσληψη όλων των καθαριστριών με μόνιμη και σταθερή εργασία για καθαρά σχολεία.
- Μισθολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας& των επιστημονικών προσόντων για μόνιμους και αναπληρωτές. Καμία μείωση μισθού, ξεπάγωμα των Μ.Κ. Κατάργηση του ν.4354 (νέο μισθολόγιο).
Δυναμώνουμε την πάλη γιαΕνιαίο 12χρόνο Υποχρεωτικό Σχολείο και
Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάνγια όλα τα παιδιά.
Για Δημοτικό και Νηπιαγωγείο με διευρυμένη χρονική λειτουργία, με κατάλληλες υποδομές, που θα δίνουν τη δυνατότητα να καλύπτονται όλες οι μορφωτικές και διαπαιδαγωγητικές ανάγκες του παιδιού.
Προχωράμε ΑΜΕΣΑ σε ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ:
- Συνεχίζουμε την αγωνιστική παρέμβαση στα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Περιφέρειες για να αποτρέψουμε συμπτύξεις, κλείσιμο τμημάτων, υπεραριθμίες, υποχρεωτική μετακίνηση συνάδελφων.
- Προχωράμε σε κινητοποιήσεις ανά Δήμο και ανά Περιοχή μαζί με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις γονέων.
ΙΚΑΡΙΑ 13/10/2016
Αγωνιστική Συνεργασία Εκπαιδευτικών
Αγωνιστική Συνεργασία Εκπαιδευτικών
Η πρότασή μας για την Προσχολική Αγωγή
Τώρα που καταστρατηγούν τον διαπαιδαγωγητικό ρόλο του νηπιαγωγείου, το μετατρέπουν σε έναν «προθάλαμο» για το δημοτικό σχολείο και το υποτάσσουν στη λογική της γρήγορης και από νωρίς παροχής δεξιοτήτων, έχει αξία να τοποθετηθούμε ευθύς εξαρχής για το ζήτημα της Προσχολικής Αγωγής παίρνοντας υπ’ όψιν τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Για να το διατυπώσουμε αυτό, θα δανειστούμε τα λόγια του Σοβιετικού παιδαγωγού, του Σουχομλίνσκι, όπου θήτευσε κοντά στα παιδιά και μας βεβαιώνει ότι «η παιδική ηλικία, η σπουδαιότερη περίοδος της ανθρώπινης ζωής, δεν είναι προετοιμασία για τη μελλοντική ζωή, είναι πραγματική, φωτεινή, πρωτότυπη, ανεπανάληπτη ζωή. Και απ’ το πώς πέρασε την παιδική ηλικία, απ’ το ποιος το κρατούσε από το χέρι στα παιδικά χρόνια, από το τι μπήκε στο μυαλό και στην καρδιά του απ’ το περιβάλλον, απ’ αυτό εξαρτάται σε αποφασιστικό βαθμό, τι άνθρωπος θα γίνει το σημερινό παιδάκι».
Υπερασπιζόμαστε τον αυτοτελή ρόλο του νηπιαγωγείου που δεν είναι αυτός της στενής και στείρας εκπαίδευσης αλλά της διαπαιδαγώγησης.
Η μάθηση, αλλά και ευρύτερα η διαπαιδαγώγηση, πρέπει να υποτάσσεται σε εκείνη τη δραστηριότητα που τραβάει την ανάπτυξη προς τα εμπρός και για την προσχολική ηλικία κυρίαρχη δραστηριότητα είναι το παιχνίδι στην πιο εξελιγμένη μορφή του, το θεματικό παιχνίδι, που κάθε άλλο παρά χαζολόγημα είναι.
Σε αυτή τη δυναμική διαδικασία ο ρόλος της νηπιαγωγού είναι καθοριστικός, αναντικατάστατος. Έχοντας τη βαθύτερη γνώση των αναπτυξιακών αναγκών των παιδιών σε αυτή την ηλικία, αλλά και των στόχων που τίθενται για το «τράβηγμα» της ανάπτυξης προς τα μπρος, αφουγκράζεται τη δυναμική της ομάδας, σχεδιάζει και υλοποιεί. Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι δυναμική αλλά δεν είναι «τυφλή», παίρνει υπόψη της τις ανάγκες των παιδιών και τα ενδιαφέροντά τους, αλλά ταυτόχρονα είναι και συνειδητά στοχευμένη και δεν υλοποιείται τυχαία. Η παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας είναι η υλική δύναμη και ο φορέας της κοινωνικής πείρας και γνώσης, μέσα στην τάξη. Αυτή την πείρα και γνώση, που είναι κοινωνικό και ιστορικό προϊόν, οφείλει να την κοινωνήσει με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Ο ρόλος του νηπιαγωγείου είναι η διαπαιδαγώγηση, που στηρίζεται στην αυτενέργεια, την έκφραση του παιδιού, το οποίο με την κατάλληλη οργανωμένη και στοχευμένη παρέμβαση της νηπιαγωγού ανακαλύπτει τον κόσμο, αναπτύσσει τις αισθησιοκινητικές και τις ψυχοσωματικές ικανότητες, αναγνωρίζει τις κοινωνικές σχέσεις και τα πρώτα σκιρτήματα κοινωνικής συνείδησης. Δε διδάσκεται τη γλώσσα με τους κανόνες και τις τεχνικές γραμματικής, αλλά πλουτίζει την επικοινωνιακή του ικανότητα μέσα από την συναναστροφή με τους συνομηλίκους και άλλους ανθρώπους. Δε «μαθαίνει» μαθηματικά, αποκτά όμως συνείδηση των σχέσεων των πραγμάτων σε μεγέθη, χρώματα, και άλλες ιδιότητες. Επιπλέον, βασικός ρόλος του νηπιαγωγείου είναι η καλλιέργεια σωστών προτύπων, αξιών .
Με αυτό το πνεύμα, έχοντας σαν κριτήριο τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας διεκδικούμε την ικανοποίηση αιτημάτων που αφορούν στην παραπέρα επέκταση της Προσχολικής Αγωγής, σε όλα τα επίπεδα, που αφορούν στο χρόνο, στις δομές και στην πρόσληψη προσωπικού, έχοντας όμως και βαθιά έγνοια και για το περιεχόμενο της παρεχόμενης Προσχολικής Αγωγής και πώς δουλεύουμε με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Πλαίσιο άμεσων διεκδικήσεων και αιτημάτων:
- Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη, με προοπτική την τρίχρονη, υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Όχι στο «νηπιαγωγείο» της Ε.Ε., των επιχειρήσεων, της κινητικότητας εκπαιδευτικών-νηπίων. Να αποσυρθεί το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, είναι επικίνδυνο για την ομαλή ανάπτυξη και τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού.
- Γενναίο πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείο, για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών, 15 παιδιά ανά τμήμα. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά.
- Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, που οι οικογένειες εξαναγκάζονται να τα κρατούν στο σπίτι ή πέφτουν θύματα των ΜΚΟ και της εκκλησίας. Η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων πρέπει να καλύπτει πρώτα και κύρια της ανάγκες του παιδιού, με πλήρη σίτιση όλων των παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.
- Καμία νηπιαγωγός να μη συνδράμει να περάσει η αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση. Καμία διαφοροποίηση στο νηπιαγωγείο και στο σχολείο.
- Κατάργηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έξω οι επιχειρήσεις από τα νηπιαγωγεία. Χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές για τις λειτουργικές ανάγκες κι όχι από την τσέπη των γονιών. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ να αξιοποιηθούν για να στηρίξουν και να διευρύνουν τις μόνιμες δομές της Προσχολικής Αγωγής και όχι για την αποδόμησή της!
- Πρόληψη υγείας, δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Διασφάλιση δωρεάν δεκατιανού γεύματος για όλα τα παιδιά μέσα από τις δομές των δήμων με κρατική χρηματοδότηση.
- Νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου της νηπιαγωγού. Καμία επέκταση.
- Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Καμία κινητικότητα – διαθεσιμότητα – απόλυση! Όλοι οι νηπιαγωγοί σε μόνιμη οργανική θέση. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων νηπιαγωγών αλλά και των υπόλοιπων εργαζομένων στα νηπιαγωγεία και σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση.
ΙΚΑΡΙΑ 13/10/2016
Σχέδιο Νόμου Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών για τις Συλλογικές Συμβάσεις
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Άρθρο 1
Αρμοδιότητα σύναψης επιχειρησιακών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Η περίπτωση 5 του άρθρου 3 του ν. 1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 37 παρ. 1 του ν. 4024/2011, αντικαθίσταται ως εξής: «Οι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις συνάπτονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις της επιχείρησης που καλύπτουν τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα από την κατηγορία, τη θέση ή την ειδικότητά τους και εφόσον αυτές ελλείπουν από τις αντίστοιχες πρωτοβάθμιες κλαδικές οργανώσεις και τον εργοδότη.
Άρθρο 2
Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
α. Το πρώτο εδάφιο του στοιχείου α της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 37 παρ. 3 του ν. 4024/2011, καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας έχουν: α. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων και εργοδοτών, όλων των βαθμίδων, στο πεδίο της δραστηριότητάς τους».
β. Η παράγραφος 3 του ίδιου άρθρου 6 του ν. 1876/1990, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του ν. 4024/2011, καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής: «Για τη νομιμοποίηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις των καταστατικών τους».
Άρθρο 3
Ισχύς συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Το άρθρο 7 του ν. 1876/1990, καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Οι όροι ατομικών συμβάσεων εργασίας, που αποκλίνουν από ρυθμίσεις συλλογικών συμβάσεων, είναι επικρατέστεροι, εφόσον παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στους εργαζόμενους.
β. Όροι εργασίας συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που είναι ευνοϊκότεροι για τους εργαζόμενους, υπερισχύουν των νόμων
γ. Οι κανονιστικοί όροι της σ.σ.ε. έχουν άμεση και αναγκαστική ισχύ».
Άρθρο 4
Δέσμευση.
Το άρθρο 8 του ν. 1876/1990, όπως ισχύει μετά και την αντικατάσταση του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 με την υποπερ. ΙΑ 11 εδ. 1, 2α του ν. 4093/2012, αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Οι εθνικές γενικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας καθορίζουν τους ελάχιστους μισθολογικούς και λοιπούς όρους εργασίας, που ισχύουν για τους εργαζόμενους όλης της χώρας.
β. Οι κλαδικές, οι επιχειρησιακές και οι εθνικές ή τοπικές ομοιοεπαγγελματικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας δεν επιτρέπεται να περιέχουν δυσμενέστερους όρους εργασίας, για τους εργαζόμενους, από τους όρους της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Στους εργαζόμενους αυτούς περιλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο στα Ν.Π.Δ.Δ. και στους ΟΤΑ.
γ. Οι υπόλοιπες συλλογικές συμβάσεις εργασίας όλων των κατηγοριών και βαθμίδων, δεσμεύουν όλους τους εργαζόμενους και όλους τους εργοδότες, που εμπίπτουν στο πεδίο ισχύος της κάθε συλλογικής σύμβασης, ανεξάρτητα αν είναι μέλη ή όχι των συνδικαλιστικών οργάνων ή οργανώσεων, που συνήψαν τη συγκεκριμένη συλλογική σύμβαση εργασίας».
Άρθρο 5
Συρροή.
Το άρθρο 10 του ν. 1876/1990, όπως ισχύει μετά και την προσθήκη εδαφίου με το άρθρο 37 παρ. 5 του ν. 4024/2011, αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Αν μια σχέση εργασίας ρυθμίζεται από περισσότερες ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, εφαρμόζεται η πιο ευνοϊκή για τον εργαζόμενο.
β. Κλαδική ή επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, υπερισχύει, σε περίπτωση συρροής, με ομοιοεπαγγλεματική συλλογική σύμβασης εργασίας, εκτός εάν η ομοιοεπαγγελματική είναι ευνοϊκότερη για τους εργαζόμενους».
Άρθρο 6
Χρόνος ισχύος της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Οι όροι των συλλογικών συμβάσεων εργασίας εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την υπογραφή νέας αντίστοιχης συλλογικής σύμβασης εργασίας, χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό. Καμιά σ.σ.ε. δεν μπορεί σε κάθε περίπτωση να έχει διάρκεια μικρότερη του έτους. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι περιπτώσεις 2 και 3 του ν. 1876/90.
Άρθρο 7
Διαιτησία.
Σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων ή αποτυχίας της μεσολάβησης, οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία, για τον καθορισμό όλων των όρων παροχής εργασίας.
Άρθρο 8
Επαναφορά σε ισχύ συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Όροι συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που ήταν σε ισχύ στις 29.2.2012 (ημερομηνία δημοσίευσης της Π.Υ.Σ. 6/2012), εφόσον αυτές έχουν λήξει, επανέρχονται σε ισχύ, από την έναρξη ισχύος της παρούσας.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Άρθρο 9
Επαναφορά κατώτατου μισθού και ημερομισθίου.
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας το κατώτατο όριο του μηνιαίου μισθού του νεοπροσλαμβανόμενου άγαμου εργατοτεχνίτη ανέρχεται στο ποσό των 751 ευρώ και του ημερομισθίου στο ποσό των 33.57 ευρώ, μικτά, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 6/2012, το άρθρο 103 του ν. 4172/2013, καθώς επίσης και κάθε άλλη αντίθετη, στην προηγούμενη παράγραφο, διάταξη, τυπικού ή ουσιαστικού νόμου ή συλλογικής σύμβασης εργασίας ή διαιτητικής απόφασης, καταργείται. Για όσους έχουν προϋπηρεσία αναγνωρίζονται 3 τριετίες για τους υπαλλήλους και 6 τριετίες για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο κατά τα ποσοστά που ίσχυαν πριν την εφαρμογή των παραπάνω νόμων.
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
Άρθρο 10
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και της 13ης και 14ης σύνταξης.
α. Οι συνταξιούχοι όλων των ασφαλιστικών φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης λαμβάνουν επιδόματα Πάσχα και άδειας, ανερχόμενα το καθένα στο μισό της μηνιαίας χορηγούμενης σύνταξης. Επίσης οι πιο πάνω συνταξιούχοι δικαιούνται επίδομα Χριστουγέννων, ανερχόμενο στο ποσό της μηνιαίας χορηγούμενης σύνταξης.
β. Επαναχορηγούνται τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και άδειας, που καταργήθηκαν και αφορούν υπαλλήλους, μισθωτούς και λειτουργούς του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., ΟΤΑ καθώς και τα μόνιμα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, της ΕΛ.ΑΣ, του πυροσβεστικού και λιμενικού σώματος.
Το επίδομα Χριστουγέννων ανέρχεται στο ύψος των μηνιαίων αποδοχών και τα επιδόματα Πάσχα και άδειας στο ύψος του μισού των μηνιαίων αποδοχών, το καθένα.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
Άρθρο 11
Κατάργηση ελαστικών σχέσεων εργασίας.
α. Καταργείται κάθε διάταξη νόμου, που προβλέπει καθιέρωση μερικής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι υφιστάμενες σχέσεις εργασίας μερικής απασχόλησης μετατρέπονται, αυτοδικαίως, σε συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, πλήρους απασχόλησης.
β. Καταργείται κάθε διάταξη νόμου, που θεσμοθετεί την εκ περιτροπής εργασία.
γ. Καταργείται κάθε διάταξη νόμου, που αναφέρεται στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας.
δ. Καταργούνται οι διατάξεις νόμων, που αναφέρονται στις εταιρίες προσωρινής απασχόλησης (ενοικίασης εργαζομένων). Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, οι εργαζόμενοι των πιο πάνω εταιριών, που απασχολούνται σε άλλους (έμμεσους εργοδότες), θεωρείται, αυτοδικαίως, ότι συνδέονται, με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, με τους έμμεσους αυτούς εργοδότες.
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
Άρθρο 12
Καταργούμενες διατάξεις.
Κάθε διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης της Διοίκησης, αντίθετη προς τις διατάξεις της παρούσας, καταργείται, με την επιφύλαξη ευνοϊκότερων, για τους εργαζόμενους, διατάξεων, που περιέχονται σε νόμο, κανονιστική πράξη της διοίκησης, συλλογική σύμβαση εργασίας ή διαιτητική απόφαση, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν.
ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ
Άρθρο 13
Έναρξη ισχύος.
Η ισχύς της παρούσας, εάν δεν ορίζεται διαφορετικά, στις επιμέρους διατάξεις της, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Αθήνα Ιούνιος 2016
Οι προτείνοντες
ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ για τις ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΟΚΤΩΒΡΗ,7 μ.μ,ΕΥΔΗΛΟΣ-Κατσούλειο)