Πέρασαν 13 χρόνια από τότε που χάθηκαν στα νερά του Αιγαίου αλλά δεν τους ξέχασε κανείς. Ήταν νύχτα της 10ης Φεβρουαρίου 2003, όταν από το σταθμό του ΕΚΑΒ στη Λέσβο, απογειώθηκε ελικόπτερο με σκοπό να εκτελέσει αποστολή αεροδιακομιδής από την Ικαρία προς τη Σάμο και ακολούθως να επιστρέψει στη βάση του στη Λέσβο.
Όταν έφτασε κοντά στο αεροδρόμιο της Ικαρίας χάθηκε από το ραντάρ γιατί έπεσε στη θάλασσα, με αποτέλεσμα οι τέσσερις επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους. Ήταν ο κυβερνήτης Ευστράτιος Φωτιάδης, ο συγκυβερνήτης Ηλίας Λέντης, ο γιατρόςΜαγκέντ Σαφάντι και ο διασώστης Κουρούλης Ιωάννης.
Ο Κυβερνήτης δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο ανάπαυσης, καθότι είχε απασχοληθεί κατά τις τελευταίες 24 ώρες δεκαέξι ώρες και σαράντα πέντε λεπτά (16:45:00).
Ούτε οι συνάδελφοί τους στο EKAB, ούτε οι νησιώτες της Ικαρίας τους ξέχασαν, αφού κάθε χρόνο γίνονται εκδηλώσεις τιμής της μνήμης τους, ενώ έχει ανεγερθεί μνημείο κοντά στο σημείο που έγινε η πτώση του ελικοπτέρου.
Όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το σωματείο εργαζομένων στο Νοσοκομείο Ικαρίας: «Για την επέτειο της πτώσης του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στις 10/02/2016, κήρυξη στάσης εργασίας 12-3μμ και διοργάνωση ανοιχτής συγκέντρωσης στο χώρο του Νοσοκομείου για να τιμήσουμε τους 4 συναδέλφους που χάθηκαν αλλά και για να αναδείξουμε τα σοβαρά προβλήματα στον χώρο της Υγείας (πολύμηνη έλλειψη αναισθησιολόγου κλπ) στην περιοχή που διογκώνονται και μας οδηγούν όλο και πιο κοντά στις συνθήκες υγειονομικής γύμνιας που επικρατούσαν την εποχή που έπεσε το ελικόπτερο. Κάλεσμα προς μαζικούς φορείς, συλλόγους και κατοίκους για συμμετοχή σ’ αυτή την συγκέντρωση τιμής, μνήμης και αγώνα».
Πικρό παράπονο των νησιωτών είναι ότι το κόστος των αεροδιακομιδών είναι πολλαπλάσιο της ετήσιας δαπάνης μισθοδοσίας των θέσεων που μένουν κενές στον οργανισμό του νοσοκομείου.
Το πόρισμα μεταξύ άλλων έγραφε για τα αίτια της πτώσης:
3.2. Πιθανά Αίτια
Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος δεν κατέστη δυνατόν να διαπιστωθούν. Ως πλέον πιθανόν αίτιο θεωρείται η ύπαρξη βλάβης στο ηλεκτρικό σύστημα, η οποία σε συνδυασμό με τις συνθήκες (νύκτα – τελική φάση προσέγγισης για προσγείωση) δημιούργησαν ένα δυσβάστακτο φόρτο έργου στα μέλη του θαλάμου διακυβέρνησης, με αποτέλεσμα την απώλεια συνειδητοποίησης της κατάστασης και την πρόσκρουση του ε/π στην θάλασσα.
3.3. Συμβάλλοντες Παράγοντες
3.3.1. Έλλειψη εκπαίδευσης των μελών του πληρώματος στην Διαχείριση Δυναμικού Θαλάμου Διακυβέρνησης (Crew Resource Management – CRM).
3.3.2. Πιθανή κόπωση του Κ1 λόγω μειωμένης ανάπαυσης και υπέρβασης των προβλεπομένων ορίων απασχόλησης.
Διαβάστε ΕΔΩ το πλήρες ιστορικό και αναλυτικά στοιχεία.
Φωτο: http://www.ekabnews.gr/
Κείμενο: Νάσος Μπράτσος