Home ΚοινωνίαΕλλάδα Απάντηση του Διοικητή Δημόσιας Αρχής Λιμένων σε δημοσίευμα του κ. Τάσου Τέλλογλου στην “Καθημερινή”

Απάντηση του Διοικητή Δημόσιας Αρχής Λιμένων σε δημοσίευμα του κ. Τάσου Τέλλογλου στην “Καθημερινή”

by ikariaki.gr
16 views

Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Απάντηση Διοικητή Δημόσιας Αρχής Λιμένων σε δημοσίευμα κ. Τάσου Τέλλογλου με τίτλο «Η Cosco ταράζει τα νερά και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος»»

 

Κατόπιν δημοσιεύματος στη μόνιμη στήλη «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»  με συντάκτη το δημοσιογράφο κ. Τάσο Τέλλογλου και τίτλο «Η Cosco ταράζει τα νερά και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος», ο Διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων κ. Δημοσθένης Π. Μπακόπουλος προέβη στην κάτωθι δήλωση:

 

«Το δημοσίευμα της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» με συντάκτη το δημοσιογράφο κ. Τάσο Τέλλογλου και τίτλο «Η Cosco ταράζει τα νερά και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος» έχει συνταχθεί κατά παράβαση κάθε δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δεδομένου ότι δεν προηγήθηκε οποιαδήποτε επικοινωνία του συντάκτη με τη Δημόσια Αρχή Λιμένων, από την οποία ευχερώς θα προέκυπτε η ανακρίβεια και αναλήθεια των γραφομένων, που αφορούν τόσο στην Αρχή, όσο και στο πρόσωπό μου.

 

Προς αποκατάσταση της αλήθειας, διευκρινίζονται τα εξής:

 

α) Η Δημόσια Αρχή Λιμένων αποτελεί το φορέα άσκησης δημόσιας εξουσίας στο Λιμένα Πειραιά και έχει ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να μεριμνά για την προσήκουσα υλοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΠ ΑΕ, που κυρώθηκε με το ν. 4404/2016. Κατά συνέπεια, μοναδικός σκοπός της είναι η προσήκουσα υλοποίηση των συμφωνημένων και όχι η δημιουργία «μετώπων» με οποιονδήποτε.

 

β) Ούτε η Δημόσια Αρχή Λιμένων, ούτε εγώ προσωπικά έχουμε σχηματίσει οποιοδήποτε «μέτωπο» με οποιοδήποτε επιχειρηματία, είτε «μέσα», είτε «έξω» «από τη διανομή του πλούτου που θα παράγεται στο λιμάνι». Επιπρόσθετα, η Δημόσια Αρχή Λιμένων δεν είναι ούτε πάροχος, ούτε λήπτης λιμενικών υπηρεσιών, αλλά δημόσια υπηρεσία. Κατά συνέπεια, μοναδικό σκοπό έχει την τήρηση του νόμου και όχι τη διαχείριση οποιασδήποτε μορφής και ταυτότητας επιχειρηματικών συμφερόντων, από τα οποία δεν έχει καμία απολύτως εξάρτηση.

 

γ) Η Δημόσια Αρχή Λιμένων ουδέποτε οργάνωσε «χωριστή διαβούλευση για το master plan του ΟΛΠ». Το ακριβές είναι ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά άσκησε την ρητά προβλεπόμενη από το άρθρο 131 παρ. 5 περ. στ’ ν. 4389/2016  αρμοδιότητά της να συγκαλεί ανά τρεις (3) μήνες Συνέλευση Διαβούλευσης για οποιοδήποτε θέμα αφορά στο Λιμένα Πειραιά. Τα αποτελέσματα της Συνέλευσης Διαβούλευσης, που έλαβε χώρα στις 7/2/2018, έχουν ήδη αναρτηθεί στο διαδίκτυο. Είναι θέμα απλής ανάγνωσης να διαπιστώσει οποιοσδήποτε ότι η Αρχή συμπέρανε αφενός ότι «Η ΟΛΠ ΑΕ έχει όντως καταβάλει σημαντική προσπάθεια προκειμένου όχι μόνο να ανταποκριθεί στις  συμβατικές της υποχρεώσεις, αλλά και να συμβάλει στην ανάπτυξη της παραλιμένιας περιοχής», αφετέρου ότι «Η ΔΑΛΠ αντιμετωπίζει αναμφίβολα θετικά τις αναπτυξιακές συνέπειες που θα έχει για το Λιμένα Πειραιά η προσήκουσα υλοποίηση του υπό κατάρτιση Master Plan.»

 

δ) Η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά κάλεσε εγγράφως την ΟΛΠ ΑΕ να προσέλθει σε «επαρκείς διαβουλεύσεις», σύμφωνα με όσα ρητά ορίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6.2 (β) της Σύμβασης Παραχώρησης, όπου με σαφήνεια αναφέρεται ότι το Master Plan ΟΛΠ ΑΕ πρέπει μεταξύ άλλων να περιέχει έκθεση για το αποτέλεσμα διαβούλευσης με χρήστες, κοινότητα, επιχειρήσεις και δημόσιες αρχές, να αποκομίζει όφελος από προηγούμενες επαρκείς διαβουλεύσεις με σημαντικούς μεταφορείς, την Αρχή Λιμένος, ΓΕΝ, ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ΣΕΠ ΑΕ και να συνοδεύεται από γραπτή δήλωση για τις απόψεις των ατόμων των οποίων τις παρατηρήσεις έλαβε υπόψιν η ΟΛΠ ΑΕ κατά την κατάρτιση του Master Plan.

 

ε)  Ούτε η Δημόσια Αρχή Λιμένων, ούτε εγώ προσωπικά έχουμε παράσχει οποιασδήποτε μορφής «βοήθεια» σε οποιονδήποτε αναφορικά με οποιαδήποτε λιμενική υπηρεσία. Ωστόσο, με την ιδιότητα του Διοικητή της Αρχής κατέθεσα πράγματι ενώπιον της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής το με αριθμό πρωτοκόλλου 108/2017 έγγραφό μου, με το οποίο, αφενός ανέλυα σε είκοσι πέντε (25) σελίδες το σκάνδαλο των φωτογραφικών διαγωνισμών δημιουργίας μονοπωλίων στη διαχείριση των υγρών, στερεών και επικινδύνων αποβλήτων των λιμένων, αφετέρου διατύπωνα τη στήριξή μου σε άρθρο Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που αφορούσε στον εξορθολογισμό της διαχείρισης των αποβλήτων που παράγονται στα πλοία και τελικά υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία.

 

στ) Αναφορικά με το ανορθολογικό σύστημα  χρέωσης και είσπραξης τελών αποβλήτων από την ΟΛΠ ΑΕ, η Αρχή έχει απευθυνθεί σε αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές και σέβεται τη μυστικότητα της ποινικής προδικασίας.

 

ζ) Αναφορικά με το εγκαταλελειμμένο πλοίο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», η Αρχή έχει ομοίως απευθυνθεί στις αρμόδιες Αρχές για πιθανολογούμενη ζημία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου ύψους τουλάχιστον  ΕΥΡΩ 1.099.939,98 και σέβεται και στην περίπτωση αυτή τη μυστικότητα της ποινικής προδικασίας.

 

η) Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, έχω την υποχρέωση να διασφαλίσω ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και η ΟΛΠ ΑΕ θα συνυπάρξουν αρμονικά τα επόμενα χρόνια με κοινό στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση του Λιμένα Πειραιά και την προσήκουσα υλοποίηση των συμφωνημένων. Ανακριβή δημοσιεύματα, που επιχειρούν να επινοήσουν «μέτωπα» και αντιπάλους εκεί που δεν υπάρχουν, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επηρεάσουν την αταλάντευτη προσήλωσή μας στη νομιμότητα, ακόμα και εάν έχουμε αντιληφθεί ότι τελικά τα συμφέροντα με ονοματεπώνυμο, που ενοχλούνται, είναι περισσότερα από όσα υποθέταμε αρχικά.

 

Το δημοσίευμα της “Καθημερινής” του κ. Τ. Τέλλογλου :

http://www.kathimerini.gr/953108/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/h-cosco-tarazei-ta-nera-kai-sth-nayphgoepiskeyastikh-zwnh-toy-peramatos

 

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue