Αγαπητοί συμπατριώτες ή φίλοι του νησιού μας,
καμιά φορά τα πράγματα σε φέρνουν στο όριο να εκραγείς, λες δεν είναι δυνατόν, συμβαίνει κι αλλού, δεν μπορεί αυτή η "γειτονιά της Ελλάδας", να είναι ο σκουπιδοτενεκές του Ελληνικού κράτους, αφού ότι πιο άχρηστο ή περιττό για άλλες περιοχές, μας το "πετάνε" σαν ξεροκόμματο, με τη δικαιολογία αυτά είναι κι αν σας αρέσει, διαφορετικά ξεχάστε το !!!
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, αναφέρομαι στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού μας με τον Πειραιά, όπου ενώ πέρυσι είχαμε κινητοποιήσεις για το "άχρηστο" , το "σαπιοκάραβο", το μπαταρισμένο" ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ, αυτό το καράβι όσο κρατούσε τη γραμμή, δεν μας άφησε σχεδόν ποτέ χωρίς να εκτελέσει το δρομολόγιο του, με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Μάλιστα όταν το περασμένο καλοκαίρι έφτασε να έχει το νησί μας για εξυπηρέτηση 4 βαπόρια (το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, το ΜΥΤΙΛΗΝΗ και το "άπιστο" ΝΗΣΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ), δεν μπορούσε να διανοηθεί ανθρώπινο μυαλό, ότι ο χειμώνας που ακολούθησε, θα μας έβρισκε με τις δύο "Ναυαρχίδες" της ΝΕΛ, τον ΘΕΟΦΙΛΟ και την ΜΥΤΙΛΗΝΗ, με ότι εννοείται μ' αυτό που λέω. Κατ' αρχήν τα παιχνίδια που παίζονται πλέον στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, έχουν αρχίσει να γίνονται αντιληπτά ακόμα κι από ένα μικρό παιδί. Όταν έγινε η αγγελία του διαγωνισμού της νέας μίσθωσης όλων των επιδοτούμενων γραμμών, οι γραμμές Ικαρίας – Σάμου και Δωδεκανήσου είχαν μία προσφορά η κάθε γραμμή, ενώ σε άλλες γραμμές υπήρξαν περισσότερες. Αλλά κι εδώ δεν δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση από το Σ.Α.Σ. με αποτέλεσμα να δοθούν, μέχρι να βγει η τελική απόφαση (βγήκε;), στα μεν Δωδεκάνησα στην Blue Star Ferries, στην γραμμή Ικαρίας – Σάμου στη ΝΕΛ. Από δω "αρχίζουν τα όμορφα"!!! Αλήθεια όταν αυτή εταιρία πρότεινε αυτά τα πλοία για τα νησιά μας, πιο "κρατικό ξεφτέρι" έδωσε την έγκριση του, αφού όπως αποδεικνύεται, είναι σχεδόν ακατάλληλα για την εξυπηρέτηση των νησιών μας. Στό λιμάνι του Αγίου Κηρύκου δύο ή τρείς φορές έχουν τρακάρει πάνω στον λιμενοβραχίονα και το ΘΕΟΦΙΛΟΣ και το ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Στο λιμάνι του Ευδήλου δεν είναι μία, δεν είναι δύο αλλά κοντεύουμε να συνηθίσουμε πλέον να βλέπουμε το ΜΥΤΙΛΗΝΗ να έρχεται μέχρι τη "μπούκα" του λιμανιού, ή να μην κάνει καν τον κόπο να πλησιάζει και αμέσως να αλλάζει κατεύθυνση προς Πειραιά ή Σάμο ανάλογα που είναι ο τελικός προορισμός του. Τον κόσμο βέβαια που περιμένει, μ' αυτόν τον καιρό πάνω στο λιμάνι, η εταιρία και κατ' επέκταση ο καπετάνιος τον έχουν "γραμμένο στα παλιά τους τα παπούτσια", με αιτιολογία την ασφάλεια του πλοίου και των επιβατών που είναι ήδη μέσα (απόλυτα κατανοητό και το σέβομαι), αλλά βρέ αδελφέ, χειμώνας είναι, τρικυμίες θα υπάρχουν, πως θα γίνει οι Ικαριώτες να μην είναι "όμηροι" αυτών των καταστάσεων. Δεν θέλω να το πιστέψω, αλλά το άκουγα, να σιγοψιθυρίζεται από συμπατριώτες μεταφορείς στα πρώτα δρομολόγια του, ότι έχει μικρό γκαράζ και ότι δύσκολα θα πιάνει με λίγο καιρό στα λιμάνια της Ικαρίας, τώρα που το βλέπω, καταλαβαίνω γιατί πάντα πέφτουν μέσα στις εκτιμήσεις τους. Όπως τώρα θα θυμηθώ και τη παροιμία του Χότζα για το Ιεράπετρα, που πέρυσι μας "βρώμαγε" κι εφέτος το αναζητούμε, γιατί τουλάχιστον ήταν ότι ήταν αλλά στην Ικαρία προσπαθούσε και σχεδόν πάντα ήταν εντάξει στις αφιξοαναχωρήσεις. Θα μου πείτε είναι θέμα καπετάνιου (για το θέμα αυτό δηλώνω αναρμόδιος να τον κρίνω) ή ότι φταίνε τα λιμάνια της Ικαρίας. Τώρα μάλιστα, αν τα λιμάνια της Ικαρίας είναι ακατάλληλα (άλλο μεγάλο και πονεμένο θέμα), τότε πως δίνονται επί πλέον χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα για να τελειώσει η επέκταση, τουλάχιστον, του λιμανιού στον Εύδηλο. Δηλαδή μετά το τέλος αυτού του έργου, θα συνεχίσει το λιμάνι αυτό να είναι ανασφαλές; Τότε γιατί έγινε, έτσι όπως έγινε από την αρχή; Κάποιος πρέπει να απαντήσει (αλλά ποιός;) και μάλιστα σύντομα, γιατί το θέμα δεν παίρνει άλλες αναβολές, η ταλαιπωρία του κόσμου που δεν ταξιδεύει για "αναψυχή", αλλά για να διεκπεραιώσει τις δουλειές του, θέλει να ξέρει σταθερά αν μπορεί να υπολογίζει σ' αυτή τη συγκοινωνία ή όχι.
Μη βιαστείτε να με πείτε αιθεροβάμονα και ορθολογιστή, γιατί θα σας απαντήσω ότι σ' αυτή τη χώρα ζω κι εγώ, μ' αυτές τις συγκοινωνίες ταξιδεύω, ξέρω τους κανόνες και τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εφαρμόζονται στα άλλα κράτη και αυτό απαιτώ να γίνει σεβαστό και εφαρμοστέο και στη δικιά μου χώρα, στη δικιά μου περιοχή, στον δικό μου τόπο την Ικαρία. Για να καταλήξω με τη γνωστή παροιμία "ή στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε", λέγοντας σας ότι είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως στραβά αρμενίζουμε και όσο το ταχύτερο διορθώσουμε τη πορεία, θα αποφύγουμε τη συντριβή στα βράχια!!!!
Σωτήρης Πολίτης