Ακόμη και αν ψηφιστεί το σχετικό ν/σ στη Βουλή, δεν υπάρχει βιώσιμο δίκτυο
«Απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει η λειτουργία των υδροπλάνων είναι η ύπαρξη επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων ανά νησιωτική περιοχή (Ιόνιο, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Κρήτη, Αργοσαρωνικός, Βόρειο Αιγαίο) ώστε να μπορούν να συνδέουν αρκετούς προορισμούς εξασφαλίζοντας τον κρίσιμο όγκο πτητικού έργου που θα καταστήσει βιώσιμη τη λειτουργία τους. Μόνο έτσι τα υδροπλάνα θα μπορέσουν να επιτελέσουν το πολυχρηστικό έργο τους συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, στη διασύνδεση μικρών και απομονωμένων νησιών και στη δημιουργία σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας» ανέφερε μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Τάσος Γκόβας.
Καθυστέρηση στον ορισμό των υδάτινων πεδίων
Αναμένεται στη Βουλή το νομοσχέδιοΜέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο αναμένεται να γίνει το πρώτο βήμα για να ξεκολλήσει το θέμα των υδατοδρομίων ύστερα από τρία χρόνια αναμονής. Η υπομονή όλων δοκιμάζεται περισσότερο το τελευταίο εξάμηνο, καθώς μετά το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης στις 9 Σεπτεμβρίου 2016 το νομοσχέδιο με το οποίο η κυβέρνηση στοχεύει να επιταχύνει τις διαδικασίες έμεινε στο «συρτάρι».
Αυτό που αλλάζει στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα στην άδεια ίδρυσης και στην άδεια λειτουργίας, με την πρώτη να χορηγείται μόνο σε φορέα του Δημοσίου (ΟΤΑ, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο). Αυτό σημαίνει ότι και το κόστος αδειοδότησης βαρύνει τον δημόσιο φορέα. Όπως και το κόστος εξασφάλισης των απαραίτητων υποδομών (πλωτή εξέδρα, κιόσκι ως πεδίο αναμονής και πύλες ασφαλείας), το οποίο εκτιμάται σε 100.000-200.000 ευρώ, με πολλούς να εκφράζουν αμφιβολίες για τη δυνατότητα των δημόσιων φορέων να χρηματοδοτήσουν τη δημιουργία εκτενών δικτύων.
Από εκεί και πέρα η άδεια για πτητική δράση περνά σε ιδιώτη ή σε μεικτά σχήματα δημόσιου και ιδιωτικού φορέα. Αυτός που θα λαμβάνει άδεια λειτουργίας θα επωμίζεται με τη σειρά του τα επιχειρησιακού χαρακτήρα έξοδα, όπως και το σημαντικότερο κόστος που είναι αυτό των υδροπλάνων.