Home ΣυγκοινωνίεςΑκτοπλοϊκό Προβληματική η ακτοπλοΐκή σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου

Προβληματική η ακτοπλοΐκή σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου

by ikariaki.gr
7 views

Βλάβες, καθυστερήσεις, ταλαιπωρίες σε σχεδόν καθημερινή βάση

Την ίδια ώρα οι θεσμικοί παράγοντες συμμετέχουν σε διημερίδα και αναζητούν λύσεις, με τα οικονομικά προβλήματα να έχουν χτυπήσει την ακτοπλοΐα, που έχει μειώσει τον αριθμό των δρομολογίων, ενώ έχει αυξηθεί σημαντικά η ηλικία των πλοίων. Aπλήρωτοι παραμένουν αρκετοί εργαζόμενοι στην ακτοπλοΐα, ενώ ερωτήσεις στη Βουλή καταθέτουν βουλευτές από τη νησιωτική Ελλάδα.

Στη σκιά συνεχών προβλημάτων διεξάγεται στη Μυτιλήνη η διημερίδα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου, με πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Ήδη την Κυριακή 25 Αυγούστου γι΄ άλλη μια φορά σημειώθηκε βλάβη στο ηλικίας 40 ετών European Express, με αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών που επέστρεφαν από τα λιμάνια της Σάμου, των Φούρνων και της Ικαρίας για τον Πειραιά.

Υπενθμίζεται ότι σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση χαλάει ο καταπέλτης του πλοίου, γεγονός που μετά από έντονες διαμαρτυρίες των τοπικών κοινωνιών, είχε ως συνέπεια την απόσυρσή του από τη γραμμή Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο και τη μεταφορά του στη γραμμή Πειραιάς – Ικαρία – Φούρνοι – Σάμος.

Για τη βλάβη της προηγούμενης εβδομάδας στο ίδιο πλοίο, κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή, από τη βουλευτή Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Α. Καλογερή.

Επίσης νέα καθυστέρηση σημειώθηκε στο δρομολόγιο του πλοίου «Ταξιάρχης». Τα σχόλια στα ΜΜΕ των νησιών του Αιγαίου, δίνουν και παίρνουν, με κοινό χαρακτηριστικό, ότι δεν αναμένουν ιδιαίτερα αποτελέσματα από τις εργασίες της διημερίδας.

Το πρόγραμμα της Τρίτης 26 Αυγούστου

10:00 – 10:30 Προσέλευση Συνέδρων Πάνελ: Γ. Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ.Γ Ναυτιλίας, Προϊστάμενος Δνσης Μεταφορών Γ.Γ.Α.Ν.Π.

10:30 – 11:30 Ομιλίες Φορέων Ακτοπλοΐας, Εκπρόσωπος Σ.Ε.Ε.Ν., Εκπρόσωπος Η.Α.Τ.Τ.Α, Εκπρόσωπος Π.Ν.Ο.

banner

11:30 – 13:00 Ομιλίες Εκπροσώπων Επιμελητηρίων Βορείου Αιγαίου Ομιλίες Εκπροσώπων Ενώσεων Ξενοδόχων Βορείου Αιγαίου

13:00 – 14:00 Διάλειμμα

14:00 – 15:30 Ομιλίες Εκπροσώπων Ακτοπλοϊκών Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Βόρειο Αιγαίο

15:30 – 17:30 Συζήτηση – Σύνθεση Διημερίδας

“Όχι ευχολόγια και διαπιστώσεις”

Σε γραπτή της παρέμβαση λόγω απουσίας της σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις στη Χίο, που διαβάστηκε από την περιφερειακή σύμβουλο της παράταξης Βόρειο Αιγαίο-Γόνιμη Γραμμή και υποψήφιας αντιπεριφερειάρχη Λέσβου στις πρόσφατες εκλογές, Μαρία Νικολάρα, η Αγλαΐα Κυρίτση, επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης, αναφέρει μεταξύ άλλων:

“Να θυμίσουμε μόνο ότι πριν μερικά χρόνια, όταν στη θέση που βρίσκεται σήμερα ο κ. Βαρβιτσιώτης βρισκόταν ο κομματικά ομογάλακτός του κος Κεφαλογιάνννης, με παράτες και καμπάνιες απελευθερώθηκε η ακτοπλοΐα, στο όνομα της περίφημης ελεύθερης αγοράς και του περίφημου ανταγωνισμού που θα έφερνε, όπως έλεγαν και λένε, καλύτερα πλοία, περισσότερα δρομολόγια και φτηνότερα εισιτήρια.

Τι απ’ όλα αυτά, τελικά συνέβη;

Την απάντηση τη ζουν στο πετσί τους οι νησιώτες μας. Στα δρομολόγια φιλέτα οι εφοπλιστές κερδοσκοπούν, αλλά η εσχατιά της χώρας, οι κάτοικοι του Βορείου Αιγαίου είναι ασύμφοροι…

Αυτοί, λοιπόν, που πανηγυρικά κατέστησαν τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου ασύμφορους, σήμερα οργανώνουν διημερίδες για να μελετήσουν, τάχα, το πρόβλημα που οι ίδιοι συνειδητά δημιούργησαν, εξυπηρετώντας οικονομικά συμφέροντα και όχι τις ανάγκες του τόπου και των κατοίκων του.

Για μας, είναι φανερό ότι το μοντέλο των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών μεταφορών από ιδιωτικές εταιρείες έχει αποτύχει πλήρως. Μακροπρόθεσμα, και ειδικά για περιοχές σαν το Βόρειο Αιγαίο, απαιτείται δημόσιος φορέας μεταφορών που στόχο θα έχει όχι το κέρδος αλλά την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών, φυσικά με κοινωνικό έλεγχο και εξορθολογισμένη οικονομική λειτουργία.

Απαιτείται εθνική ακτοπλοϊκή πολιτική, η οποία σε συνεργασία με την περιφέρεια θα έχει στο επίκεντρό της τον τόπο και τους ανθρώπους του και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών και την υλοποίηση μνημονιακών δεσμεύσεων.

Αυτό που συμβαίνει σήμερα στο Βόρειο Αιγαίο είναι συνειδητή πολιτική επιλογή που τα τελευταία χρόνια κορυφώνεται. Για παράδειγμα, ας μας απαντήσει ο κ. υπουργός τι έχει γίνει και πώς αντικατοπτρίζεται στο Βόρειο Αιγαίο η περίφημη Αρχή του Μεταφορικού Ισοδύναμου; Γιατί παραμένει «χαλαρό» το θεσμικό πλαίσιο για τις εταιρίες που έχουν αναλάβει μεταφορικό έργο;

Τι κυρώσεις ή τι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη για τα τουλάχιστον 11 περιστατικά καθυστερήσεων ή ματαιώσεων δρομολογίων που σημειώθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες, στην κορύφωση, δηλαδή, της επιβατικής κίνησης και τα οποία καταταλαιπώρησαν επισκέπτες και κατοίκους του Βορείου Αιγαίου; Τα παραπάνω ερωτήματα είναι ρητορικά και ακριβώς αναδεικνύουν την πολιτική κατεύθυνση που ακολουθείται.
Αλλά σε μια περίοδο που το δημόσιο αποσύρεται ταχύτατα από το ρόλο του, παραχωρώντας τη θέση του στην αγορά και το κέρδος, σε μια περίοδο αποικιοποίησης της χώρας, οι μεγάλες αλλαγές, ο επαναπροσδιορισμός προτεραιοτήτων και στόχων απαιτεί συγκρούσεις και ανατροπές. Και το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Βορείου Αιγαίου είναι κατεξοχήν πολιτικό.

Καλές, λοιπόν, οι διημερίδες και οι διαπιστώσεις, αλλά το ακτοπλοϊκό δεν θα αντιμετωπιστεί με ευχολόγια και διαπιστώσεις. Το ακτοπλοϊκό απαιτεί σύγκρουση με συμφέροντα και πολιτικές, ανατροπές και επαναπροσδιορισμούς εννοιών και περιεχομένων. Κι αυτή τη σύγκρουση θα τη δώσουμε μαζί με τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα…”.

Νάσος Μπράτσος
Πηγή:  http://www.enet.gr

Διαβάστε ακόμα

Ο ραδιοσταθμός της Ικαρίας με ζωντανό πρόγραμμαενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Editorial

απαραιτητα

©2023 ikariaki. All Right Reserved. Designed and Developed by Fekas Brothers & Digital Avenue