Συνέντευξη στον Πάνο Γαρουφαλιά
ANOIΓΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΑΥΡΟ
Τα σχέδια του Θεσσαλικού Θεάτρου για το επόμενο χρονικό διάστημα αποκαλύπτει με συνέντευξή της στη Larissanet η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Κυριακή Σπανού. Η κα Σπανού μιλάει για το νέο εγχείρημα, την Πειραματική Σκηνή και το νέο κοινό που έφερε αυτή, αλλά και την νέο νοοτροπία και οπτική που έρχεται και θέλει να αγκαλιάσει το Λαρισινό θεατρόφιλο κοινό. Μάλιστα αποκαλύπτει ότι το καλοκαίρι μετά από χρόνια θα δούμε παράσταση στο Κηποθέατρο, ενώ για πρώτη φορά θα ανέβει το καλοκαίρι του 2019 Αρχαία κωμωδία του Αριστοφάνη με στόχο να πάει στην Επίδαυρο. Τέλος από το φθινόπωρο του 2018 θα λάβει χώρα και η εκπαιδευτική δράση του θεάτρου για ενήλικες, παιδιά αλλά και δασκάλους που διδάσκουν θέατρο προκειμένου η τεχνογνωσία του Θ.Θ. να γίνει κτήμα των πολλών και μελλοντικών θεατών του.
Συμπληρώσατε πέντε μήνες στη Λάρισα ως Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεσσαλικού Θεάτρου. Άλλαξε η οπτική σας για την πόλη σε σχέση με το τί πιστεύατε όταν ερχόσασταν εδώ;
Είμαι ενθουσιασμένη με τη Λάρισα. Βρήκα μια πόλη παρά πολύ έτοιμη για να δεχθεί καινούργια πράγματα. Μια πόλη ώριμη και φιλική. Εμείς οργανώνουμε από τότε που ανέλαβα τις δραστηριότητές μας ανά κύκλους για να έχουν έναν χαρακτήρα οι εκδηλώσεις που κάνουμε και θέλουμε να παρακολουθούν οι Λαρισαίοι. Ξεκινήσαμε με τις δύο πρώτες μετακλήσεις τον «Ζητιάνο» του Καρκαβίτσα και την «Μαζώχτρα» του Αργύρη Εφταλιώτη. Το θέατρο ήταν γεμάτο και από σχολεία.
Φέρατε κάτι καινούργιο για τα θεατρικά δεδομένα της Λάρισας, μιλάω για την ίδρυση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου.
Είναι ακριβώς όπως το λέτε. Αμέσως μετά από αυτές τις παραστάσεις συνεχίσαμε με το τόλμημα να έχει αποκτήσει ρίζες. Μιλάω για την ίδρυση της Πειραματικής Σκηνής με την οποία θα έχουμε κάθε χρόνο παραστάσεις και θα φιλοξενεί ότι πιο νέο και σύγχρονο υπάρχει που απευθύνονται σε ένα ανήσυχο κοινό, όλων των ηλικιών. Η παράσταση «Υπό έλεγχο» του Frédéric Sonntag ήταν η πρώτη για την νέα μας σκηνή. Ήρθε ο ίδιος στη Λάρισα και μας μετέφερε και τις εμπειρίες του και μας είπε ότι ενθουσιάστηκε με την πόλη.
Πως είδε ο Λαρισαίος το «στοίχημα» με την Πειραματική Σκηνή;
Είναι τεράστιο στοίχημα. Έπρεπε να ξεπεράσουμε παρεξηγήσεις στην κοινωνία. Άκουσαν Πειραματική και νόμιζαν ότι είναι Ερασιτεχνική. Δεν το κατάλαβα. Ο πειραματισμός σε οποιοδήποτε επίπεδο δεν έχει να κάνει με τον ερασιτεχνισμό. Κάποιοι άλλοι φοβήθηκαν για το τί θα έβλεπαν επί σκηνής. Αυτό δημιούργησε μια απόσταση. Να πούμε ότι η έναρξη έγινε σε μια περίοδο που δεν είχε παραστάσεις το Θ.Θ. και κατά συνέπεια δεν ήταν στον προγραμματισμό των θεατών. Μετά το Πάσχα που φέτος έπεσε νωρίς δεν πήραμε την… φόρα που θα έπρεπε για να προχωρήσει καλύτερα το εγχείρημα. Από το κοινό άκουσα πολλά και διαφορετικά πράγματα αναφορικά με την παράσταση. Άλλοι είπαν ότι είδαμε μια παράσταση ευρωπαϊκού επιπέδου. Έφευγαν πραγματικά ενθουσιασμένοι. Το νεανικό κοινό που ήρθε και ήταν πολύ κι έφυγε ευχαριστημένο.
Πάντως τέτοιο νεανικό κοινό να πούμε ότι δεν είχε το Θεσσαλικό Θέατρο;
Δεν μπορώ να το συγκρίνω, αλλά μου έλεγαν άνθρωποι που ήρθαν στις παραστάσεις ότι πρώτη φορά υπάρχει τέτοιο κοινό στο θέατρο.
Είναι κάτι που το κέρδισε η Πειραματική Σκηνή ακόμη και αν δεν έκανε αυτό το δυνατό ξεκίνημα.
Η επιτυχία στο θέατρο έχει συμβολικό χαρακτήρα. Παραστάσεις σαν αυτές της Πειραματικής Σκηνής μπορεί να μην έχουν άμεσα τεράστια ανταπόκριση στο κοινό, αλλά είναι επιδραστικές στο στίγμα και στο ύφος που αφήνουν στη ζωή της πόλης. Διαφορετική ήταν και η προβολή της παράστασης.
Τι περιμένουμε από εδώ και πέρα για το καλοκαίρι του 2018;
Έρχεται παράσταση στο Κηποθέατρο μετά από πολλά χρόνια με πρεμιέρα την 1η Ιουλίου με το έργο «Από το γάμο στο διαζύγιο». Μια «τρελή» κωμωδία του Ζορζ Φεϊντό. Δίπλα από αυτή την παράσταση είναι δύο μεγάλα μονόπρακτα τα οποία ο ίδιος ήθελε να τα βγάλει με αυτόν τον τίτλο το ένα είναι «Ο παρ’ ολίγον θάνατος της πεθεράς» και το δεύτερο «Η δυσκοιλιότητα του μπέμπη». Ένα σπίτι ολόκληρο χαλάει και όλο το πρόγραμμα αναστατώνεται. Θα κάνουμε μια μεγάλη περιοδεία. Το Θ.Θ. θα βγει εκτός μετά από πολλά χρόνια.
Το φθινοπωρινό πρόγραμμα τι θα έχει;
Θα ξεκινήσουμε με την παιδική σκηνή στην Πινακοθήκη. Στα τέλη Οκτωβρίου θα κάνουμε πρεμιέρα. Θέλουμε αυτή η συνέργεια να έχει ακόμη περισσότερο περιεχόμενο. Θα δούμε τον «Πινόκιο» του Πομμερά, μια διασκευή που δεν έχει παιχτεί στην Ελλάδα. Είναι από τα παιδικά έργα που αναδεικνύουν την σκοτεινή πλευρά των παραμυθιών. Το σκηνοθετεί η ταλαντούχα Ελένη Ευθυμίου. Έχουμε μια παράσταση την οποία θα σκηνοθετήσω εγώ. Πρόκειται για μια παράσταση του κινηματογραφικού σεναρίου «Το αίμα βάφτηκε κόκκινο». Αναφέρεται στο Κιλελέρ και τον Μαρίνο Αντύπα. Θα το δούμε στην κεντρική χειμερινή σκηνή. Πρόκειται για το μόχθο του κάμπου με έντονα τοπικά στοιχεία. Από τον Φεβρουάριο του 2019 κάνουμε μια συμπαραγωγή με το Δημοτικό Θέατρο Ιωαννίνων. Μιλάμε για το έργο «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ και στην συνέχεια έρχεται η Πειραματική Σκηνή με τον σκηνοθέτη Κώστα Λαμπρούλη. Το ραντεβού των Λαρισαίων είναι το Θ.Θ.
Το καλοκαίρι του 2019 έχει έκπληξη μαθαίνω. Μιλάμε για Αριστοφάνη και αρχαία κωμωδία;
Είναι πρωτοφανές. Συμβαίνει για πρώτη φορά στο Θ.Θ. Αυτός είναι ο προγραμματισμός. Θα επιδιώξουμε η παράσταση αυτή να πάει Επίδαυρο.
Έχουμε και εκπαιδευτική δράση του Θ.Θ.;
Από τον Οκτώβριο ξεκινάει αυτή η δράση σε εργαστήρια που απευθύνονται σε ενήλικες και σε εφήβους και παιδιά. Ένα δεύτερο κομμάτι θα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς που κάνουν θέατρο στην πόλη. Ενδέχεται να το εντάξουμε και στην δράση «Η Πόλη που Μαθαίνει». Μέσω της εκπαιδευτικής δράσης θέλουμε να μεταδώσουμε την γνώση στο γενικό πληθυσμό.
Αναδημοσίευση από : http://www.larissanet.gr