Με συγκεκριμένες δεσμεύσεις προς όφελος του επιβατικού κοινού αλλά και στο να «παραχωρήσει χώρο» σε ανταγωνιστές της που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε ακτοπλοϊκές γραμμές στην Παροναξία και το βόρειο Αιγαίο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το πράσινο φως για την υλοποίηση της συμφωνίας που αφορά την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Hellenic Seaways από τον όμιλο της Attica Group.
Συγκεκριμένα, η Attica ανέλαβε έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μεταξύ άλλων, τις κάτωθι δεσμεύσεις, με άξονες την απελευθέρωση «ζήτησης του χώρου» για τη διευκόλυνση εισόδου ανταγωνιστών της σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή δεσπόζουσα θέση, τη μείωση της ισχύος της σε πανελλήνιο επίπεδο σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed 7, καθώς και τη διατήρηση της συχνότητας των δρομολογίων και του ύψους των ναύλων στα υφιστάμενα επίπεδα.
Ειδικότερα η Attica δεσμεύτηκε ότι:
1. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στα ακόλουθα δρομολόγια, η ίδια θα σταματήσει να εκτελεί τα δρομολόγια που εξυπηρετούνται (i) με ταχύπλοα πλοία, στις γραμμές (α) Αττική – Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος – Αττική και (γ) Αττική – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός / Αμοργός – Κουφονήσια
-Νάξος – Πάρος – Αττική και (ii) με συμβατικό πλοίο στη γραμμή Αττική – Πάρος – Νάξος
-Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος – Νάξος – Πάρος – Αττική, με αναχώρηση απογευματινές/βραδινές ώρες από την Αττική.
2. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία (α) Αττική – Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Πάτμος / Πάτμος – Αττική και (γ) Αττική – Χίος και Μυτιλήνη/ Χίος και Μυτιλήνη – Αττική, η ίδια θα μειώσει τις προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία στους λιμένες των ανωτέρω νήσων.
3. Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος – ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στο δρομολόγιο Αττική – Πάρος – Νάξος – Θήρα/ Θήρα – Νάξος – Πάρος – Αττική, με προσεγγίσεις στην Ίο, θα μεταθέσει την ώρα αναχώρησης του πρωινού της δρομολογίου στην ανωτέρω γραμμή κατά τριανταπέντε (35΄) λεπτά τουλάχιστον.
4. Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι – ανταγωνιστές στις γραμμές (α) Αττική – Σύρος / Σύρος – Αττική, (β) Αττική – Ίος – Θήρα/ Θήρα – Ίος – Αττική και (γ) Αττική -Πάρος – Νάξος – Κουφονήσια – Αμοργός / Αμοργός – Κουφονήσια – Νάξος – Πάρος – Αττική, θα αποσύρει2 (α) από την ελληνική ακτοπλοΐα το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο HIGHSPEED 4 και (β) από τις ανωτέρω υπό 1-3 γραμμές, ένα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο και ένα συμβατικό πλοίο.
5. Δεν θα αυξήσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο και Θήρα, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
6. Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε θα μειώσει ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά) τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο3, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
7. Δεν θα αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον υφιστάμενο ναύλο/τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ίο, Θήρα και Πάτμο για τρία (3) έτη, και στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε (5) έτη.
8. Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία προσέγγιση την εβδομάδα τις εβδομαδιαίες προσεγγίσεις της προς τρεις (3) νήσους άγονης γραμμής, στις οποίες δεν πραγματοποιούνται επί του παρόντος δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία και θα δημιουργήσει σύνδεση στην ελληνική ακτοπλοΐα σε προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η Attica, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή εταιρία.
Για την ορθή εκπλήρωση των όρων των δεσμεύσεων πρόκειται να ορισθεί εντολοδόχος, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης , δύναται να επιβληθεί στην Attica Group πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης. Κατά την κρίση της Επιτροπής, τα προαναφερόμενα διορθωτικά μέτρα σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων Superfast XII και Highspeed 7 είναι επαρκή, κατάλληλα και αναλογικά για να διασφαλίσουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στις επιμέρους σχετικές αγορές.
Αναδημοσίευση από : http://www.insider.gr