Για το πολύ σοβαρό θέμα της υπέρμετρης αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για το Νομό μας συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ανατολικής Σάμου. Στη σχετική ανακοίνωση η παράταξη «η Σάμος αλλάΖΕΙ» αναφέρει τα εξής:
“Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατατέθηκε, από τη Λαϊκή Συσπείρωση και συνηγορήσαμε άμεσα ως δημοτική παράταξη, το αίτημα για την συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης (με τη διαδικασία του κατεπείγοντος) του θέματος της ακρίβειας των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Στην τοποθέτησή μας καταθέσαμε την άποψη ότι το Δημοτικό Συμβούλιο, ως κορυφαίος θεσμός εκπροσώπησης των συμφερόντων των κατοίκων του Δήμου μας, πρέπει να παρέμβει προς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, γιατί η κερδοσκοπία σε βάρος των Σαμιωτών από την μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία BLUESTAR που καλύπτει τη γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΑΜΟΣ είναι σε επίπεδα αισχροκέρδειας, όταν μάλιστα συγκριθούν τα εισιτήρια με τα αντίστοιχα της γραμμής ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΧΙΟΣ.
Πληρώνουμε έως 57% ακριβότερα εισιτήρια και πολλοί συμπατριώτες μας προτιμούν να εκδίδουν εισιτήριο από ΠΕΙΡΑΙΑ για ΧΙΟ (στα δύο δρομολόγια του πλοίου, που μετά τη ΣΑΜΟ εκτελεί την άγονη γραμμή προς ΧΙΟ, ΚΑΒΑΛΑ & ΘΕΣ/ΝΙΚΗ) και να κατεβαίνουν στα λιμάνια της Σάμου (ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ & ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ).
Επίσης είναι γνωστό ότι μια σημαντική κατάκτηση των νησιωτών, το ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ, που θεσμοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ναρκοθετείται από την σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ με τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές, που υπερβαίνουν τον ένα χρόνο, όταν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τα χρήματα πληρώνονταν σε 2 μήνες.
Καταθέσαμε την πρόταση, ο επιβάτης να πληρώνει το εισιτήριο μειωμένο κατά το αντιστάθμισμα νησιωτικού κόστους που δικαιούται ο νησιώτης ως διαφορά του μεταφορικού ισοδύναμου και το υπόλοιπο της διαφοράς να δίνεται στην ακτοπλοϊκή εταιρεία από το Υπουργείο.
Επιπλέον με τη θέσπιση του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ) προβλέπονταν να ισχύσει σε όλα τα νησιά (και τα μεγάλα, όπως η Σάμος) και το ΜΙ για τα καύσιμα, που η νυν κυβέρνηση δεν το υλοποιεί.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να είναι ισχυρή και να ΑΠΑΙΤΕΙ από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και την κυβέρνηση να παρέμβει στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με σημαντική μείωση τους και παράλληλα την έγκαιρη πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ), τόσο στους ΕΠΙΒΑΤΕΣ όσο και στις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ για τις μεταφορές τους.
Αν δεν μειωθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όσες εξαγγελίες για Samos pass και να γίνουν δεν θα βρουν ανταπόκριση για ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, γιατί το κόστος εισιτηρίων μιας 4μελούς οικογένειας για να έρθει ακτοπλοϊκά στη Σάμο υπερβαίνει κατά πολύ τα 800 ευρώ.
Αλλά και για τους κατοίκους της Σάμου είναι δυσβάστακτο το κόστος των εισιτηρίων, όταν μάλιστα πολύ συχνά πρέπει να μετακινηθούμε προς ΑΘΗΝΑ για ιατρικές υπηρεσίες, που δυστυχώς δεν μπορούμε να τις καλύψουμε στο νησί. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, αν προκύψει ανάγκη έκτακτης μετακίνησης, δεν βρίσκονται ούτε καν τα πανάκριβα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά αυτή είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία για τη Σάμο”.
Πηγή: samos24