Η κρίση οδήγησε σε λουκέτο δεκάδες εταιρίες στη χώρα μας καθώς η μείωση της κατανάλωσης από την μία και η αύξηση της φορολογίας με το κλείσιμο της στρόφιγγας των τραπεζικών δανείων από την άλλη, τις έφεραν σε δυσχερή οικονομική θέση.
Υπήρξαν όμως και εταιρείες, οι οποίες η κρίση τις έκανε να γιγαντωθούν τόσο εντός όσο και ελληνικών συνόρων.
Είτε εξαιτίας του τομέα που δραστηριοποιούνται τους, είτε λόγω της χρηστής διοίκησης και της μικρής τους έκθεσης στο τραπεζικό δανεισμό ή ακόμη γιατί επεκταθεί έγκαιρα στις αγορές του εξωτερικού, οι εταιρείες αυτές κατάφεραν να ξεπεράσουν το σκόπελο της κρίσης και να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους.
Η Μέγα Γύρος κατακτά τις ξένες αγορές
Σε νέες ευρωπαϊκές αγορές επεκτείνεται μέσω εξαγωγών η εταιρεία Μέγας Γύρος. Η διοίκηση της εταιρείας, υπό τους Ν. Λούστα και Γ. Νίκα, βλέποντας το κενό που υπάρχει στην αγορά της Ευρώπης για τα προϊόντα ψητοπωλείου, δημιούργησε ένα δυναμικό επεκτατικό πλάνο τα τελευταία δύο χρόνια. Δημιουργώντας τις κατάλληλες συνεργασίες εκτιμά ότι έχει πλέον εδραιωθεί στις τρεις μεγαλύτερες αγορές, της Κύπρου της Γερμανίας και της Αγγλίας, έχοντας ταυτόχρονα στο πορτφόλιό της αγορές όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία.
Σήμερα είναι η μεγαλύτερη σε παράγωγη γύρου όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, παράγοντας ημερησίως πάνω από 30 τόνους γύρο, 200 χιλ. σουβλάκια και 5 τόνους κρεατοσκευασμάτων για λογαριασμό της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2007 με βασικό μέτοχο τον Γιώργο Νίκα και το Νίκο Λούστα, ενώ προχώρησε στην δημιουργία εργοστασίου στην Αμερική το Μάιο του 2014 διοακινώντας κάθε μέρα περισσότερους από 12 τόνους γύρο – στα δικά της καταστήματα και σε άλλους πελάτες της.
Οι πωλήσεις της θυγατρικής της Μέγα Γύρος στην Αμερική το 2016 έτρεξαν με ρυθμό αύξησης 68% και ανήλθαν σε 4,676 εκατ. δολάρια ενώ οι ζημιές της περιορίσθηκαν στα 606 χιλ. ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις άγγιξαν τα 30,634 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 13,6% σε σχέση με το 2015, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 11,1% στα 3,717 εκατ. ευρώ, τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 19,2% στα 2,566 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων κατά 28,7% στα 1,483 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 16,1% στα 1,083 εκατ. ευρώ.
Drops Laundry: Τα καθαριστήρια της «κρίσης»
Δημιουργήθηκε το 2011 εν μέσω κρίσης και κατάφερε να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση του κλάδου, ενώ πρόσφατα επέκτεινε τις δραστηριότητες της και εκτός Ελλάδας.
Η ελληνική αλυσίδα στεγνοκαθαριστηρίων Drops Laundry Services έχει καταφέρει μέσα σε μερικά χρόνια να διαθέτει ένα δίκτυο 14 καταστημάτων, σε 13 περιοχές της Αττικής: Νέο Ψυχικό, Νέα Ερυθραία, Χαλάνδρι, Κηφισιά, Πεντέλη, Παλαιό Φάληρο, Νέα Ιωνία, Κολωνάκι, Πανόρμου, Σπάτα, Αγ. Παρασκευή, Χαϊδάρι, Αιγάλεω.
Η Drops Laundry Services είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στην Ελλάδα στον κλάδο του καθαρισμού ιματισμού, η οποία ξεχωρίζει για τη μοντέρνα, λιτή αισθητική που εφαρμόζει στα καταστήματά της καθώς και για την πολιτική κοινωνικής ευθύνης που υιοθέτησε από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της.
Έχει εισάγει στην αγορά την καινοτόμο υπηρεσία Drops Delivery, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να κερδίσουν χρόνο στην παράδοση και παραλαβή των ρούχων τους.
Παράλληλα, η υπερσύγχρονη κεντρική μονάδα καθαρισμού στα Σπάτα πληροί όλες τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές καθώς διαθέτει τα πιο πρωτοποριακά μηχανήματα στην Ελληνική αγορά με νέες μεθόδους καθαρισμού φιλικές στο περιβάλλον.
Πρόσφατα η εταιρεία εγκαινίασε την παρουσία της στη Κύπρο, και συγκεκριμένα στη Λεμεσό, επιλέγοντας σημεία «κλειδιά» στην πόλη για τα νέα της καταστήματα όπως η Μέσα Γειτονιά και η Σκλαβενίτης Υπεραγορά Colombia.
Η παρουσία της Drops Laundry στην Κύπρο σηματοδοτεί το άνοιγμα της πρωτοπόρας Ελληνικής εταιρείας σε νέες αγορές επιδιώκοντας να προσφέρει τη μοναδική τεχνογνωσία και την απαράμιλλη ποιότητα των υπηρεσιών της και να χτίσει σταδιακά την αλυσίδα της σε περισσότερα σημεία του νησιού.
Σαράντης: Εκτόξευση κερδών και πωλήσεων
Έχει καταφέρει αν και δραστηριοποιείται στον κλάδο της λιανικής ο οποίος έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από την κρίση, εντούτοις η ίδια αυξάνει συνεχώς τις πωλήσεις και τα κέρδη της.
Στο σύνολο της χρήσης του 2016 η εταιρεία Σαράντης αύξησε τις πωλήσεις κατά 18,03% και διαμορφώθηκαν στα 329 εκατ. ευρώ και τα καθαρά της κέρδη κατά 23,95% σε 24,52 εκατ. ευρώ από 19,78 εκατ. ευρώ τη στιγμή που ο κλάδος της λιανικής παρουσιάζει κάθε χρόνο σημαντική υποχώρηση μεγεθών, η ζήτηση μειώνεται, οι καταναλωτές υποφέρουν από έλλειψη ρευστότητας, οι ανταγωνιστικές εταιρίες εμφανίζουν ζημιές, ενώ οι εξαγωγές μειώνονται.
Είναι ενδεικτικό ότι ακόμη και οι πωλήσεις του Ομίλου στη Ελλάδα σημείωσαν άνοδο 16,77% στα 119,76 εκατ. ευρώ απόδοση εντυπωσιακή συγκριτικά με την τάση του λιανικού εμπορίου.
Πώς το καταφέρνει; Ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός της, η εξωστρέφεια αλλά και οι πρόσφατες εξαγορές σημάτων (AVA και Noxzema) έχουν καταφέρει να δώσουν σημαντική ώθηση στο Όμιλο, που συνεχίζει το σερί των θετικών επιδόσεων.
Μάλιστα ο Όμιλος είναι πιθανόν να προχωρήσει στην εξαγορά ενός ακόμη σήματος, που θα προσδώσει σημαντική υπεραξία στα οικονομικά του μεγέθη.
Όμως η Σαράντης κατάφερε εγκαίρως στραφεί στις εξωτερικές αγορές, διαθέτοντας εργοστάσια παραγωγής στις βαλκανικές χώρες και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, εξαγοράζοντας εταιρίες με δυνατό know how.
Έτσι την τελευταία πενταετία ο Όμιλος κατάφερε να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που γέννησε η κρίση. Χρησιµοποίησε την ταµειακή άνεσή του, διέγνωσε τις ευκαιρίες και προχώρησε σε µπαράζ εξαγορών στις κατηγορίες των καλλυντικών και των οικιακών ειδών (Elmiplant, Kolastyna, Astrid) που ενίσχυσαν το χαρτοφυλάκιό του, τα µερίδια αγοράς, τους τζίρους και την κερδοφορία του.
ΜΕΓΑ: Καινοτόμα προϊόντα προσωπικής υγιεινής
Πρόκειται για τις πιο εξελιγμένες ελληνικές βιομηχανίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη με παρουσία – συνεργασία σε πάνω από 30 χώρες.
Κατά την πενταετία της οικονομικής κρίσης (2010-2014) η ΜΕΓΑ με τα προϊόντα EveryDay, Babylino, Pom Pon, BabyCare, Sani κ.ά. κατάφερε να βγει νικήτρια, αυξάνοντας τον τζίρο της κατά 60%, συνεχίζοντας το επενδυτικό της πλάνο (επενδύσεις πάνω από 35 εκατ. ευρώ) και αυξάνοντας το προσωπικό της πάνω από 45%. Παράλληλα η εταιρεία λαμβάνει διακρίσεις και βραβεία, όπως για 5η συνεχή χρονιά τη διάκριση «True Leader».
Σημειώνεται ότι η ΜΕΓΑ, η οποία ιδρύθηκε το 1981 από τον Κωνσταντίνο Βιτουλαδίτη, ξεκίνησε ως εταιρεία παραγωγής ωτοκαθαριστών και σταδιακά ολοκλήρωσε την παρουσία της σε όλους τους τομείς προϊόντων προσωπικής υγιεινής, πραγματοποιώντας τις ανάλογες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής και συστήματα ποιοτικού ελέγχου. Σήμερα προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων, με διάφορες μάρκες, όπως σερβιέτες και σερβιετάκια EveryDay, βρεφικές πάνες Babylino, προϊόντα ακράτειας Sani, βαμβάκι ΜΕΓΑ, δίσκοι και μαντίλια ντεμακιγιάζ Pom Pon, υγρά αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια Wet Hankies κ.ά.
Chipita: Έφερε την έδρα της στην Ελλάδα και προχώρησε σε εξαγορές
Αντίθετα με την τάση των επιχειρήσεων να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό, λόγω της υψηλής φορολόγησης, η Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου «μεταφέρθηκε» από την Κύπρο στην Ελλάδα.
Πρόσφατα η εταιρεία που αποτελεί έναν από τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς, απέκτησε την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται και για την εξαγορά της Βίκη.
Το 2016, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση υπέστη βαρύ πλήγμα, οι πωλήσεις της Chipita κατέγραψαν διψήφια αύξηση κατά 10,7% και διαμορφώθηκαν στα 91 εκατ. ευρώ, από 79 εκατ. ευρώ το 2015 ενισχυμένες από την επιτυχή προώθηση στην αγορά νέων chips και των νέων προϊόντων «Choco Rocks» και «Molto».
Ο Όμιλος σήμερα διαθέτει 11 δικά του εργοστάσια σε Βουλγαρία, Ελλάδα, Ινδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία και Τουρκία, λειτουργώντας 38 γραμμές παραγωγής. Επίσης, έχει παρουσία με 6 εργοστάσια και 28 γραμμές παραγωγής σε Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία, όπου δραστηριοποιείται μέσω στρατηγικών
Εξάλλου μέσα στο 2016 ξεκίνησε η λειτουργία της νέας γραμμής Bake Rolls στην Πολωνία σε νέες εγκαταστάσεις στο υφιστάμενο εργοστάσιο. Το μειωμένο κόστος μεταφοράς και η ευκολότερη πρόσβαση σε αγορές, όπως η Γερμανία, οι Βαλτικές και οι χώρες με εμπορική παρουσία, όπως η Τσεχία, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, ανοίγουν σημαντικές προοπτικές για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
Αναδημοσίευση από : http://www.insider.gr