ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μαρούσι, 5 Ιουνίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Τοποθέτηση της Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τον νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
Τις διατάξεις που αφορούν στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και τις πρωτοβουλίες ενίσχυσής της, ανέλυσε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη από το βήμα της Βουλής, κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Η Υφυπουργός υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι για το Υπουργείο και την Κυβέρνηση, η Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, σημειώνοντας ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σε συνθήκες κρίσης, διπλασιάστηκε ο αριθμός των προσλήψεων εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, ιδρύθηκαν 36 σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης και 531 Τμήματα Ένταξης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παράλληλα έγινε προσπάθεια να καλυφθούν 3000 αιτήματα για παράλληλη στήριξη.
Επιπλέον, ανέφερε πως έπειτα από ευρεία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, πραγματοποιήθηκαν κρίσιμες παρεμβάσεις, όπως η αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου με επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα των ΕΠΑΛ, ενώ ιδρύθηκαν 18 ακόμη τέτοια σχολεία.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε η Υφυπουργός στο γεγονός ότι για πρώτη φορά τοποθετήθηκαν σχολικοί νοσηλευτές σε γενικά σχολεία, ενώ δημοσιεύθηκαν και τα καθηκοντολόγια των λειτουργών που ανήκουν στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
Μιλώντας για το παρόν νομοσχέδιο, η Μερόπη Τζούφη ξεκαθάρισε ότι ο ρόλος του ΚΕΣΥ ενισχύεται με προσωπικό και με αρμοδιότητες υποστήριξης σε μια σειρά από θέματα, όπως συμπεριφοράς, σχολικής βίας, μαθησιακών δυσκολιών, σχολικής διαρροής και ψυχοσυναισθηματικών εντάσεων. Σημείωσε δε, ότι τα άνωθεν αντιμετωπίζονται από διεπιστημονικές ομάδες με τις κατάλληλες ειδικότητες, ένα έργο που μέχρι τώρα καλούνταν να το διαχειριστεί ένα μόνο πρόσωπο, ο Σχολικός Σύμβουλος.
Όσον αφορά τις αιτιάσεις περί ιατρικοποίησης των ΚΕΣΥ, τόνισε ότι στις αρμοδιότητες τόσο των ΚΕΔΔΥ όσο και των ΚΕΣΥ δεν περιλαμβάνεται η έκδοση ιατρικού χαρακτήρα γνωματεύσεων, καθώς αυτές εκδίδονται από τα αρμόδια παιδιατρικά, παιδονευρολογικά και αναπτυξιολογικά ιατρεία των δημόσιων νοσοκομείων.
Υπογράμμισε ότι έχει εξασφαλιστεί ο αριθμός πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθούν οι πιστώσεις για την ενίσχυση των ΕΔΕΑΥ. Σημείωσε επίσηςτις προσπάθειεςώστε να αλλάξει το εργασιακό πλαίσιο των αναπληρωτών.
Κλείνοντας, η Υφυπουργός δήλωσε πως «χρειάζονται να γίνουν πολύ περισσότερα, αλλά υπάρχει ο σχεδιασμός, η διάθεση και η απόφαση να προχωρήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση, πράγμα που φαίνεται από τα δείγματα γραφής που έχουμε δώσει, παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς».