Η οικογένεια Βασίλαρου από την Ικαρία μέσω της Vasilaros & Sons εδώ και τέσσερις γενιές “κρύβεται” πίσω από τον καφέ που σερβίρεται στα περισσότερα σημεία στη Νέα Υόρκη
Πριν τα Starbucks έρθουν και κυριαρχήσουν με τα ροφήματα τους όλο τον κόσμο οι Αμερικάνοι ξυπνούσαν με τον καφέ που έπαιρναν από τα συνοικιακά καταστήματα. Αρκετά από αυτά δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό και έκλεισαν, όχι όμως όλα. Τα περισσότερα από αυτά που έχουν παραμείνει ζωντανά προμηθεύονται καφέ από την Vasilaros & Sons η οποία του χρόνου θα γιορτάσει τα 100 χρόνια της.
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 19ου αιώνα όταν ο Αντώνιος Βασίλαρος άφηνε πίσω του την Ικαρία για να αναζητήσει μια καλύτερη τύχη στην Αμερική. Δούλευε σε δύο εστιατόρια ως σερβιτόρος εφτά ημέρες την εβδομάδα και όταν ξέκλεβε χρόνο επισκέπτονταν την δημόσια βιβλιοθήκη για να μάθει γραφή και ανάγνωση στην γλώσσα της νέας του πατρίδας.
To ρεπορτάζ του ABC για την Vassileros & Sons
Τα χρήματα που κέρδιζε από την πώληση των κόκκων καφέ τα επένδυε χρηματοδοτώντας ομογενείς που ήθελαν να ανοίξουν τα δικά τους καφενεία. Σύμφωνα με την οικογένεια ο Αντώνιος Βασίλαρος ο πρεσβύτερος ήταν τόσο δημοφιλής στην ελληνική κοινότητα που της Νέας Υόρκης με αποτέλεσμα να φέρεται ότι είχε περισσότερα από 300 βαφτιστήρια.
Οι δεκαετίες περνούσαν οι δουλειές μεγάλωναν αλλά η Vasilaros & Sons παρέμεινε η οικογενειακή επιχείρηση που τροφοδοτούσε πλέον όχι μόνο τα ελληνικά καφενεία αλλά τα περισσότερα καφέ της Νεας Υόρκης. Σήμερα που στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται η τέταρτη γενιά η Vasilaros & Sons είναι οι “άγνωστοι” που τροφοδοτούν τα περισσότερα ανεξάρτητα cafe ή μικρές αλυσίδες της Νέας Υόρκης. Ο καφές τους φτάνει σε περισσότερα από 2.000 εστιατόρια και υπολογίζεται ότι σερβίρονται από αυτόν περισσότερες από 5 εκατ. κούπες την εβδομάδα. Ανάμεσα στους πελάτες τους είναι οι περισσότεροι πυροσβεστικοί σταθμοί της πόλης καθώς και η Ακαδημία Αστυνομίας.
Πριν λίγα χρόνια η Vasilaros & Sons αποφάσισε να γίνει πιο εξωστρεφής και να αρχίσει να κάνει γνωστό το όνομα της και την ιστορία της και στους καταναλωτές. Αυτό εξαιτίας της εισόδου της στον espresso με την επωνυμία Vassi. Έτσι το 2013 όταν στην Νέα Υόρκη διεξάγονταν δημοτικές εκλογές o Τζον Βασίλαρος, νυν πρόεδρος της εταιρείας “κατήλθε” ως υποψήφιος για διαφημιστικούς σκοπούς. Τυπώθηκαν αφίσες και γυρίστηκε διαφημιστικό όπου πρωταγωνιστούσε ο κωμικός Λιούις Μπλακ ο οποίος εξηγούσε γιατί ο Βασίλαρος θα ήταν ο καλύτερος δήμαρχος της Νέας Υόρκης. Στην ιστοσελίδα που είχε δημιουργηθεί για να στηρίξει την καμπάνια αναφέρονταν όμως “δυστυχώς, ο Τζον Βασίλαρος, έχει αποφασίσει να μην είναι υποψήφιος για δήμαρχος της Νέας Υόρκης. Είναι πολύ απασχολημένος με το να διοικεί την καλύτερη επιχείρηση καφέ της Νέας Υόρκης”.
Το επόμενο μεγάλο βήμα εξωστρέφειας για την ομογενειακή επιχείρηση αναμένεται το 2018 με αφορμή την συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της από τον Ικαριώτη Αντώνιο Βασίλαρο. Η πίεση που δέχεται πλέον από τις αλυσίδες καφέ είναι μεγάλη και αυτό που προσπαθεί να ενημερώσει τους Νεοϋορκέζους η Vasilaros & Sons είναι η αξία, η ποιότητα και η συνέπεια που τους ενώνει μέσω του καφέ τους για έναν ολόκληρο αιώνα.
news247.gr