Συνάφθηκε η σύμβαση που αφορά στην εκπόνηση της μελέτης ωρίμασης για μία ακόμη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων, αυτή τη φορά στο Βόρειο Αιγαίο και πιο συγκεκριμένα για το νησί της Λέσβου (σ.σ. η οποία ανήκει στο «πακέτο» των 17 μονάδων που έχουν εξαγγελθεί από το ΥΠΕΝ).
H πρόσφατα συναφθείσα σύμβαση αφορά τη μελέτη ωρίμανσης της νέας Μ.Ε.Α. σύμμεικτων του Δήμου Λέσβου της απαραίτητης επικαιροποίησης της μελέτης για το Χ.Υ.Τ.Α. Λέσβου καθώς και άλλων συνοδών έργων. Ανάδοχος αναδείχθηκε μία κοινοπραξία 6 μελετητικών εταιρειών, έναντι τιμήματος 198.564,84 ευρώ.
Πάντως η κινητικότητα προς την κατεύθυνση της δημοπράτησης δεκάδων μονάδων μέσα στους επόμενους μήνες παραμένει ζωντανή αν ληφθεί υπόψιν ότι μόλις τις προηγούμενες ημέρες δημοπρατήθηκαν 2 ακόμη μονάδες: της Δυτ. Θεσσαλίας (Τρίκαλα) και της Κέρκυρας.
Όπως τόνισε πρόσφατα ο Γ.Γ. Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, οι 2 στόχοι είναι η δημοπράτηση 8 μονάδων εντός του Α’ εξαμήνου του 2020 και άλλων 17 μονάδων το β’ εξάμηνο, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των δημοπρατούμενων μονάδων σε 25 για τη χρονιά που διανύουμε (με εκτίμηση για μία πιθανή απόκλιση της τάξης των τριών μηνών από το χρονοδιάγραμμα) η οποία -κατά κοινή ομολογία- ξεκίνησε με σημαντικότατες εξωγενείς προκλήσεις.
Ο κος Γραφάκος υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία εμπροσθοβαρή προσπάθεια η οποία δεν έχει επηρεαστεί καθόλου -ως προς τα χρονοδιαγράμματά της- από τον κορωνοϊό. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει ζωτικής σημασίας η δέσμευση του συνόλου των διαθέσιμων πόρων -που αγγίζουν τα 940 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων υποδομών- από το τρέχον ΕΣΠΑ καθώς την προγραμματική περίοδο 2021-2027 τέτοιου είδους έργα δεν θα είναι επιλέξιμα προς χρηματοδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι πέραν των 4 υφιστάμενων μονάδων που διαθέτει η χώρα (σε Χανιά, Δυτ. Μακεδονία, Ήπειρο και Κεντ. Μακεδονία) αυτή τη στιγμή βρίσκονται επιπλέον 7 μονάδες σε κατασκευή, αν συνυπολογιστεί και το ΣΔΙΤ της Πελοποννήσου, το οποίο -από μόνο του- περιλαμβάνει 3 μονάδες σε Αρκαδία, Λακωνία και Μεσσηνία.
Σε κάθε περίπτωση στόχος της Κυβέρνησης είναι να έχει τελειώσει ο μεγάλος κύκλος των περίπου 40 δημοπρατήσεων το αργότερο μέχρι το 2022, δρομολογώντας ταχύτατα την κατασκευή των πολύ σημαντικών περιβαλλοντικών υποδομών, προκειμένου να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος υλοποίησής τους.
Δεδομένου μάλιστα ότι το εργαλείο των ΣΔΙΤ -που θα μοχλεύσει και ιδιωτικά κεφάλαια- θα αξιοποιηθεί σε αρκετές περιπτώσεις, ο συνολικός προϋπολογισμός του κατασκευαστικού αντικειμένου ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμα και τα 1,3 δισ. ευρώ.
Αναδημοσίευση από : https://ypodomes.com