Table of Contents
Ικαρία 29-5-2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Εισήγηση στο Δ.Σ για το Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης 1»
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχουμε υπ όψιν το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, με την ονομασία «Κλεισθένης 1» , την απόφαση της Γ.Σ της ΚΕΔΕ καθώς και του κοινού συνεδρίου ΚΕΔΕ –ΕΝΠΕ με τις οποίες εκφράζεται η κατά πλειοψηφία απόρριψη του σχεδίου νόμου .
Υπενθυμίζουμε ότι πριν ακριβώς ένα χρόνο το θέμα απασχόλησε ξανά το Δ.Σ, όπου με την 88-2017 απόφαση του τοποθετήθηκε απέναντι στην τότε δημοσιευμένη πρόταση της επιτροπής που έχει συστήσει το Υπουργείο Εσωτερικών σχετικά με την σχεδιαζόμενη διοικητική μεταρρύθμιση. Σήμερα επανερχόμαστε πιστεύοντας ότι ο Δήμος μας πρέπει να πάρει θέση πριν κατατεθεί το οριστικό σχέδιο νόμου και προτείνουμε στο σώμα να υιοθετήσουμε την εξής πρόταση (σχέδιο Απόφασης) ως θέση του Δήμου Ικαρίας :
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία το κυρίαρχο στοιχείο της σχεδιαζόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης κατά την άποψη μας δεν είναι άλλο από την προσπάθεια να αξιοποιηθεί η ιδιαίτερη σχέση που έχει η Τ.Α με τον λαό για να προωθηθούν αποτελεσματικότερα μηχανισμοί που θα εφαρμόζουν την πολιτική που εκφράζεται τόσο από την σημερινή όσο και από την προηγούμενες κυβερνήσεις. Πολιτική που βάση των επισήμων θέσεων που εκφράζουν τα περισσότερα κόμματα τόσο της συγκυβέρνησης όσο και της αντιπολίτευσης, αναδεικνύει μια συγγένεια αν όχι ταύτιση σχετικά με τους βασικούς πολιτικούς στόχους της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης. Κατανοούμε της θέσεις που εκφράζονται από την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία αυτών των χώρων, αλλά διαφωνούμε ριζικά τόσο με τον χαρακτήρα της διοικητικής μεταρρύθμισης όσο και με τα επιχειρήματα που παρουσιάστηκαν.
Εκτίμηση μας είναι ότι με αφετηρία το νέο κύκλο των αναδιαρθρώσεων στο χώρο της Τοπικής Διοίκησης που φέρνει με το νομοσχέδιο “Κλεισθένης 1” η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στήνεται διευρυμένα ένα πλαίσιο αποπροσανατολισμού των εργατικών – λαϊκών στρωμάτων εν μέσω διευρυμένης φτώχειας, ανεργίας και γενικευμένης ανασφάλειας, που κλιμακώνεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της νέας φάσης αναμόρφωσης του πολιτικού συστήματος.
Αρχικά κάνουμε καθαρό ότι συμφωνούμε και στηρίζουμε, αφού άλλωστε αποτελεί από χρόνια διατυπωμένη θέση της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, την απλή αναλογική για την εκλογή του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμβουλίου στη βάση της ισοτιμίας της ψήφου. Αναφερόμαστε μόνο στην εκλογή των συμβουλίων γιατί η απλή αναλογική αναφέρεται, αλλά σε αυτό το Ν/Σ δεν υπάρχει απλή αναλογική. Η απλή αναλογική περιορίζεται ΜΟΝΟ στη διαδικασία εκλογής των μελών των συμβουλίων. Μέχρι εκεί στα υπόλοιπα όργανα υπάρχει θέμα.
Για παράδειγμα στην εκλογή του Δημάρχου έχουμε 2η Κυριακή (αρ.28) μεταξύ δύο συνδυασμών, για την εκλογή του πρόεδρου του Δ.Σ (αρ.71) Ο νομοθέτης λέει ότι προέρχεται από την Παράταξη του εκλεγέντος Δημάρχου, είτε αναδείχθηκε 1η είτε 2η είτε πιο χαμηλά με τις ισοψηφίες, οι επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου ορίζονται από τον πρόεδρο (αρ.75) δεν τις ορίζει το Δ.Σ. όπως ισχύει σήμερα, στην εκλογή των μελών της οικονομικής επιτροπής δεν υπάρχει απλή αναλογική (αρ.76) αλλά πλειοψηφικό. Δηλαδή με τα συστήματα αντιστοίχισης της ψήφου, της ισοτιμίας της ψήφου με το παραγόμενο εκλογικό αποτέλεσμα. Ορίζονται διαδοχικά σταδία αλλοίωσης .
Τέλος το Ν/Σ (αρ.4) αυξάνει τον αριθμό των Κοινοτήτων που διοικούνται από Μονοπρόσωπα όργανα (ήταν μέχρι 300 κατοίκους στο “Καλλικράτη”, γίνεται μέχρι 500) που εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο, και αυτό γίνεται τη στιγμή που ακούμε περί ενίσχυσης της Δημοκρατίας και της τοπικής συμμετοχής, ενώ και στις Κοινότητες άνω των 500, πηγαίνουμε σε έμμεση εκλογή του Προέδρου του Συμβουλίου Κοινότητας (αρ.80) και ο νομοθέτης λέει ότι η εκλογή πρέπει να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των μελών.
Ταυτόχρονα όμως πιστεύουμε ότι οι λεονταρισμοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ από τη μια μεριά και της ΝΔ και του πρώην ΠΑΣΟΚ από την άλλη, γύρω από το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής για τα Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια, είναι ένα ακόμη επεισόδιο αποπροσανατολισμού. Πέρα από αντιπαραθέσεις -υπαρκτές και ανύπαρκτες- επιδιώκεται από τη μεριά της κυβέρνησης προσπάθεια ευρύτατων συναινέσεων για να υπηρετηθεί πιο στέρεα η αντιλαϊκή ρότα. Για παράδειγμα, το σύνολο των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΑΝΕΛ και τα στελέχη τους σε ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ διαγκωνίζονται για το ποιος θα σηκώσει πιο ψηλά τη σημαία “της αποκέντρωσης και της επιχειρηματικότητας”. Απόδειξη είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των τοπικών αρχών, πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων, τα συλλογικά τους επιτελεία ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ που λειτουργούν με στελέχη των αντίστοιχων κομμάτων και όχι μόνο, διαχειρίστηκαν σε πλήρη σύμπνοια την ίδια πολιτική. Υλοποίησαν την πολιτική επιβολής φόρων, των ελαστικών σχέσεων εργασίας, της εμπορευματοποίησης κοινωνικών τομέων, αποδέχτηκαν την περιστολή της κρατικής χρηματοδότησης, τη διεύρυνση της ανταπόδοσης, της διασύνδεσης των τοπικών οργάνων με τις επιχειρήσεις και τις επιδιώξεις τους. Στόχος να παραιτηθούν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και τα λαϊκά στρώματα από τις ανάγκες τους, να προσαρμόσουν τη ζωή και το μέλλον των παιδιών τους στο άρμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της επανάκαμψης της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων ντόπιων και ξένων. Να ενσωματωθούν στο αφήγημα “του εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης”, στο σχέδιο κερδοφορίας του κεφαλαίου που περνάει πάνω από τη συντριβή και καθήλωση των εργατικών – λαϊκών αναγκών, δικαιωμάτων και διεκδικήσεων στα επιτρεπτά από το κεφάλαιο όρια. Στόχοι στους οποίους συμπίπτουν οι αστικές δυνάμεις στο σύνολό τους. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η κυβέρνηση:
- Προχωρά σε νέα ληστεία στο λαϊκό εισόδημα με την ένταξη στην ανταπόδοση και των Υπηρεσιών Πράσινου (αρ.182). Μέτρο που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των ανταποδοτικών τελών από το 2019. Ένας ακόμη αντιλαϊκός μποναμάς που προστίθεται σε σειρά από ήδη ψηφισμένα μέτρα που βουλιάζουν το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών και που υπογραμμίζει ότι η «ανάπτυξη» πατά πάνω στα αποκαΐδια των λαϊκών δικαιωμάτων και αναγκών.
- Προχωρά σε σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και νομιμοποίηση παλιών μέσω της Τοπικής Διοίκησης. Αυτό κατά τη γνώμη μας το προαναγγέλλουν και το προδικάζουν σειρά από διατάξεις, όπως αυτές της κατηγοριοποίησης των δήμων, καθώς και οι άλλες που φέρνουν σειρά από αλλαγές στην κατανομή των ΚΑΠ και τα κριτήρια που εισάγονται πχ. “ίδια” έσοδα, επιχειρηματικότητα, κ.α.
- Την ώρα που με βάση ψηφισμένο νόμο και το Μεσοπρόθεσμο οι ΚΑΠ παραμένουν καθηλωμένοι και μειωμένοι κατά 62% έως και το 2021 τουλάχιστον. Αυτό που στρατηγικά επιδιώκεται είναι οι πόροι της Τοπικής Διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα και η κρατική χρηματοδότηση να έχει “χαρακτήρα εξισορρόπησης”. Η κρατική χρηματοδότηση να συνεπικουρεί την επιχειρηματικότητα και τη φοροεισπρακτική δεινότητα των δήμων.
Με βάση το νομοσχέδιο, οι φορείς της Τοπικής Διοίκησης, δήμοι και Περιφέρειες, δημοτικές επιχειρήσεις, αναπτυξιακές Α.Ε, διαδημοτικά δίκτυα και οι σύνδεσμοί τους εξοπλίζονται με νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, πιο αποφασιστικά τις ανάγκες κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου.
Να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση αυτής της πολιτικής, να κάνουν “πιο ελκυστικό” το χώρο για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων. Παρά τις αντιρρήσεις των ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ ότι “δεν τρέχει ως θα έπρεπε” την αποκέντρωση, η κυβέρνηση με σειρά από διατάξεις και δυο κεφάλαια του νομοσχεδίου με τίτλο “Ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και της οικονομικής λειτουργίας των ΟΤΑ” και “Νέα πεδία αναπτυξιακής δράσης στην ΤΑ και τα ΝΠ των ΟΤΑ”, ανοίγει νέα πεδία για την άνθηση της επιχειρηματικότητας και την αποφασιστική συνδρομή της Τοπικής Διοίκησης σε έργα και υποδομές που υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς μονοπωλιακών ομίλων. Ζητήματα όπως αυτά της απελευθέρωσης της Ενέργειας και της προώθησης των ΑΠΕ, μεταφορές, αγροτική παραγωγή, διαχείριση των απορριμμάτων, επιχειρηματική αξιοποίηση φυσικών πόρων και δημοτικής γης από το τουριστικό και άλλο κεφάλαιο, η ληστρικά μακρόχρονη παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και των υποδομών με συνοδεία προκλητικών φοροαπαλλαγών και διευκολύνσεων, μπαίνουν σε προτεραιότητα.
- Νομοθετούν μια δήθεν αυτοτελή υπηρεσία με την κύρια αρμοδιότητα σε διορισμένο και με θητεία ανώτερο κρατικό υπάλληλο που προέρχεται από το Μητρώο Στελεχών, κάτω από τον έλεγχο του υπουργού Εσωτερικών και σειρά από άλλα διαχειριστικά όργανα ελέγχου και διαμεσολάβησης, που ανεξάρτητα από τις ετικέτες που τους δίνουν, στόχο έχουν την απρόσκοπτη υλοποίηση της γενικής αντιλαϊκής πολιτικής και πυρήνα της την ανάκαμψη της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Μια σειρά ρυθμίσεις του νομοσχεδίου στόχο έχουν, όπως διάσπαρτα αναφέρεται, “τον έλεγχο συμμόρφωσης των ΟΤΑ” και τη “διαρκή αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της κρατικής εποπτείας κλπ.” αφού η Τοπική Διοίκηση είναι μέρος του αστικού κράτους και υπηρετεί την ίδια πολιτική.
- Εδώ εντάσσονται και οι διατάξεις για το Οικονομικό Παρατηρητήριο, αυτοί που θα καταργούσαν το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, που ψηφίστηκε στο πλαίσιο υλοποίησης μνημονιακών δεσμεύσεων της Χώρας που τότε κατάγγελλαν ως δήθεν αγανακτισμένοι. Το περιλαμβάνουν στη “μεταρρύθμισή” τους επανάληψη των άρθρων του Παρατηρητηρίου και όλου του ασφυκτικού του πλέγματος. Η επανάληψη των άρθρων του Παρατηρητηρίου και των μνημονιακών παρελκομένων (Άρθρα 194 έως 199), με το ίδιο περιεχόμενο, είναι αποκαλυπτικά……
- Στις διατάξεις για το “Λογαριασμό εξυγίανσης των ΟΤΑ” το κύριο είναι ότι παραμένει η διάταξη που έχει περάσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι τυχόν προσφυγή των δήμων στο Λογαριασμό επιτρέπεται μόνο αφού πρώτα έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια αναζήτησης τραπεζικού δανεισμού τους. Αν οι τράπεζες δεν βρουν επενδυτικό ενδιαφέρον, αναλαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών να επιβάλει -σε προγραμματική συμφωνία με τον εκάστοτε δήμο- το σχέδιο, δηλαδή, συρρίκνωσης υπηρεσιών, επιπλέον φόρων, απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις κλπ.! Μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης ο δήμος και γνωστά τα υποζύγια που θα πληρώσουν.
- Παραμένει το άρθρο που επιτρέπει να παυτούν αιρετοί και όργανα “για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος με απόφαση υπουργού” και μένει το ίδιο ασαφές και απειλητικό για όποιον «δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις» του κράτους και του κεφαλαίου, για όποιον κοίταξε προς τη μεριά των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων.
- Σε αυτό το πλαίσιο σημαντικός είναι κατά γνώμη μας ο εξοβελισμός της Αρνητικής και Λευκής ψήφου για προϋπολογισμό, τεχνικό πρόγραμμα, κλπ που εισηγείται το Ν/Σ, με την αλλαγή του αποτελέσματος της άρνησης ψήφου και της λευκής ψήφου (Δημοτικό Συμβούλιο αρ.74 παρ.10 / Οικονομική & Ποιότητας στην παρ.10 του αρ.77 / Συμβούλιο Κοινότητας παρ.4 αρ.89). Η άρνηση ψήφου και η λευκή ψήφος πλέον δεν θα προστίθενται στις αρνητικές, δεν θα υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών, θα λογίζονται ως “παρών” μόνο για το σχηματισμό της απαρτίας.
Σαν “Λαϊκή Συσπείρωση” απορρίπτουμε και την παλιά και τη νέα κόπια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Διοίκηση. Οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν και εξελίσσονται, ούτε έφεραν ούτε θα φέρουν ανάπτυξη προς όφελος του λαού. Καμία φιλολαϊκή τοπική ή περιφερειακή πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιλαϊκή. Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική είναι στα χέρια και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κομμάτων της.
Η “Λαϊκή Συσπείρωση” στέκεται απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές. Με αυτήν τη θέση που αφορά τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα που πλήττονται, τους εκλεγμένους σε Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, επιδιώκουμε την οργάνωση της πάλης, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές. Η εναντίωση στις αντιδραστικές ανατροπές για εργαζόμενους και εκλεγμένους στα τοπικά και περιφερειακά όργανα σημαίνει πρώτα και κύρια την οργάνωση της πάλης για τη συνολική ανατροπή της πολιτικής κεφαλαίου και ΕΕ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να μην έχουμε αυταπάτες ότι είναι δυνατόν να υπάρξει τοπική ευημερία, να υπάρξουν φιλολαϊκές τοπικές νησίδες αντιμετώπισης των τοπικών και περιφερειακών ανισοτήτων. Η μεγάλη, αν όχι η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών προβλημάτων, είναι απόρροια της γενικής πολιτικής γραμμής. Για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Αυτοδιοίκηση, αλλά και σε αυτή που θα περιέλθει, δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι κυβερνήσεις. Ευθύνονται και εκείνες οι Τοπικές Αρχές, Δημοτικές και Περιφερειακές, οι οποίες δεν έβγαλαν άχνα όταν πλήττονταν ακόμα και οι εργαζόμενοι, αυτούς που λέμε συνεργάτες μας. Αντίθετα μάλιστα, έδωσαν απλόχερα χέρι βοηθείας για να περάσουν όλο αυτό το διάστημα αντιλαϊκές πολιτικές με την επιβολή φόρων, με την εμπορευματοποίηση κοινωνικών υποδομών, δεν ύψωσαν ανάστημα στα μεγάλα χρέη που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Συμβιβάστηκαν με τις παρακρατήσεις πόρων που το κράτος εισπράττει στο όνομα των Δήμων και δεν τους αποδίδει στους δήμους και κατά επέκταση στους δημότες από τους οποίους στερεί για μια ακόμα φορά έργα και υπηρεσίες τα οποία έχουν ήδη πληρώσει.
Κλείνοντας διατυπώνουμε μια πρόταση που πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσει ένα ελάχιστο κοινό διεκδικητικό πλαίσιο για την τοπική διοίκηση των νησιών μας και όχι μόνο.
Σχέδιο Απόφασης
Ο Δήμος Ικαρίας απορρίπτει το Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης 1»
Παρακολουθώντας την «διαβούλευση » που βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα σε Κυβέρνηση και ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ που αφορά την διοικητική μεταρρύθμιση, τονίζουμε τα εξής :
Για εμάς αυτή η «συζήτηση» ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει, είναι μέρος του πολέμου που δέχεται ο λαός μας. Ταυτόχρονα εκτιμούμε ως αναγκαία την απόρριψη της αντιλαϊκής πολιτικής, ανεξάρτητα από τον κυβερνητικό εκφραστή κόντρα στην λογική του «σφάξε με αγά μου να αγιάσω». Από αυτή την σκοπιά με βάση τις 197/2016 και 88-2017 αποφάσεις του Δημοτικού συμβουλίου Ικαρίας καλούμε όσους από τους αιρετούς επιμένουν να έχουν ως αφετηρία τους τον αγώνα και τις αγωνίες του λαού, να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής.
Να μην εγκλωβιστούν σε δήθεν ιδιαιτερότητες της Τοπικής Διοίκησης, σε ιαχές περί χάους και ακυβερνησίας δήμων και περιφερειών κ.ά. Κάτι τέτοιο συσκοτίζει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση, το ζήσαμε με άλλον τρόπο -εξίσου αποπροσανατολιστικό- και στη φάση που ήρθε και ψηφίστηκε ο “Καλλικράτης”.
Ρίχνει στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν πιο πιστά την κρατική και Τοπική Διοίκηση στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες.
Πιστεύοντας ότι χρειάζεται να διαμορφωθεί μια πρόταση που μπορεί να αποτελέσει ένα ελάχιστο κοινό διεκδικητικό πλαίσιο για την τοπική διοίκηση των νησιών μας και όχι μόνο.
Προτείνουμε να καλέσουμε τους δημότες μας και όλους τους εκλεγμένους στην Τοπική και περιφερειακή Αυτοδιοίκηση που ενδιαφέρονται για τα κοινωνικά προβλήματα με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών :
Να δηλώσουμε την αντίθεση μας στο κυβερνητικό σχέδιο νόμου λέγοντας
«Όχι στο παλιό και το νέο κύκλο των αντιδραστικών ανατροπών στην Τοπική Διοίκηση».
- Εντείνοντας τον αγώνα για αποκλειστικά δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς (Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία) με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος,
- Αντιτασσόμενοι στη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική διοίκηση που πρέπει να είναι ευθύνη του κεντρικού κράτος, γιατί αυτό θα σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του Λαού.
- Διεκδικούμε σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους.
- Διεκδικούμε να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά Δήμους και περιφέρειες σε πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
- Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε κεντρικό περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από : Πλημμύρες –πυρκαγιές – σεισμούς – άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα- Ρύπανση του νερού και του αέρα.
- Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό, για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για την λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών, (σε διαχείριση απορριμμάτων – υδάτων, κλπ)
- Διεκδικούμε να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία (π.χ Φ.Π.Α).
- Τέλος σε ότι αφορά την «συζήτηση» για το σύστημα εκλογής όλων των οργάνων της Τοπικής διοίκησης, εμμένουμε στην υποστήριξη της πρότασης που έχουμε καταθέσει πριν το 2010 να γίνεται με πραγματική απλή αναλογική στη βάση της ισοτιμίας της ψήφου.
Ικαρία 31-5-2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ικαρίας για τη διοικητική μεταρρύθμιση «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ 1»
Στην τελευταία συνεδρίαση (6η) του Δημοτικού Συμβουλίου Ικαρίας συζητήθηκε η θέση του σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης 1» και πήρε απόφαση, με την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου να στηρίζει την πρόταση (επισυνάπτεται) που κατέθεσε η Δημοτική Αρχή της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Πιο συγκεκριμένα την πρόταση στήριξαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της δημοτικής αρχής, λευκό ψήφισε η παράταξη «ΑΣΠΙ», η παράταξη «Ικα.Ρι.Α» και η παράταξη «ΠΕΑ» (έκτος ενός συμβούλου που τοποθετήθηκε δηλώνοντας παρών), ψήφισαν κατά της πρότασης που κατέθεσε η Δημοτική Αρχή, αναπτύσσοντας αναλυτικά τη θέση τους επί του νομοσχεδίου στις τοποθετήσεις τους, που υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές την πρόταση του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ο Δήμος Ικαρίας απορρίπτει το Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών «Κλεισθένης 1»
Παρακολουθώντας την «διαβούλευση » που βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα σε Κυβέρνηση και ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ που αφορά την διοικητική μεταρρύθμιση, τονίζουμε τα εξής :
Για εμάς αυτή η «συζήτηση» ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει, είναι μέρος του πολέμου που δέχεται ο λαός μας. Ταυτόχρονα εκτιμούμε ως αναγκαία την απόρριψη της αντιλαϊκής πολιτικής, ανεξάρτητα από τον κυβερνητικό εκφραστή κόντρα στην λογική του «σφάξε με αγά μου να αγιάσω». Από αυτή την σκοπιά με βάση τις 197/2016 και 88-2017 αποφάσεις του Δημοτικού συμβουλίου Ικαρίας καλούμε όσους από τους αιρετούς επιμένουν να έχουν ως αφετηρία τους τον αγώνα και τις αγωνίες του λαού, να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής.
Να μην εγκλωβιστούν σε δήθεν ιδιαιτερότητες της Τοπικής Διοίκησης, σε ιαχές περί χάους και ακυβερνησίας δήμων και περιφερειών κ.ά. Κάτι τέτοιο συσκοτίζει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση, το ζήσαμε με άλλον τρόπο -εξίσου αποπροσανατολιστικό- και στη φάση που ήρθε και ψηφίστηκε ο “Καλλικράτης”.
Ρίχνει στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν πιο πιστά την κρατική και Τοπική Διοίκηση στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες.
Πιστεύοντας ότι χρειάζεται να διαμορφωθεί μια πρόταση που μπορεί να αποτελέσει ένα ελάχιστο κοινό διεκδικητικό πλαίσιο για την τοπική διοίκηση των νησιών μας και όχι μόνο.
Προτείνουμε να καλέσουμε τους δημότες μας και όλους τους εκλεγμένους στην Τοπική και περιφερειακή Αυτοδιοίκηση που ενδιαφέρονται για τα κοινωνικά προβλήματα με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών :
Να δηλώσουμε την αντίθεση μας στο κυβερνητικό σχέδιο νόμου λέγοντας
«Όχι στο παλιό και το νέο κύκλο των αντιδραστικών ανατροπών στην Τοπική Διοίκηση».
- Εντείνοντας τον αγώνα για αποκλειστικά δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς (Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία) με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος,
- Αντιτασσόμενοι στη μεταφορά αρμοδιοτήτων στην τοπική διοίκηση που πρέπει να είναι ευθύνη του κεντρικού κράτος, γιατί αυτό θα σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του Λαού.
- Διεκδικούμε σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους.
- Διεκδικούμε να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά Δήμους και περιφέρειες σε πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
- Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε κεντρικό περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από : Πλημμύρες –πυρκαγιές – σεισμούς – άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα- Ρύπανση του νερού και του αέρα.
- Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό, για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για την λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών, (σε διαχείριση απορριμμάτων – υδάτων, κλπ)
- Διεκδικούμε να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία (π.χ Φ.Π.Α).
- Τέλος σε ότι αφορά την «συζήτηση» για το σύστημα εκλογής όλων των οργάνων της Τοπικής διοίκησης, εμμένουμε στην υποστήριξη της πρότασης που έχουμε καταθέσει πριν το 2010 να γίνεται με πραγματική απλή αναλογική στη βάση της ισοτιμίας της ψήφου.
Δήμος Ικαρίας